דוכן נקניקיות חדש הוקם בלוקיישן מיתולוגי, אבל הכול שם אחר

מי משוגע? אני משוגע. מד דוג. צילום: מתוך חשבון האינסטגרם maddog_il
מי משוגע? אני משוגע. מד דוג. צילום: מתוך חשבון האינסטגרם maddog_il

לא צריך להיות כל כך וותיק בעיר כדי לזכור את דוכן הנקניקיות שבתחילת קינג' ג'ורג, שנהג להאכיל את בלייני האזור. כעת דוכן חדש בעל אותו שם הוקם באותו הלוקיישן, עם בעלים, תפריט ונקניקיות שונות. תעלומה בלחמנייה

31 בינואר 2024

תל אביבים ותיקים, או לפחות מאנצ׳יונרים מנוסים, בוודאי זוכרים את דוכן הנקניקיות המיתולוגי מד דוג (Madogׂׂ), ששכן בתחילתו של קינג ג׳ורג׳, והאכיל דורות של בליינים בנקניקיה בלחמנייה עד השעות הקטנות של הלילה. הדוכן ההוא נסגר ב-2019, והשאיר אותנו מלאי נוסטלגיה. לאורך השנים התמקמו בפינה המוזרה הזו על קינג ג'ורג' עסקים רבים – החביב מהם כנראה היה סניף של בגסו קייק מצוין – אך לאחרונה מצאנו שם משהו מוזר ומעניין – תחילה חשבנו שמד דוג חזרו לחיים, כי חשבון וולט סורר התעקש שבאותה הכתובת קיים מקום חדש בשם מד דוג. ואז הגענו למקום, וגילינו שזה נכון, בערך. מבולבלים? גם אנחנו. אוהבים נקניקיות? גם אנחנו!

>> ב-OCD חותכים את המחיר לחצי, הקרואסונים באים ועוד חדשות אוכל

סניף המד דוג החדש בקינג ג'ורג' 4 שייך לסלביק שולמן, תל אביבי וותיק וחובב אוכל, שאחרי שנים ארוכות במטבח, כברמן ובפלור, החליט לפתוח מקום משלו ולהתמקד בנקניקיות. כשהיה בשלבים האחרונים של פתיחת המקום חבר הציע לו מספר שמות, והוא נדלק על מד דוג (אך כותב את זה Mad Dogׂ), ורק אחרי שפתח את הדוכן בקינג ג'ורג' גילה שהיה במקום דוכן נקניקיות מיתולוגי בשם זהה. צירוף מקרים? ייעוד משמיים של הלוקיישן? תביעה שמחכה לקרות? אתם מוזמנים להחליט בעצמכם.

הדוכן הישן שנסגר ב-2019. שושי עושירי, הבעלים של מד דוג המקורי. צילום: יעל שטוקמן
הדוכן הישן שנסגר ב-2019. שושי עושירי, הבעלים של מד דוג המקורי. צילום: יעל שטוקמן

מלבד הסניף בקינג ג׳ורג׳, שולמן פתח במקביל אחד נוסף ברחוב בן יהודה, ממש בסמוך לתיכון עירוני ה׳. מה שכן, העיצוב הצעקני והעמוס של הסניף הנוכחי לא משאיר מקום לספק שלא מדובר בסניף חדש של אותו דוכן צהוב-אדמדם מפעם. ואם נשאר כזה ספק, אז הנקניקיות של המקום שונות לחלוטין מהאמריקאיות הקלאסיות שהיו מפוצצות בליינים. כאן יצר שולמן תפריט הבנוי מעשר נקניקיות שונות בלחמנייה, כולן מבשר פרימיום, כאשר את התוספות והרטבים הוא מייצר במקום. ומתוך עשר הנקניקיות, חצי מהן טבעוניות למהדרין, בעקבות העבר של שולמן כצמחוני. ולטובת הטבעון, הוא נעזר במקצוען – אסף אינגבר, מבעלי מסעדת J17 הטבעונית.

בלי בדיחות. הנקניקייה של מד דוג. מיטל סולמון
בלי בדיחות. הנקניקייה של מד דוג. מיטל סולמון

בתפריט תמצאו את המנה הקלאסית (35 ש"ח), המורכבת מנקניקיית עוף בלחמנייה רכה עם רטבים ותוספת לבחירה, בגזרה הזו בהחלט ישנם תוספות מקוריות, כגון ריבת בצל, כרוב, צ׳אטני מנגו, מטבוחה, אסאדו(!), אננס צלוי, חמוצים, פרינגלס או נאצ׳וס. מכאן והלאה, יש לכם קומבינציות מיוחדות ששולמן הרכיב – "סמוקי מד" (44 ש״ח), נקניקיית עגל עסיסית בלחמניית ביירן (המזכירה בגט), ובתוספת אננס צלוי, פלפלים חריפים וספייסי איולי; "מדטרניאן" (יעני, ים תיכונית. 49 ש"ח), המורכבת מחלה קטנה שמשוחה במטבוחה פיקנטית, עם נקניקיית מרגז, טחינה, ביצת עין וקורנישון.

שתי המנות האחרונות נושקות לאמריקה הלטינית, כאשר אחת מוקדשת למקסיקו (44 ש"ח) עם נקניקיית עוף בתוספת שבבי בוריטו, צ׳אטני מנגו, גוואקמולה וקורנישון. חברתה, הקרויה "מסי" (49 ש"ח), מוקדשת למולדתו של הכדורגלן, ומציעה לחמניית ביירן עם צ׳ימצ׳ורי רענן, חרדל דיז׳ון ונקניקיית צ׳וריסו עסיסית, עם תוספת של אסאדו מוקפץ. (49 ש״ח). כל הנ"ל מוצעות גם בגרסה טבעונית, כאשר חלקן על בסיס רדיפיין, והשאר על בסיס Ray’s, תחליף בשר מקומי. יש אפילו ביצת עין טבעונית (מבית yoEgg), ואפשרות ללחמניות ללא גלוטן.

מד דוג נפתח ממש רגע לפני המלחמה, בראשית אוקטובר, וכשהיא פרצה שולמן חשש שכל הסחורה תלך לפח, עד שנתקל ביוזמה חברתית ונרתם, יחד עם הצוות שלו, להאכלת חיילים ומשפחות מפונות. ואם עד עכשיו אתם לא מחבבים את המקום, אולי נמליץ לכם להציץ באינסטגרם מעורר המחלוקת שלהם, שיזכיר לכם שיש בדיחות שלא נשכחו מהעולם, ושיש דברים שלא משתנים. בתאבון.
קינג ג׳ורג׳ 4, בן יהודה 225. שעות פעילות קינג ג׳ורג בימים א-ה 12:00-00:00, ביום שישי 11:00-17:00.
שעות פעילות בן יהודה: בימים א-ה 9:00-22:00, יום שישי: 10:00-16:00