שנה של יאמי יאמי: 7 ספיישלים טעימים לראש השנה

להעביר את היום בקלילות. ספייסהאוס (צילום מיכאל טופיול)
להעביר את היום בקלילות. ספייסהאוס (צילום מיכאל טופיול)

מארזים ומוצרים מיוחדים, ספיישלים של גלידות ויינות, מארזים של גבינות, בשרים וקוקטיילים - אם זה טעים וחגיגי וקשור איכשהו לראש השנה, זה בטח נמצא ברשימה הזאת שאצרנו עבורכם בקפידה כדי שתוכלו להתארגן גם בלי לצאת לשופינג חגים מתיש. הצטרפו אלינו במאבקנו על הזכות להתעצל

20 בספטמבר 2022

1. כמו יין לשוקולד (של איקה)

זוכרים שסיפרנו על בר היין החדש C/W? המקום היחיד שאפשר למצוא בו מוצרים של השוקולטיירית המחוננת איקה כהן (פרט לבוטיק שלה)? לכבוד החג משיק הבר/חנות מספר סוגי מארזים של הדברים הטובים בחיים, יין ושוקולד משובח – ולכם נותר רק לבחור את הגודל, ההרכב, הטעמים והמחיר (99-239 ש"ח).
להשיג באתר

יותר מזה לא צריך: שוקולד של איקה ויין (צילום סטודיו פפי)
יותר מזה לא צריך: שוקולד של איקה ויין (צילום סטודיו פפי)

2. מהבלוג לצלחת

חגי תשרי מסמלים חזרה למסורת, לשורשים, לבישול העדתי ולמטבח הביתי. בלב מוצרי החג של רשת קצביות הבוטיק מרינדו עומד שת"פ עם מתכונאים ובלוגרים מובילים, שמגלים את הסודות המשפחתיים שלהם בקולקציית מנות חגיגיות למרכז השולחן, מנתחים מיוחדים המיועדים להכנה מהירה. לדוגמה: כתף טלה/שוק טלה בעשבי תיבול של עז תלם (129 ש״ח לק״ג), רוסטביף  סינטה במייפל וסויה של רותם ליברזון (219 ש״ח לק״ג), צלעות עגלה מתובלות לראגו של שזיפים ובצל מקורמל של לימור לניאדו תירוש (129 ש"ח לק"ג) ועוד. ההשקעה מינימלית והאורחים ילקקו שפתיים.
להשיג באתר ובסניפים (ה' באייר 2, תל אביב)

עז תלם וקולקציית החג של מרינדו (צילום גל בן זאב)
עז תלם וקולקציית החג של מרינדו (צילום גל בן זאב)

3. גבינות לחגי תשרי

עם כל הדבש והרימון והתפוח, גבינות אינן נתפסות כתודעה כמאכל מסורתי לראש השנה. אלא שבסוף כל רוסטביף עומדת תאווה למשהו אחר, פסטה למשל. מארזי חגי תשרי של גד עונים בדיוק על צורך זה: צידנית שומרת קור ובה כל המצרכים לארוחת אפטר חג קלילה, לדוגמה גבינות גרנה פדאנו ובוראטה, רוטב אלפרדו, גבינת שמנת כמהין ומחית כמהין, רוטב עגבניות שרי ופסטה רומו (179 ש"ח); מארז קולינרי הכולל גם בלסמי מצומצם, זיתי קלמטה ממרחים וקרקרים (189 ש"ח); ומארז משפחתי מורחב ומפנק (199 ש"ח). מתנה מושלמת לאורחים או לעצמכם.
להשיג באתר, דמי משלוח 10-30 ש"ח בהתאם לעלות ההזמנה

לא רק בשבועות. מארז חגי תשרי (צילום יח"צ גד)
לא רק בשבועות. מארז חגי תשרי (צילום יח"צ גד)

4. סנדוויץ' ויין

בר היין אורו מציע ארוחת חג קצת אחרת, או נשנוש ליום שאחרי כשכבר אין כוח לאכול: מארז ובו יין מיקב דרימיה, יקב בוטיק משפחתי, ישראלי באזור חבל יתיר ומנות הדגל של ORO, שהן לב של המקום. היין והמנה משלימים זה את זה, לדוגמה יין סובניון בלאן וטוסט גאודה כבשים וריבת בצל מקורמל או סהר (בלנד אדום) וצלחת נקניקי בוטיק. כיבוש מושלם לפיקניק בטבע ביום שאחרי הזלילה הגדולה. מ־147 ש"ח למנה+בקבוק יין.
לבונטין 12, תל אביב ובוולט

פיקניק ביום שאחרי. אורו (צילום יעקב בלומנטל)
פיקניק ביום שאחרי. אורו (צילום יעקב בלומנטל)

5. באהבה מהעוטף

פרויקט מארזי החג “באהבה מהעוטף” הוקם בזריזות לפני כחודש, מתוך רעיון שעלה בזמן מבצע "עלות השחר" והפך לפרויקט שבא כדי להישאר. במארזים מקובצים מוצרים ארטיזנליים מעוטף עזה – דבש טהור, שמן זית, צנצנת נשיקות ועוד, וגם עציצים ואפילו לימון מהעץ. 180-480 ש"ח.
להשיג באתר 

באהבה מהעוטף (צילום אפרת לובל)
באהבה מהעוטף (צילום אפרת לובל)

6. גלידת דבש ועוד

עוגת דבש היא כמו כוסברה – או שאוהבים או שלא. למי שמשתייכים לקבוצה השניה מציעה רשת הגלידריות לג'נדה טעם חדש שנוצר במיוחד לחג: גלידת יוגורט בשילוב דבש ופיצפוצי קרמל (1 ק"ג) במארז מיוחד יחד עם צנצנת דבש, גביעי וופל וחמש תוספות של רטבים לבחירה מהמגוון העשיר שבוויטרינה. תכלס הקינוח האולטימטיבי. 140 ש"ח.
להשיג בסניפים בשדרות רוטשילד 45, ברחוב דיזינגוף 94 ובנמל יפו

במקום עוגת דבש. לג'נדה (צילום יערה גדרון)
במקום עוגת דבש. לג'נדה (צילום יערה גדרון)

7. קוקטיילים ברוח החג

מארזי החג של הספייסהאוס מביאים אל השולחן את סמלי החג המובהקים כשהם משוקשקים כקוקטיילים. לדוגמה דאקירי רימונים, מרטיני תפוחים עדין, מרטיני ענבים סגולים ועוד במארז חגיגי (מ־ 169 ש"ח ואפשרות לתוספת 2 כוסות ודבש), ומארז סנגריות לבנה ואדומה (199 ש"ח) שיקל לשאת את הדודה הנודניקית שהושיבו לידכם.
להשיג באתר

ג'ין תפוחים ספייסהאוס (צילום מיכאל טופיול)
ג'ין תפוחים ספייסהאוס (צילום מיכאל טופיול)