מדריך מישלן בדרך לישראל – לאחר שינוי עמדה במשרד התיירות

הלוחית הכי נכספת בעולם האוכל. מדריך מישלן (צילום: שאטרסטוק)
הלוחית הכי נכספת בעולם האוכל. מדריך מישלן (צילום: שאטרסטוק)

ואלס עם מישלן: לאחר ששר התיירות חיים כץ שקל לבטל את הגעת מדריך המסעדות היוקרתי ביותר בעולם לבדוק את המסעדות המקומיות, אושרה תוכנית חדשה - אבל כזו שתדרוש את השתתפותה הכספית של עיריית תל אביב במיזם

1 בפברואר 2023

אולי בגלל התהודה שנוצרה בעקבות דירוג 50Best ואולי בגלל הלחץ הציבורי – הסיבה אינה חשובה. מה שחשוב הוא ששר התיירות חיים כץ חזר בו מעמדתו ומנחה את גורמי המשרד להתקדם לחתימה על הסכם. בהודעה שפרסם משרד התיירות לפני שעה קלה נמסר כי "לאחר שהוצגה בפניו התוכנית, שר התיירות חיים כץ הכריע ואישר לקדם את כניסתו של מדריך מישלן לישראל. לאור העובדה שבשלב הראשון מישלן רואים היתכנות למתן כוכבים ורשימת מומלצים רק בתל אביב, השר חיים כץ הנחה את המשרד לפעול מול עיריית תל אביב-יפו, כך שהרשות תשתתף במימון הפרוייקט. במקביל, גורמי המקצוע יפעלו מול מישלן להרחבת הסיקור ליתר חלקי הארץ".

כזכור, לפני כשבוע חשפה הכתבת דפנה ליאל מערוץ 12 כי אנשי המדריך היוקרתי פנו מספר פעמים למשרד התיירות במטרה לחתום על החוזה שההבנות לגביו גובשו במהלך הממשלה הקודמת, אך נתקלו בגרירת רגליים. לפי הדיווחים, שר התיירות החדש היה סקפטי לגבי התמורה להשקעה בהגעת המדריך לארץ, בעיקר לאור ההתמקדות הצפויה במסעדות בתל אביב בלבד וכן במסעדות לא כשרות. בתגובה, בכירי השפים ובהם חיים כהן, גל בן משה (פאסטל) ותומר אגאי (סנטה קתרינה) התבטאו כנגד דחיית ההסכם, התורם רבות לתיירות קולינרית – וכעת נראה שינוי של העמדה, אם כי אין אלא לתהות איך יגיבו בעירייה לדרישה שהם ישתתפו במימון, וכמובן גם באיזה היקף של המימון מדובר.

אסף גרניט ושותפו אורי נבון, ביום קבלת כוכב המישלן בפריז. (צילום: יח"צ רשת 13)
אסף גרניט ושותפו אורי נבון, ביום קבלת כוכב המישלן בפריז. (צילום: יח"צ רשת 13)

בהמשך לפרסום ההחלטה אומר תומר מור, מנכ"ל "מסעדנים חזקים ביחד", כי "אנו מברכים את שר התיירות מר חיים כץ על קידום ההתקשרות מול מדריך מישלן למסעדות והמשך הפעילות לקידום הקולינריה והתיירות בישראל. בשבועות האחרונים פעלנו בתאום ובשיתוף לשכת השר ואף הכנו עוד נייר עמדה לבקשתם, נייר שמסביר ותומך בהשלמת המהלך אשר יעודד תיירות נכנסת ויקדם את מסעדני ישראל לכדי עמידה בשורה הראשונה עם מסעדני העולם. לאור אישור השר אנו בטוחים שזה עניין של זמן עד שתיכנס גם מסעדה כשרה למדריך מישלן ובטווח מסעדנים חזקים ביחד נכונים לעזור למשרד התיירות לקדם את המשך המהלך ככל שנידרש. שמחנו לשמוע על השתתפות עיריית תל אביב במהלך ואנו כמובן נשאף שהמדריך יכסה את כל מסעדני הארץ מדן ועד אילת. ברכות לשר וברכות למסעדני ישראל".