בייבי דייק: פסטיבל לסבית קטלנית חוזר בסימן הדור החדש

הפסטיבל הכי לסבי בתל אביב יקרין השנה שמונה סרטים של במאיות חדשות, חלקם כבר נתנו כיפים בפסטיבלים בעולם. הנה הפרטים

מתוך "השואה נגמרה, ביץ'" (צילום: Gabriel Crisan)
מתוך "השואה נגמרה, ביץ'" (צילום: Gabriel Crisan)
13 בנובמבר 2019

פסטיבל הקולנוע לסבית קטלנית חוזר בפעם ה-12, והפעם הוא יתקיים בסימן פרש בלאד: סרטים קצרים שיצר דור חדש של במאיות. הפסטיבל ייערך בשני סבבים ביום שבת (30.11) בסינמטק תל אביב. ההקרנה הראשונה תתחיל בשעה 17:00 והשנייה ב-20:00.

השנה יוקרנו שמונה סרטים קצרים של במאיות צעירות, תיעודיים ועלילתיים – חלקם כבר השתתפו בפסטיבלים וחלקם יוקרנו לראשונה בפסטיבל. אלו הסרטים שיוקרנו:

הלילה
בימוי: אמלי שיר סגל
סרט עלילתי במרכזו נמצאת תום, שפוגשת לראשונה את חבריה של בת זוגה הצעירה ממנה, ומגלה בה צד שלא הכירה.

מתוך "הלילה" (צילום: נעמי מרוז)
מתוך "הלילה" (צילום: נעמי מרוז)

השואה נגמרה, ביץ'
בימוי: אלה אלטמן
אלה, אמנית ישראלית, מכירה בטינדר את לולו, מוזיקאית מפולין שמבקרת בישראל. השתיים מתאהבות וחולמות לעשות סרט על רומן ביניהן בזמן השואה, שייגמר בפגישה על החוף בתל אביב. אך לולו נעלמת ואלה שבורת הלב יוצאת למסע נקמה.

לזרוק את הזבל
בימוי: בר כהן
הילה, בחורה טרנסג'נדרית, מסתגרת בביתה ולא יוצאת ממנו. כשהשכן דורש שתזרוק את שקיות הזבל שהשאירה במסדרון היא נאלצת להתמודד עם העולם.

לא אמרתי אסור
בימוי: מיכל בר
דוקו קצר שבו תיעדה בר את חייה המחולקים בין ביתה לבית הוריה. היא כותבת: "ביקשתי לעמוד במרווח בין שני העולמות בו מתקיים הקונפליקט האישי שלי. אני מוצאת את עצמי מתמודדת ומתפשרת, נאבקת ומוותרת. באמצעות המצלמה ניסיתי לצאת ביחד עם אבי למסע".

שליש
בימוי: דניאל שבלבוים
סיפור על מערכות יחסים בין אם, בתה ובת זוגה. מבוסס על אירועים אמיתיים שהתרחשו בעיר נמל בגבול רוסיה וסין.

פעימות
בימוי: רחלי גאוי
שלושה חברי ילדות מגיעים לבקר את חברם בבית החולים לפני שהוא טס לניו יורק לניתוח השתלת לב. במהלך הביקור הפוקוס עובר לאחת החברות שמתאהבת בעובדת הקפיטריה.

איפה ישנת בלילה?
בימוי: עדן רומן אשר
בדירתה הקטנה והמוזנחת, שנתה הטרודה של מרים נקטעת על ידי צלצול טלפון. בצידו השני של הקו מתייפחת בתה ליאור, שמתחננת שתאסוף אותה מדרום תל אביב. היא אינה יודעת לאן המסע בעקבות בתה ייקח אותה, וגם לא מה תמצא בסופו.

השכמה
בימוי: סיון נועם שמעון
ליאור היא קצינה לוחמת בגדוד עזה, צהובה מארץ הצהובים. לילה אחד היא מגלה מעשה אותו היא אמורה לעצור, והמחיר ששילמה על כך גורם לה להבין שלמערכת יש חוקים אחרים לאנשים כמוה.

לאתר פסטיבל לסבית קטלנית