תאכלו עוגות: בית הקפה הראשון של קונדיטוריית מגזינו נפתח בצפון ת"א

כוחה של הויטרינה. מגזינו רמת אביב. צילום: יעל שטוקמן
כוחה של הויטרינה. מגזינו רמת אביב. צילום: יעל שטוקמן

תזהירו את עידית לינוביץ׳ שהיא עומדת להשמין, כי "מגזינו רמת אביב" שנפתח לה בשכונה מגשים חלום שלא ידענו שהיה לנו: ליהנות מהעוגות הנפלאות של קונדיטוריית מגזינו, תוך כדי ישיבה נינוחה על כוס קפה. או במילים אחרות, מצוין למי שממש, אבל ממש, רוצה להתפנק לצד הקפה

21 במאי 2024

אני לא רגילה להיות ב-9 בבוקר ברמת אביב ג'. אבל עכשיו 9 בבוקר, ונדמה שהתושבים באזור כבר עירניים מתמיד. טוב, יש להם סיבה טובה, כי רבים מהם פוקדים כרגע את בית הקפה החדש שנפתח לפני ימים אחדים בשכונה, זה שהלוגו שלה יהיה מוכר לכל שמנמני העיר, וסתם חובבי המתוק. כי זה בית קפה ראשון מבית הקונדיטוריה של מגזינו. כן, שמעתם נכון. סניף הקונדיטוריה שצמוד למסעדת מגזינו אמנם מציע קפה מוצלח, אבל הסניף החדש הוא כבר החבילה השלמה – סניף רחב ידיים לעוגות המרשימות בעיר.

>> להזמין וולט ולנוח: שינויים דרמטיים בשירות המשלוחים הפופולרי

האגדה על העוגות של מגזינו החלה לפני שמונה שנים, אז ברק כהן החל לאפותן במסעדה עד שהכו גלים ברחבי העיר. אבל כהן עזב לפני כחצי שנה, כאשר את דרכו המשיכה הקונדיטורית שרון כהן (אין קשר משפחתי). ״אנחנו מאוד שמחים ומתרגשים מהמקום החדש", מספר טל שטרן, שותף במגזינו. "התחלנו לתכנן אותו לפני שנתיים, אבל להקים עסק במדינה הזו לוקח הרבה זמן, שלא לדבר על התקופה הקשה מנשוא שנכנסנו אליה. אז עכשיו אנחנו בעיקר מחייכים ושמחים שהנה נפתח השער״.

חבר חדש בשכונה. מגזינו רמת אביב. צילום: יעל שטוקמן
חבר חדש בשכונה. מגזינו רמת אביב. צילום: יעל שטוקמן

השער המדובר כולל מקומות ישיבה רבים, בפנים או בחוץ, וכמובן ויטרינה בעלת תפריט העוגות המוכר, לצד עוגות נוספות פרי עטה של שרון כהן, מאפי בוקר מפתים, כריכים צבעוניים וכמובן, עמדת קפה. בכל זאת, שיהיה לכם תירוץ לאכול את כל המתוק הזה. איתי בידרמן, השף של קפה איטליה (גם היא חלק מקבוצת מגזינו) שעזר בהקמת המקום החדש מסביר את הקהל הרב שהגיע בטענה שתושבי השכונה רק חיכו לבית קפה ״כזה שהוא ממש מתחת לבית, ולא שייך למרכז קניות כזה או אחר. אלא עומד בפני עצמו״.

סיבה להגיע לצפונה. מגזינו רמת אביב. צילום: יעל שטוקמן
סיבה להגיע לצפונה. מגזינו רמת אביב. צילום: יעל שטוקמן

המקום עצמו שמשי ונעים, מעוצב למשעי וניכרת בו השקעה של שנתיים, ומחשבה על כל פרט. החלק המרכזי הוא, כמובן, הוויטרינה שניצבת בפנים. איתרנו קודם כל את פאי הלימון-מרנג והקראק פאי שאנחנו אוהבים, ואת הפאי ג'אנדויה ופאי השקדים וכל המוכר והטוב לנו. עכשיו כשנרגענו, אפשר להתפנות לעוגות החדשות: פאי מייפל ומי ורדים, ועוגת גבינה באסקית מושלמת. המחיר הוא עדיין מחירי מגזינו (46 ש״ח לפרוסת עוגה, אמאל'ה), אבל עובדה שאנחנו עדיין משלמים אותה ומתענגים על כל ביס.

הטובות והמוכרות. מגזינו רמת אביב. צילום: יעל שטוקמן
הטובות והמוכרות. מגזינו רמת אביב. צילום: יעל שטוקמן

את החידוש האמיתי אפשר למצוא בגזרת המאפים, כי בכל זאת מדובר בבית קפה: בריוש סוכר רך (18 ש״ח), דייניש פיסטוק ופטל, דייניש שוקולד ודייניש קינמון (18 ש״ח לאחד), וכמובן קרואסון שוקולד וקרואסון חמאה מידי המגזינו (18 ש״ח לכל אחד). יש מגוון פיננסיירים (דולצ׳ה, שוקולד צ'יפס או פטל פיסטוק, 22 ש״ח לאחד), וחידוש מסקרן – בר שוקולד, שהוא למעשה אקלייר מצופה שוקולד ואגוזי לוז עם קרם שנטילי וניל מלמעלה. רלוונטי מאוד למי שממש, אבל ממש, רוצה להתפנק לצד הקפה (38 ש״ח).

מאפים שמחדשים. מגזינו רמת אביב. צילום: יעל שטוקמן
מאפים שמחדשים. מגזינו רמת אביב. צילום: יעל שטוקמן

בזירת הכריכים תמצאו כריך ביס עם סלט ביצים בלחם לבן וענני (24 ש״ח), כאשר אותו הלחם גם מככב בכריך ביס טונה (24 ש״ח). אגב, למי שלא מצליח לבחור בין טונה לביצים, יש אופציה של דואט בדמות כריך דו קומתי, שמגיע בלחם קסטן או דגנים. אל תדאגו מהחלק הקשה, כי אין (34 ש״ח). מלבד זאת יש כריך גאודה בלחם כפרי עם ירקות טריים (28 ש״ח), או בריוש עם סלמון מעושן וגבינת שמנת (28 ש״ח). יפה לכם רמת אביב ג׳ על הרכש החדש, אפילו עידית לינוביץ׳ עשויה להגיע ולהתפנק.
"מגזינו רמת אביב". אבא אחימאיר 1, א'-ש' 7:30-19:00. שעות הפתיחה צפויות להשתנות ולהתעדכן לאחר הרצה.