מלבי חדש ומשובח נפתח ברמת גן

קדחת המתוקים נמשכת, הפעם עם מבאלי - ספוט חדש למלבי עם טעמים ותוספות מושקעים במשלוח עד הבית. הוורסיה הטבעונית מצטיינת במיוחד

מבאלי (צילום: נופר לפיד)
מבאלי (צילום: נופר לפיד)
24 במאי 2020

ההתרגשות לקראת פתיחת המסעדות ביום רביעי אינה מפחיתה מעוצמת צונאמי המתוקים שאפיין את התקופה האחרונה. מה לא היה לנו שם? מגה־קרואסון מושחת, קונדיטורים מקצועיים שהחלו לעבוד מהבית, משלוחי קינוחים וכל מה שעמוס סוכר ומעלה סרוטונין. מבאלי, משחק מילים על מלבי, הוא טריט חדש שסוגר את הקרייב למתוקים במשלוח עד הבית או – תרחם השם – בנסיעה פיזית לרמת גן.

"מבאלי זו חווית מלבי חדשה", אומרים יהב אילן ובן ששון, חברי ילדות תושבי העיר. "לפני שנה התחלנו לבשל מהמטבח הביתי שלנו מלבי, וקראנו לו כך מתוך שאיפה להגשמה עצמית ויציאה לעצמאות עסקית. פשוט לעשות מבאלנו. רצינו שאנשים יחוו מלבי בצורה חדשה ואיכותית, גם כאלה שלא אוהבים בגלל המרקם וטעם הוורדים הסבוני".

מלבי קלאסי, מבאלי (צילום: נופר לפיד)
מלבי קלאסי, מבאלי (צילום: נופר לפיד)

האומץ שמאפיין את המילניאלז וחוסר ניסיון בבישול הובילו לדרך של ניסוי וטעייה. מחקרים וניסיונות, שיחות עם מומחים וחובבי מלבי ורשמים שסיפקו חברים ומכרים עזרו לגבש כיוונים למוצר החדש. "אין לנו עבר בבישול ולא באנו מעבודה במטבחים, קייטרינג או קונדיטוריה. הרעיון בלהקים עסק כשאתה בן 25 הוא שאתה מסתמך על היכולות הטבעיות שלך ועל דברים שהספקת ללמוד בדרך. כשהתחלנו לבשל היינו פותחים את הקורנפלור עם כף ולא מבינים למה יש גושים. מעולם לא התנסינו בשום דבר מהדברים שאנחנו מכינים", הם משחזרים.

לאחר עבודה מאומצת הושק מבאלי בשלוש גרסאות: באלי – מלבי על בסיס תערובת שמנת, חלב ומעט וניל עם סירופ ורדים־פירות יער או פסיפלורה־מנגו־לימון לבחירה וטופינג קוקוס תאילנדי טחון, פיסטוקים ועלי ורדים מסוכרים; מליבו – מלבי טבעוני על בסיס קרם קוקוס ומי זהר שמגיע עם סירופ לבחירה ותוספות כמו הטעם הקלאסי; ובאלי בודהה – גרסה בהשראה הודית מתבליני צ'אי מסאלה מבושלים בשמנת וחלב עם סירופ ציפורן הל ותוספת שקדים וחלווה ("רצינו למצוא פתרון לחורף להשאיר את המלבי רלוונטי גם כשקר. צאי שותים עם חלב והחיבור הרגיש מאוד טבעי").

מבאלי (צילום: נופר לפיד)
מבאלי (צילום: נופר לפיד)

שניים מתוך שלושת המוצרים אכן מספקים את הסחורה ומזריקים רוח חיים חדשה לקינוח המסורתי: באלי בודהה, שמחבר מרקם שמנתי וחלק לתבלינים וארומות מהמטבח ההודי, ומליבו שאפילו מתעלה עליו. למלבי הטבעוני יש מרקם סמיך וקטיפתי שקצת מזכיר קרם פרש עשיר, מתיקות עדינה ומינון מאוזן של מי זהר. הטופינגז והסירופים הופכים אותו לקינוח צבעוני כמקובל בעידן האינסטה, אך בעינינו הוא במיטבו נקי וללא הסחות דעת. המלבי הקלאסי נדחק למקום השלישי והאחרון ואינו מתעלה על עצמו למרות התוספות.

את המבאלי אפשר לקבל במשלוח או לרכוש בחנות, ועל הדרך לטעום גזוז מסירופים טבעיים ומשקה פאלודה פרסי בטעם ורדים ופירות יער. מחזיקי אמריקן אקספרס נהנים ממבצע 8 יחידות מלבי קלאסי ב־80 ש"ח בתוקף עד סוף מאי.
מבאלי, הרצל 75 רמת גן, 058-4124412, ובאתר