מאיר אדוני חוגג בר מצווה לכתית ועוד חדשות קולינריות

ספר צילומי אוכל מרהיב לכתית, חגיגות מארדי גרא בפרנץ' 57, סניף חדש לעד העצם אקספרס ופסטיבל יינות לבנים במסעדות

פרנץ' 57. צילום: תומר יפת
פרנץ' 57. צילום: תומר יפת

הוואנה קלאב

אהבתם של הישראלים למטבח של דרום ארצות הברית מקבלת עכשיו ביטוי גם במחלקת האלכוהול. ב־French 57, בר קוקטיילים בסגנון ניו אורלינס, החליטו לקחת את האהבה האמריקאית צעד אחד קדימה ולחגוג את המארדי גרא – הפסטיבל המסורתי של ניו אורלינס. כיאה לחג חילוני שבו שותים ואוכלים ללא הפסקה, רקח צוות הפרנץ' קוקטיילים מיוחדים וגייס שפים מרחבי העיר כדי לבנות לכבוד האירוע תפריט מעניין. יאיר יוספי (ברוט), גיא רובננקו (ברוט) עופר בן (ביירן), שיראל ברגר (מיס קפלן), עומרי מקנב (פופינה) והקונדיטורית מיכל בוטון יצרו מנות ניו אורלינסיות עם נגיעה אישית.

בתפריט תמצאו שרימפס שיכורים מהמפרץ – שרימפס קריסטל במרינדת רום ליים ופפריקה חריפה (50 ש"ח), קייג'ין באן־מי – קוביות עוף בתיבול קייג'ין מוגשות בבגט עם איולי אדום, ירוק וחמוצים וייטנאמיים (55 ש"ח), בייבי צלעות מקורמלות ברוטב קייג'ין ועגבניות מעושנות (55 ש"ח), תירס גילי ספייסי צרוב (42 ש"ח) ועוד. במחלקת הקוקטיילים תוכלו לטעום Absinthe Swizzle: פרנו, קרם מנטה, סירופ שקדים וליים טרי (44 ש"ח); Roffignacl – קוניאק הנסי VS, ריבת תפוחים, ביטרס תפוזים ומיץ לימון טרי (54 ש"ח); Banana Republic Daiquiri – רום הוואנה קלאב, סירופ אגוזי לוז, ליקר יוגורט, פורט, ליים ובננה (46 ש"ח).

פרנץ' 57

פרנץ' 57. צילום: תומר יפת
פרנץ' 57. צילום: תומר יפת

הפרשת חלה

בזמן שהפרשתם או רכשתם חלות יכולתם למקסם את ההספקים ולערוך קבלות שבת. זה מה שהחליטו לעשות בברד סטורי, ובימי שישי עורכים שם קבלות שבת מהשעה 18:00. באירוע מוזיקה יוונית, אוזו וארוחות מיוחדות שכוללות פרנה מתנור האבן במילוי תרד ובצל צלויים בשמן זית; חומוס מעורב עם כבדים, פרגית ולבבות צרובים בקונפי בצל, או חומוס גרגירים חמים וסלט לימונים כבושים מרוסקים; צזיקי עשוי יוגורט ולאבנה עם מלפפונים ושמיר קצוץ; סלט חצילים שרופים; סלט חי של מלפפונים, צנוניות, בצל סגול ופטרוזיליה בשמן זית ולימון; זיתים סוריים ומרוקאיים עם קונפי שום; טחינה צ'ומה אדומה חריפה (94 ש"ח לארוחה זוגית; משקאות ב־20 ש"ח משקה).

ברד סטורי

ברד סטורי. צילום: רועי גרינברג
ברד סטורי. צילום: רועי גרינברג

לבן על לבן

"לבן בחורף" הוא יוזמה (המתקיימת זו השנה השנייה) שבאה ללמד אותנו שעם כל הכבוד לחורף, עדיין אין צורך לזנוח את היינות הלבנים. מאחורי היוזמה עומדים יבואני יין (אלדד לוי ודניאל ליפשיץ, בוטיק דה שמפן ובורגון קראון) ויקבים מקומיים (יקב צרעה, יקב ספרה ויקב לווינסון), והם מציעים תפריט של יינות לבנים שמנמנים ומורכבים שנעים מאוד לשתות גם בחורף. הרעיון הוא להסביר לקהל שגם בחורף אפשר ליהנות מיין לבן ואפילו לא חייבים לשתות אותו ממש קר. היינות יוצעו בכוסות ובבקבוקים במסעדות המובילות בעיר.

היינות המשתתפים: לוינסון, גאראז' דה פאפא 2014 (אחד הלבנים המרתקים במחוזותינו); ספרה, White Signature 2013 (יין עגלגל ומורכב עם נפח פרי במרכז); צרעה, הרי יהודה 2014 (לבן עשיר מאוד ומענג); Matrot, Bourgogne Blanc 2012 (לבן מקסים המעביר היטב את האופי הבלתי ניתן לחיקוי של יינות בורגון); Champagne Gaston Chiquet Brut Tradition N.V(כן כן, גם שמפניה אפשר ורצוי לשתות בחורף! בייחוד מבית גסטון שיקה הקטן והנהדר).

לבן בחורף – שולחן, כתית, ברטי, ברוט, טוטו, קלארו, חוות צוק. במהלך פברואר

יינות לבנים. צילום: עמרי מרון
יינות לבנים. צילום: עמרי מרון

בר מצווש

13 שנים עברו מאז שמאיר אדוני פתח את מסעדת כתית, והאב הגאה החליט לתעד את חגיגות בר המצווה באלבום תמונות ייחודי. אדוני, שעבורו אסתטיקה וצבעוניות הן חלק בלתי נפרד מבניית כל מנה, בחר להנציח את המנות הבולטות של המסעדה הראשונה שלו בצילומי אוכל מרהיבים. הוא רתם לפרויקט את הצלם דן פרץ שמלווה את כתית מיום היווסדה, ואת המעצב רני אריאלי שדאג לקומפוזיציה של כל עמוד ועמוד. אם אתם חובבי צילומי אוכל וריח הדפוס מחרמן אתכם, הדרך היחידה שתוכלו לשים את ידכם על עותק יהיה כחלק מארוחה במסעדה. הספר יוענק לכל זוג סועדים עד גמר המלאי.

כתית

כתית. צילום: דן פרץ
כתית. צילום: דן פרץ

 

מחכים לצ'יפסר

עד העצם אקספרס יפתחו את הסניף החמישי שלהם השבוע בפינת הרחובות אלנבי ורוטשילד. מי שעלול לעכב מעט את הפתיחה הוא צ'יפסר אימתני שנרכש בארצות הברית ומבושש מלבוא בגלל הסופה שתקפה את האמריקאים אי שם בחוף המזרחי. הקונספט של עד העצם הוא של בשר טרי הנטחן מידי יום בסניפים ויוצא אל הלקוחות בדמות קציצה אחידה, בגודל אחיד, ברמת צליה קבועה של מדיום־וול, ובמחיר תחרותי. ניתן להזמין יותר מקציצה אחת בארוחה, והמחיר הבסיסי לארוחה כולל צ'יפס הוא 42 ש"ח. כחלק מהקונספט של עד העצם אקספרס ניתן למלא משקאות ורטבים בריפיל ללא תשלום נוסף. השנה מתחייבים ברשת לתת מענה גם לצמחונים והם עובדים על המבורגר צמחוני שיגרום גם למתנזרי הבשר להגיע במיוחד בשביל לאכול. הסניף החדש יהיה פתוח כל הלילה.

עד העצם אקספרס, שד' רוטשילד 31, כל יום, 11:30־06:30