אלזה לא סובלת את "Let It Go" ועוד פרטים שפספסתם ב"פרוזן 2"

כולם יודעים ש"לשבור את הקרח 2" הוא סרט למבוגרים, אבל כנראה שחלק מהבדיחות עברו לכם מעל הראש. הנה, כדי שלא תלכו אל הלא נודע

אם לא פספסתם אז ראיתם יותר מדי (מתוך "פרוזן 2")
אם לא פספסתם אז ראיתם יותר מדי (מתוך "פרוזן 2")

1. הקריצה להנס כריסטיאן אנדרסן

העלילה של "פרוזן" מבוססת באופן חופשי על סיפור שכתב הנס כריסטיאן אנדרסן, הסופר הדני מהמאה ה־19 שאחראי גם על "בת הים הקטנה", "הברווזון המכוער" ו"אצבעונית". ב"מלכת השלג" שלו אלזה היא הנבלה, אבל דיסני לקחו את זה כמובן למקום שמח יותר. בכל מקרה, בפלאשבק הפותח של הסרט השני, אביה של אלזה עונה לאמה כי הוא קיבל ספר מאיזה סופר דני חדש, ועל הכריכה מופיעה אריאל.

חתיכת סיפור לפני השינה (מתוך "פרוזן 2")
חתיכת סיפור לפני השינה (מתוך "פרוזן 2")

2. הפעם שפספסתם את מיקי מאוס

אנחנו בטוחים ששמתם לב לפעם הראשונה שבה מופיע היצור שמזוהה יותר מכל עם דיסני – זה קרה במשחק השריידס שאלזה, אנה, קריסטוף ואולאף משחקים בסלון, בו אולאף הפך לחצי שנייה לעכבר המפורסם. אבל שמתם לב לפעם השנייה? כשאלזה שרה את "אל הלא נודע" (אורורה כבר באה לנו בסיוטים), היא מפנה את כוחה הקרחוני אל עבר צללית בצורת מיקי מאוס, ממש לרגע.

אולאף, תעשה לנו חורף (מתוך "פרוזן 2")
אולאף, תעשה לנו חורף (מתוך "פרוזן 2")

3. הקאמבק של הנבל

באותו משחק שריידס דמותו של הנסיך האנס, המניאק ששבר את לבה של אנה, היא הדרך של המשתתפים לסמן את המילה "נבל".

אנחנו הצלחנו לנחש ישר (מתוך "פרוזן 2")
אנחנו הצלחנו לנחש ישר (מתוך "פרוזן 2")

4. ג'רי מגווייר?!

כשהחמישייה סוף סוף יוצאת למסע, אולאף אוכל להם את הראש עם עובדות טריוויה אמיתיות יותר ופחות. הסצנה הזאת לקוחה מ"ג'רי מגווייר" מ־1996, שבו ג'רי (טום קרוז) ודורותי (רנה זלווגר) מקשיבים בסבלנות לבנה של דורותי שמקשקש עובדות טריוויה. דרך אגב, החמישייה שלנו עוברת דרך הרים, וגם – שימו לב – על פני ארמון הקרח של אלזה מ"פרוזן" הראשון.

ארמון הקרח עושה קאמבק (מתוך "פרוזן 2")
ארמון הקרח עושה קאמבק (מתוך "פרוזן 2")

5. מחווה לסרט פיקסאר שמעולם לא יצא לאקרנים

גם לכם הטריטון המתוק/ה נראתה קצת לא קשורה לסרט? ובכן, יש לזה הסבר. ברוני, רוח יסוד האש, הוא בכלל דמות מהסרט "newt", שהתרחש בעולם שבו הטריטונים האחרונים (סוג של סלמנדרה) צריכים להציל את שאר המינים. ככל הנראה, דיסני ביטלה אותו בשל דימיון רב ל"ריו" של פוקס. האובדן היה קשה, כי הלטאה הקטנה הופיעה גם ב"צעצוע של סיפור 3" וב"אמיצה".

אלזה וברוני. עכשיו הכל ברור
אלזה וברוני. עכשיו הכל ברור

6. כוכבי דיסני בשלג

כשהסרט חוזר לילדותן של אנה ואלזה, מלכת הקרח הקטנה יוצרת עבור אחותה צעצועים בשלג – בהם פיל עם אוזניים גדולות (דמבו), הכלב בולט ויצור מגושם ועגול שנראה כמו ביימקס מ"6 גיבורים". המעולים שבכם הבחינו גם בטוטורו מ"השכן הקסום שלי טוטורו", סרט האנימה היפני מ־1988. עובדה כיפית: "בולט" ו"6 גיבורים" בוימו בידי כריס וויליאמס, שמדובב ב"פרוזן" את אוקאן (המוכר השמן שקורא בידידות "הוו הוו!").

7. הבלדה של כריסטוף

אנחנו במרחק כמה שמיעות חוזרות של "Lost In The Woods" האייטיזי מלשיר אותו בעל פה, אבל במקרה הזה לאנימטורים מגיע לא פחות ריספקט. ג'ונתן גרוף, שמדבב את קריסטוף, היה בשוק כשראה מה הכינו לו. בין היתר הוא הזכיר בריאיון את המחווה ל"רפסודיה בוהמית" – אותו קטע שבו הקולות מוכפלים וסביב הסולן נמצאים פרצופיהם של חברי הלהקה – ובמקרה הזה הרבה סוונים. הנה עובדה כיפית: גרוף עושה את כל הקולות של האיילים בפזמון, כך שהוא הקליט אותו 18 פעמים.

קווינסטוף (מתוך "פרוזן 2")
קווינסטוף (מתוך "פרוזן 2")

8. אלזה לא סובלת את "Let It Go"

מסתבר שהלהיט הזה עצבן לא רק הורים ששומעים אותו כבר חמש שנים ברצף, אלא גם (כנראה) את הבמאית ג'ניפר לי. איך אנחנו יודעים? שימו לב לסצנה שבה אלזה חוטפת קרינג' עצבני כשהיא עוברת ליד הזיכרון שלה שרה את הלהיט הפסיכי הזה.

לא נעים (מתוך "פרוזן 2")
לא נעים (מתוך "פרוזן 2")