העירייה פתחה במבצע אכיפה להורדת האופניים החשמליים מהמדרכה

העירייה פתחה השבוע במבצע אכיפה נרחב בשיתוף משטרת ישראל לתפיסת רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים שעוברים על התקנות. מה זה אומר בפועל? כל הפרטים

רוכבת חשמליים על המדרכה בבן יהודה (צילום: שלומי יוסף)
רוכבת חשמליים על המדרכה בבן יהודה (צילום: שלומי יוסף)
12 בנובמבר 2018

בניסיון להיאבק באחת מהסוגיות הבוערות בעיר ולאור העובדה שעדיין אין שבילי אופניים מוסדרים ברוב חלקי העיר, השבוע החלה עיריית תל אביב-יפו במבצע אכיפה נרחב. לפי העירייה, תגבור של עשרות פקחים במרחב העירוני משמעותי ואלה יפעלו כנגד שימוש אסור על המדרכות באופניים חשמליים, קורקינטים ממונעים ואופנועים. המבצע מתקיים בשיתוף משטרת ישראל. כמו כן, יינתן דגש מיוחד באזור לב העיר ויפו.

>> ארי נשר צריך להיות הקורבן האחרון
>> מעכשיו שבילי אופניים ב-Google Maps

לרוכבי האופניים החשמליים החדשים ואלה שהתקנות פרחו מזכרונם, רכיבה על אופניים חשמליים על מדרכות אינה חוקית וכן רכיבה על המדרכה עם אופניים לא ממונעים ברחובות בהם קיימים שבילי אופניים. לעוברים על החוק יינתנו הודעות תשלום קנס בגובה 250 ש"ח ובמקרים מסוימים יילקחו מהבעלים כלי הרכב. אופנוע שירכב בשביל אופניים ייקנס ב-500 ש"ח ויירשמו דוחות בסך 1,000 ש"ח אם הרוכב ייתפס משתמש בטלפון הנייד.

פקחי העירייה תופסים אופניים חשמליים (צילום: עיריית תל אביב-יפו)
פקחי העירייה תופסים אופניים חשמליים (צילום: עיריית תל אביב-יפו)
פקחי העירייה תופסים אופניים (צילום: עיריית תל אביב-יפו)
פקחי העירייה תופסים אופניים (צילום: עיריית תל אביב-יפו)

תזכורת נוספת לגובה הקנסות: איסור שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה – קנס בסך 1,000 ש"ח, רכיבה אסורה במדרכה באופניים וקורקינטים חשמליים – 250 ש"ח, רכיבה אסורה במדרכה עם אופניים רגילים ברחובות בהם קיים שביל אופניים – 100 ש"ח, שימוש באוזניות בעת רכיבה במדרכה באופניים ובקורקינט – 250 ש"ח, רכיבה אסורה במדרכה לאופנועים או קטנועים – 250 ש"ח, עבירות הרכבה – 100-200 ש"ח. בנוסף, אם פקחי העירייה רואים לנכון לתפוס את האופניים שלכם, שחרור כלי הרכב יעלה לכם 250 ש"ח והחזרתם תתבצע רק לאחר תשלום האגרה.