2020, התחלנו: מאיר אדוני פותח שלוש מסעדות ומתחזק

השף שמצליח בכל העולם מספר בריאיון מיוחד על החיים הפרטיים - הבית בקיבוץ בצפון, הטיולים בשבתות והנטפליקס בלילות: "ככל שמתבגרים מבינים מה הדברים החשובים בחיים"

מאיר אדוני. בדרך לברלין. צילום: נמרוד סונדרס
מאיר אדוני. בדרך לברלין. צילום: נמרוד סונדרס
30 בדצמבר 2019

שנת 2019 הייתה טובה אל מאיר אדוני. לומינה נבחרה למסעדה הישראלית המובילה לפי La Liste – רשימת אלף המסעדות הטובות בעולם על פי ממשלת צרפת, ששמה את אדוני בפסגה שלוש שנים ברציפות. לילה, המסעדה שלו בברלין, זכתה בתואר מסעדת הקונספט הטובה בגרמניה, ונור עושה חיל בניו יורק. בינתיים, הוא כבר מתכנן שלוש מסעדות חדשות, וגם מתחזק.

"אני מניח תפילין בכל יום", הוא מספר, "מתייעץ עם רבנים ושומר כשרות, אבל לא שומר שבת. אני מאמין בבורא עולם בדרך שלי ויש לי ערוץ אישי אליו, זו חלק מהאבולוציה שלי עם עצמי".

לריאיון הוא מגיע ישר משדה התעופה, אבל לא מוכן לשמוע על רילוקיישן. בקרוב הוא פותח מסעדה כשרה במלון קראון פלאזה – Yam, ובברצלונה הוא פותח את סילאן, טאפאס בר ערבי ספרדי קטן. מאחורי הפינה כבר מחכה מסעדה בקייב, פרויקט מושקע בבניין לשימור שייפתח בסוף פברואר עם שותף אוקראיני־ישראלי. "זו תקופה מטורפת של עשייה. לא על הכל אני יכול לדבר כי יש פרויקטים שנמצאים עדיין בשלבים ראשוניים".

איך שומרים על שפיות בתוך העומס?
"בזכות הצפון הרחוק, אשתי המדהימה והילדים. ככל שמתבגרים מבינים מה הדברים החשובים בחיים ושצריך לנקות רעשי רקע. אני מתמקד בעשיה המקצועית ובחיים שאני בוחר לחיות. אשתי מבקשת שנצא אבל אני לא רוצה, זה לא חסר לי. אני בא הביתה, שם תוכנית על אוכל בנטפליקס ומאושר כתינוק. זה מה שרציתי".

לריאיון המלא, שבו אדוני מספר על המסעדות החדשות, החיים הפרטיים והשאיפות להמשך