עוד לא תרמתם? 10 מקומות לתרום בהם בתל אביב

לא כואב הלב לזרוק את כל הבגדים, הספרים והחפצים שאתם לא רוצים יותר בדירה שלכם? למקומות האלה תוכלו לתרום אותם

אחרי המבול, תתרמו. צילום: שאטרסטוק
אחרי המבול, תתרמו. צילום: שאטרסטוק
27 באוגוסט 2019

חטפתם שפעת מארי קונדו שנמשכה 24 שעות, סידרתם את הארון או הבנתם שאגרנות הספרים שלכם לא עושה רושם על אף אחד? קורה לכולנו. אופציה הוגנת למדי היא להניח את כל הדברים האלה על ספסל קרוב לביתכם, אבל תשמחו לדעת שיש לא מעט מקומות שישמחו לקבל את החפצים שלכם ואפילו לעשות איתם קצת טוב בעולם. להלן האיפה, האיך והמתי.

1. אהבה שנייה

חנות בגדי היד השנייה הזו היא חלק ממה שנקרא ״מת״ש״ – מרכזי תעסוקה שיקומיים. מת״ש הוא תאגיד עירוני (מופעל על ידי העירייה) שהוקם במטרה לקדם העסקת בעלי מוגבלויות. בחנות עצמה ובקופה העובדים הם בעלי מוגבלויות וכל הכנסות החנות מוקדשות לרווחתם. ניתן לתרום ביגוד וגם לרכוש בחנות במחירים סמליים (החל מ-6 שקלים).

צביה לובטקין 33, תל אביב
א', ב', ד', ה' בין השעות 9:30 – 18:45 | יום ג' 9:30 -13:00

אהבה שנייה. צילום מעמוד הפייסבוק
אהבה שנייה. צילום מעמוד הפייסבוק

2. סוואלקה

לחבר'ה בסוואלקה חשוב לעודד קיימות ולשמור את איכות הסביבה. הם גם מבינים שהחלק הכי קשה בלתרום זה ההובלה של החפצים, ולכן מציעים להזמין אותם לאסוף מכם כל מה שתרצו. הם גם מקבלים כמעט הכל: מהדירה, מהמוסך, מהמחסן או מהמשרד – בגדים, ספרים, כלי מטבח, משחקים, מוצרי חשמל ישנים ריהוט וכו׳. את החפצים שיאספו מכם ימיינו ינקו וישמישו, כך שיוכלו להימכר בחנות היד השנייה של סוולקה, שחלק ניכר מהכנסותיה מועבר לטובת ארגונים ולמטרות חברתיות שונות.

שלמה 58, תל אביב
א'-ה' בין השעות 10:00-22:00 

3. בית השנטי

בית השנטי הוא בית פתוח לבני נוער בסיכון (גילאי 14-21) המספק קורת גג, מסייע ומטפל כדי שיוכלו לבסס חיים עצמאיים. הבית פתוח 24 שעות ביממה, 365 ימים בשנה, ללא צורך בהפניה רשמית או בתקופת המתנה כלשהי, וללא הגבלת משך הסיוע. ניתן ליצור קשר ולתרום מוצרים שונים רלוונטיים לבני נוער בתיאום עם צרכי המקום.

נחום גולדמן 5, תל אביב
03-5103339

4. לא עומדות מנגד

עמותה המסייעת לנשים במעגל הזנות. העמותה מנהלת ומפעילה קהילה של אלפי מתנדבות בכל הארץ, המעניקות סיוע מעשי, רגשי וחומרי לשורדות זנות. כדיי להעמיק את הסיוע הקימה העמותה את פרויקט ״בגד חברתי״ מיזם שמטרתו לאסוף ולמכור בגדי נשים ואביזרי אופנה. הרווחים מהמכירות מוקדשים למימון הפעילות של העמותה. על מנת לתרום ניתן ליצור קשר בעמוד הפייסבוק של העמותה ולבצע תיאום איסוף קרוב למקום מגוריכם או ממנו. המתנדבים שפזורים ברחבי העיר יפגשו אתכם ויאספו מכם את הפריטים בצורה הנוחה לכם ביותר. ניתן לתרום בגדי נשים וגברים, צעיפים תכשיטים תיקים נעליים חדשות או במצב חדש.

5. מקום אחר

מקום נוסף המשמש כבית זמני למתבגרים בגילאי 13-18 שנפלטו מביתם. הבית מאכלס מאות בני נוער מדי שנה המגיעים עם פגיעות פיזיות ונפשיות וזקוקים באופן קריטי למקום מחסה, הגנה ותמיכה. ניתן לתרום בגדים וחפצים וכל מה שמתאים לבני נוער בתיאום עם המקום דרך עמוד הפייסבוק.

בזל 16, תל אביב

מקום אחר. צילום מעמוד הפייסבוק
מקום אחר. צילום מעמוד הפייסבוק

6. סיפור חוזר

רשת חנויות הספרים החברתית הזו מכשירה ומעסיקה אנשים עם קשיים וחסמים תעסוקתיים. ההכשרה מאפשרת התנסות ולמידת מיומנויות וכלים מקצועיים והזדמנות להסתגלות מחדש לשוק העבודה, לצד הערך הסביבתי הנובע משימוש חוזר בספרים. בסיפור חוזר ישמחו לקבל את הספרים שכבר אין לכם בהם שימוש, ואם תרצו למסור מעל 100 ספרים בבת אחת יתאמו לכם איסוף מהבית או מהעסק.

דרך מנחם בגין 55, תל אביב 

7. הבזאר למען כלבתולים

הבזאר למען הכלבתולים הוא יוזמה פרטית לגיוס תרומות למען בעלי חיים הזקוקים לכך. את החפצים שנתרמים מוכרים על מנת לגייס כספים עבור אוכל וטיפול רפואי לחיות. המקום מאכלס כלבים ובעלי חיים עזובים אשר זקוקים לטיפול ובית ודואג לכל צרכיהם. ניתן לתרום בגדי נשים וספרים.

הבזאר לכלבתולים. צילום מעמוד הפייסבוק
הבזאר לכלבתולים. צילום מעמוד הפייסבוק

8. אני שלישי

אני שלישי הינה עמותה ללא מטרת רווח המפעילה חנות בגדי יד שנייה כמסגרת המאפשרת הזדמנויות לקידום עצמי לבני נוער בסיכון. העמותה מספקת תהליך של למידה חווייתית ורכישת מיומנויות של מכירה, מנהיגות, קבלת החלטות ופתרון בעיות. בסוף ההכשרה בחנות העמותה, המשתתפים מרוויחים את ההזדמנות ללמוד קורס מקצועי, הממומן באמצעות הכנסות החנות. ניתן לתרום בגדים מכל הסוגים.

אלנבי 84, תל אביב

אני השלישי. צילום באדיבות העמותה
אני השלישי. צילום באדיבות העמותה

9. משאלה

משאלה היא חנות יד שנייה למוצרי מדף בשכונת שפירא בדרום תל אביב, המקבלת כלי בית, ספרים, צלחות, כלי מטבח, צעצועים, מנורות וכמעט כל דבר שניתן למכור בשנית. תושבי השכונה ועוברי אורח מוזמנים להביא מוצרי מדף שאינם צריכים עוד, ולקבל בתמורה נקודות בחנות – איתן אפשר לרכוש את המוצרים (אפשר לשלם בחנות גם במזומן).

ב' ו-ד' 16:00-19:00, ו' 10:00-13:00 
מסילת ישרים 5-7, תל אביב

10. מרכז יזה"ר

מרכז יזה"ר תל אביב הוא פרויקט שמטרתו צמצום ומזעור נזקים בקרב מכורים פעילים ונשים בזנות. ניתן לתרום בגדים, מוצרי היגיינה, הלבשה תחתונה, תיקים מצעים ועוד. בנוסף, מי שרוצה מוזמן להתנדב ולעזור בפעילות המרכז.

גולומב 53, תל אביב