#לילה_נגד_הגירוש: אנשי חיי הלילה יזמו עצומה נגד גירוש מבקשי המקלט

עשרות בעלי ברים ומועדונים בתל אביב, שמעסיקים רבים ממבקשי המקלט, יקדישו סופ"ש למאבק בגירושם

הבלוק. צילום: יח"צ
הבלוק. צילום: יח"צ
6 בפברואר 2018

 

ככל שהממשלה מאיצה את תהליך כליאת וגירוש עשרות אלפי מבקשי המקלט, כך גם מואצת ההתנגדות של רבים – רופאים ופסיכולוגים, אמנים, מנהלי בתי ספר, עובדים סוציאליים והטייסים שבתרחיש מסוים אמורים לבצע את מלאכת הגירוש. מכל המקצועות הללו, שכולם קשורים בצורה כזו או אחרת למהלך, התאגדו רבים בקריאה נגד הגירוש. כעת יוצאים להגנת מבקשי המקלט גם אנשי חיי הלילה של תל אביב, שמעסיקים רבים ממבקשי המקלט בברים ובמועדונים שלהם, שמכירים אותם מקרוב. כמה מהם פרסמו השבוע עצומה נגד הגירוש וגם החליטו לארגן ערב מיוחד כדי לעורר מודעות ולגייס כסף למאבק.

>> מכתב התל אביבים נגד גירוש מבקשי המקלט

במכתב העצומה כתבו יוזמיה כי מבחינה היסטורית לחיי הלילה תמיד היה תפקיד מרכזי בשילוב אוכלוסיות שחורגות מן המיינסטרים, ולנוכח העובדה שהם מהווים חלק ניכר ממעסיקי מבקשי המקלט, הם חשים מחויבים לעזור להם. "מבחינתנו ומבחינת עובדינו, גירושם של מבקשי המקלט יהיה גירוש של חברים", נכתב בעצומה. "אנו מודאגים מאוד מהעתיד הלא נודע הצפוי לחברים שלנו, וחוששים שרבים מהם צפויים לעבור ייסורים קשים ויהיו נתונים בסכנת מוות. כולנו התחנכנו על ערכי קבלת האחר וסיוע לחלש. אנחנו חשים מחויבות מוסרית להתגייס למאבק".

בית הפסנתר. צילום: דנה כספ לביא
בית הפסנתר. צילום: דנה כספ לביא

מי שעומד בראש הקבוצה הוא בנג'י לנפנט, די.ג'יי ובליין. "חשוב לנו להביע סולידריות למאבק הזה ולתת לאנשי חיי הלילה להשמיע את קולם – בין שמדובר בבעלי מועדונים, ברים או בליינים", הוא אומר. לא כולם מסכימים עם העצומה, ועם פרסומה זכו היוזמים גם לתגובות שליליות. "כל עוד יש תגובות רעות, זה אומר שאנחנו עושים משהו טוב", קובע לנפנט.

מכתבים רבים עושים קצת רעש אבל השפעתם נעלמת, לכן חשוב להם, לדבריהם, לעשות נוסף על כך מהלך שיביא לתרומה שאת תוצאותיה יהיה ניתן לראות בשטח. "נערוך סוף שבוע שבו כל הברים והמועדונים שנרתמו למאבק יקיימו אירועים ואת ההכנסות מהם יתרמו לארגונים שעוזרים למבקשי המקלט. כל אחד לפי יכולתו ורצונו, כמובן". בסוף השבוע של 22.2־23.2 ירימו הברים והמועדונים המגויסים לנושא "לילה נגד הגירוש". כל אחד מהמקומות ימצא דרך שמתאימה לאופי המקום לגייס כספים – אם במכירת כרטיסים בכניסה או בהצבת קופת התרמה שבה יוכל כל מבלה לזרוק כמה שקלים. לאחר סוף השבוע יועברו הכספים למוקד לפליטים ולמהגרים, להתארגנות "מבקשים מרואנדה" ולעמותת א.ס.ף. באירועים גם יחולקו למבלים עלוני מידע. נכון לכתיבת שורות אלה הצטרפו כבר 30 ברים ומועדונים ליוזמה, בהם הבלוק, הברקפסט, הפאי, האלפאבית, הג'ספר, הפסאז', בית הפסנתר, בית אריאלה וגם הקיי.