לכבד את הווייב: מהי מדיניות ההרחקה של מטרידים במועדונים?

בדקנו עם מועדונים וברים מה הם עושים כדי לשמור על מרחב בילוי בטוח

צילום אילוסטרציה. למקום ולמצולמים אין קשר לכתבה
צילום אילוסטרציה. למקום ולמצולמים אין קשר לכתבה
24 בנובמבר 2016

יאיר יונס

איסמי סלמה

"אצלנו מתייחסים לנושא ההטרדות המיניות באפס סובלנות, באופן מוחלט וגורף. לשמחתי לא נתקלנו במקרים רבים מסוג זה. אם זה כן קורה, מעדכנים מיידית את צוות האבטחה, את מנהלי המקום והכניסה ואת הגורמים הרלוונטיים במשטרה, ובכך מטפלים במקרה באופן מיידי ומונעים כניסה של גורמים בעייתיים בעתיד".

[tmwdfpad]

נתי גוזלן

ספוטניק

"עילה להרחקה היא כל דבר שמפריע לאדם אחר לידך ליהנות כמוך. הוצאתי אנשים בעבר למשל כי הם נתפסו על איזו בחורה ולא הפסיקו ללחוש לה באוזן ולהטריד אותה. במקרה אחד כששאלתי בחורה אם זה מפריע לה והיא אמרה שכן, ביקשתי מאותו אדם להפסיק, כשזה לא קרה הוצאתי אותו החוצה. בדרך כלל מדובר באנשים שיכורים מדי בשביל להתנהג בצורה הולמת ולכן הם מוצאים את עצמם בחוץ. אנשים מורחקים לצמיתות כאשר דבר כזה קורה יותר מפעם אחת".

יונתן ליפיץ

כולי עלמא

"כל בליין או בליינית שפולשים/ות למרחב של מבלים/ות אחרים במקום, פוגעים בחוויה או באדם באקט מילולי או פיזי יזכו להתייחסות שנעה בין בירור/דיבור מאפס של האחמ"ש/ מאבטח ועד הוצאה מהמקום והרחקה במקרים הנדרשים. הרחקות היו, בשלב זה לא לצמיתות".

אלירן דהן

בית הפסנתר

"הרחקות זה דבר שקורה וקרה והמדיניות היא א־פ־ס סובלנות. ברגע שמישהו אפילו מדבר
בצורה לא נעימה, לא מרפה אחרי שמישהי אמרה לא, אפילו אם זה סתם חיזור, אני מוציא אותו אוטומטית ואז שואל שאלות. אם הבחור נגע בבחורה בניגוד לרצונה אני מערב משטרה. חייבים להיות עם אצבע על הדופק, אלכוהול מתערבב בדם והניאנדרטלים לא יודעים מתי הם מגזימים. אם אצלי בנות לא ירגישו בנוח אני יכול לקפל את הבסטה ולפתוח חנות ירקות".

בית הפסנתר. צילום: אריאל עפרון
בית הפסנתר. צילום: אריאל עפרון

גיא וגנר

בוקסא

"למזלי טרם נתקלנו בהתנהגויות חמורות כמו אלה המיוחסות למקרה הזה (מקרה אלון קסטיאל – נ"ב), אך המדיניות שלנו מאוד נוקשה: כל לקוח שמטריד בחורות ואחד הבעלים או אנשי הצוות מבחינים בכך מורחק מיידית מהמקום ללא ויכוח. כמו כן תלויים שלטים המבהירים ללקוחות כי אפשר לפנות לכל אחד מאנשי הצוות במצב של הטרדה מכל סוג שהוא, והוא פונה מיידית לאחראית הטרדות מיניות אשר מינינו מבין אנשי הצוות".

רונן מיילי

החתול והכלב

"הורחקו לצמיתות מהמועדון לא מעט אנשים וזאת עקב תלונות מבליינים או בלייניות שהסבו את תשומת לבנו להתנהגות לא נאותה. עילה להרחקה היא סיכון המבלים האחרים, הצקה בלתי פוסקת למבלים אחרים, חדירה לא נעימה למרחב הפרטי של המבלים במקום – זה יכול להיות שליחת ידיים או בליינים המנבלים את הפה ומדברים בצורה לא מכבדת".

יואב זינגר

פאטיו

"העילה פשוטה למדי – תלונה של בחורה בפני המנהל או הבעלים. במקרים קיצוניים נשתמש במאבטחים במקום, בקיצוניים עוד יותר לא נהסס להזמין משטרה. כל אחד פועל לפי איך שנראה לנכון היות שרמת החוק מחייבת קריאה למשטרה במקרה כזה. יש מקרים בודדים שבהם אדם שהורחק מהמקום לא הורשה לחזור".

דין בלר

אוצר

"יש אצלנו אפס סובלנות לכל התנהגות מטרידה מכל סוג שהוא. למזלנו לא קרה מקרה שנאלצנו להרחיק מישהו מהמקום, ונשמח להאמין שהקהל שלנו מורכב מאנשים ערכיים ושפויים שלא יעזו אפילו לעשות תנועה אחת שלא במקום. אם כן יקרה מצב שכזה, נפעל בחומרה ולא נהסס להרחיק לצמיתות".

אוצר (צילום: בן פלחוב)
אוצר (צילום: בן פלחוב)

אסף גרנית

מבעלי הקבוצה (ביגי זי, טנג'יר, בקי, מזג ועוד)

"הדבר הכי חמור שהיה לנו באחד המקומות הוא שמישהו שלף את הפין שלו ופשוט התחיל להשתין על הבר. הוא היה תייר אז זה הסתיים בזה שזרקנו אותו החוצה וצעקנו עליו. מעבר לכך, לקחנו החוצה לווידוא ובירור לא מעט אנשים שהטרידו עובדות. להרחיק לצמיתות טרם יצא לי, אבל ביקשנו מאנשים לא להגיע, לרוב סביב התנהגות אלימה שנגזרת משתייה מופרזת".

איתמר אבן

חלל

"מובן שיש אפס סובלנות כלפי הטרדות ופגיעה במרחב האישי של הבליינים, למזלי מעטים המקרים האלו אצלנו. אנחנו בוחנים כל הזמן את סביבת הבילוי וכאשר קורה מקרה יש גיבוי מלא מצוות המקום. לצערי בעיר יש המון בעלי בית ואנשי אינטרס שיש להם המון כוח לנצל. זה שאותם אנשים מתחבאים מאחורי מקומות ושמות זה דבר מגעיל בעיניי".

אור סוקר

לוסט פנדה

"התנהגות לא נאותה היא עילה להרחקה. זה הכל תלוי סיטואציה ושיקול דעת של האחראים במקום באותו הערב. אנחנו מחפשים את הרגעים שיוצאים מכלל שליטה ועושים הכל כדי להימנע מהם. ישנם אנשים, גם נשים וגם גברים, שנתבקשו שלא להגיע גם לדלי וגם ללוסט פנדה בגלל התנהגות לא הולמת".

ירון טראקס

הבלוק

"בממוצע, מורחק מישהו בגלל תלונה על הטרדה מינית אחת לשבוע. אנחנו מזמינים משטרה בכל פעם על אף שלרוב הן לא רוצות להתלונן. כל הזמן יש מעקבים של מנהלי ערב ומאבטחים, גם דרך מצלמות, גם פיזית. אם יש שמועה, תלונה לא רשמית או חשד של מישהו מהצוות, אנחנו שמים לב אם האדם הזה דוחף אנשים או מסתכל על בחורות בצורה שנראית לא נעימה. הרבה פעמים ההרחקות הן לא מתלונות אלא ממעקבים שלנו".