חום יולי אוגוסט כאן: 5 בילויים מושלמים מחוץ לבית – ובתוך המזגן

המקום הכי סרטים בתל אביב. קולנוע לב (צילום: יחסי ציבור)
המקום הכי סרטים בתל אביב. קולנוע לב (צילום: יחסי ציבור)

הקיץ כבר מכה בנו במלוא עוצמתו וחם לנו רצח. אבל, כראוי לקיץ הראשון בעיר פוסט קורונה (טפו טפו טפו), אנחנו ממש ממליצים לא להיכבל לבתים ולצאת החוצה, טוב, חצי החוצה. אז במקום שתיאלצו חלילה לחפש בעצמכם מה לעשות בלי להתייבש/להישרף – עשינו את זה בשבילכם

8 ביולי 2021

אם בחודש יוני עוד נשמעו בעיר קולות הזויים כאלה של 'וואו, קריר בלילה', עכשיו הם כבר נראים כמו זיכרון רחוק ומתוק. מי רוצה שיהיה לו חם? התשובה היא אף אחד. גם לא החבר הזה שמבקש לשבת במעשנים כששניכם יודעים ש-38 מעלות בחוץ. לכן, כדי שתוכלו ליהנות בלי לתהות האם רואים לכן את עיגולי הזיעה – הנה חמש אלטרנטיבות ממוזגות לקיץ התל אביבי.

1. היום הסחי שתמיד רציתם והתביישתם לבקש

יאללה נו, אל תעופו עלינו. לא עברתם את הארקייד פעם באיזה קניון ופנטזתם על סצנה סטייל סקרלט ג׳והנסון באבודים בטוקיו? לא בא לכן לקחת את החבר להחלקה על הקרח ולהרים אותו כשהוא מתרסק בקור של איזה -2 מעלות? להפסיד לאחותכן בבאולינג? לא? טוב, אתם לא חייבים להודות בזה עכשיו מול כולם אבל הנה, למקרה שאתם צריכים אישור רשמי מאיתנו. כל ה-Harmless fun הזה נגיש וממוזג במספר לא מבוטל של לוקיישנים בעיר ונמצא על הצד המקפיא של המזגנים בסקאלה. מהרו לפני שבתי הספר של החופש הגדול יגמרו והאתרים יוצפו בקטנטנים – הזהרנו.

2. I’ll take you to the thrift shop

גם אקולוגי, גם זול (לרוב), וגם במזגן. אם התעצלתם עד כה להתמרכז/להדרים ולהתחיל ללקט מציאות בחנויות הווינטג׳ והיד השנייה בעיר – הקיץ הוא ההזדמנות המושלמת לעשות את זה. גם תרעננו את המלתחה (כי בטח הייתם בתקופת מבחנים והטרנינג/חולצת סוף מסלול של אח שלכן היו ברירת מחדל) וגם תזכו לכמה הפוגות מרעננות בחום הכבד של פלורנטין. קנינו.

חנות הוינטג' סיקרס. צילום: דניאל בר און
חנות הוינטג' סיקרס. צילום: דניאל בר און

3. אמנות או נמות (מחום)

בום הפוסט קורונה מעט נרגע, היצירות של ג'ף קונס חזרו למולדתן ואין צורך עוד להיתקל בתיכוניסטיות שבאות להצטלם עם כלב בלונים בגובה של 2 מטר – זה בדיוק הזמן לחזור למוזיאונים, שאגב קרירים ברמת הסווצ'רט לפעמים. מוזיאון תל אביב מציע בימים אלה תערוכות יפהפיות של קאלדר ומודיליאני, וגם של אמנים מקומיים כמו ישראל דרור חמד ודוד גינתון. "אנו – מוזיאון העם היהודי" הושק בבית התפוצות, ומציג תערוכות תרבות יהודית, הומור יהודי ועוד רבות. ואם יותר בא לכם על המגוון והשיטוט – צאו לסיבוב גלריות במרכז ודרום העיר. קטן יותר, אינטימי יותר, ומי יודע? אולי אפילו תוכלו לרכוש פיס מוגזם ברמות ולהיות סוף סוף מאושרים.

תערוכה חדשה במוזיאון תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)
תערוכה חדשה במוזיאון תל אביב (צילום: גיא יחיאלי)

4. זמן נפלא ללכת לאיבוד בסנטר

הו, הסנטר. גן העדן לשלטים שלא באמת מעידים על מיקום החנות שהם מפרסמים. אוהבים אותו, אוהבים לשנוא אותו. אפשר לחלק את אבדן הכיוון בסנטר לשני מצבים: האחד, כשאתן ממש – ממש לא רוצות להיאבד בו, ובמקום להגיע ל"לב" להספיק בזמן לסרט אתן מוצאות את עצמכן במעבר הפטיש/גותים שממנו, כידוע, אין דרך חזרה. והשני – כשאין לחץ, אתם במצב רוח טוב, ובדיוק עברתם בטעות את "מאי-ארט" ואתם תוהים אם אולי לקנות חמישה קנבסים וצבעי שמן כתחביב. לכן, בימי הקיץ החמים הללו אנחנו ממליצים על האופציה השנייה. העולמות הנסתרים והמשונים שאוחז בתוכו הסנטר, עם קצת סבלנות, יכולים להיות חוויה אנתרופולוגית וצרכנית קרירה שאין שנייה לה. לא בעיר, כנראה שגם לא בעולם. ובינינו, גם התיירות המקומית והטינאייג'רים מתרכזים כולם ברחוב דיזנגוף ההומה – ולא בטוח שזו אלטרנטיבה יותר טובה מלעלות ולרדת איזה חמישה גרמים של מדרגות נעות.

דיזנגוף סנטר
דיזנגוף סנטר

5. פספסתם שהקולנועים חזרו? כי הם חזרו

דוקאביב? יש. הזכייניות הגדולות חזרו לפעולה עם פופקורן תעשייתי מושלם וקולה מהולה? יש. קולנוע 'קנדה' מריץ עדיין מופעי סטנדאפ וסרטי איכות וקאלט? יש. קולנוע חדש ביפו? יש. צריכים עוד משהו? אה, כן, זו גם רשימה של המקומות המקפיאים ביותר בעיר ובכלל. תקופת המלפפונים בדיוק נגמרת ובתי הקולנוע עמוסים בלהיטים עתידיים חדשים כמו – "In the heights" ואפילו הסרט החדש של שלישיית מה קשור, אם אתם בקטע. הערבים חמים בדיוק באותה מידה אם לא יותר, פנו לכם אחד כזה ועוטו על הקולנועים לפני שינחיתו עליהם עוד איזו מגבלה שתשאיר אותנו עם נטפליקס לשנה וחצי.