חדשות האוכל: בשורות טובות וטעימות מרז רהב וישראל אהרוני

והפעם לא מטוגן. המרק של אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: מתוך עמוד הוולט
והפעם לא מטוגן. המרק של אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: מתוך עמוד הוולט

אחרי שהשתגענו מההמבורגר שלו, פופ-אפ חדש של רז רהב ומסעדת OCD מציע ארוחת טעימות קז'ואלית בחצי מהמחיר הנהוג במקום. וגם: פופ אפ טורטליני, טעימות יין, מסע בין חמינים ירושלמים ומרק אסייתי חדש של אהרוני שמעורר געגוע לראמניה שלו. והרי החדשות מעוררות התיאבון

30 בינואר 2024

אף על פי (ואולי קצת בזכות) המלחמה, שוק האוכל התל אביבי לא רגוע, ושינויים מתרחשים באופן תדיר מתמיד. אז חוץ מסגירתה של מסעדת טופולופומפו, אלו כל חדשות האוכל שתצטרכו לדעת השבוע, ובראשן – בשורה מדהימה לחובבי מטבחי היוקרה.

>> הטרנד האיטלקי השתלט על תל אביב. לא כולם מרוצים
>> חריף דרקונים: המרקים האסיתיים הכי טובים בתל אביב

פופ אפ מלחמה 2.0 | Mazon @ OCD

היכונו ל(עוד) הסתערות: פופ אפ חדש נפתח ב-OCD, שעדיין סגורה מאז השבעה באוקטובר. אחרי שגעת ההמבורגר מציג שף רז רהב את גרסתו לבילוי שמתאים לתקופה ולסנטימנט הלאומי. "ב-Mazon by OCD תוגש ארוחת טעימות בת 5-7 מנות, עם חוויית קז׳ואל פיין דיינינג", הוא מסביר. "הארוחה תתמקד באוכל ללא גינונים בתוך ומחוץ לצלחת, מחומרי הגלם הטובים ביותר שיכלנו למצוא, בצורה הכי טעימה שנוכל לבשל". לצד התפריט הרגיל יוגשו תפריט צמחוני, פסקטריאני (צמחוני דגים) וללא תנובה מן הים, עם אפשרות להוסיף מגבלות מטעמי היריון, כשרות וגלוטן. הפופ אפ יפעל למשך ארבעה חודשים ומחיר הארוחה 370 ש"ח לאדם (כולל שירות),  כמחצית ממחיר ארוחה ב-OCD לפני המלחמה. רוצו.
שני-חמישי (5.2-30.5), תרצה 17, להזמנות 

פופ אפ טורטליני | Flor

המטבח האיטלקי משתלט על העיר וזו שמחה גדולה. ניב טובול – בשלן, פודי וכתבנו לעת מוצא, כשיש לו זמן – מתארח השבוע בבר היין פלור לפופ אפ טורטליני אין ברודו, כיסונים בעבודת יד במרק צח. "אני מסתובב באיטליה הרבה, ובטיול אחד רומנטי מאוד בבולוניה התאהבתי גם בטורטליני. מאז אני חוקר את המנה הרבה ומנסה להתקרב לסבתא איטלקיה כמה שאפשר. הרבה זמן חיכיתי לבשל אותה לקהל רחב, ועכשיו הגיעה הזדמנות לעשות מחווה לחורף, לאיטליה ולרומנטיקה". את האירוע ישלימו לחמים ממאפיית "חגי והלחם", נקניק איטלקי ועוגת ביסקוויטים ביתית, ובאופן כללי כדאי לעקוב אחר עמוד האינסטה של הפלור, שפוצח בסדרת אירוחי שישי צהריים.
וילסון 10, שישי (2.2) 12:00-16:00

ככה עושים רומנטיקה. פופ אפ טורטליני (צילום ניב טובול)
ככה עושים רומנטיקה. פופ אפ טורטליני (צילום ניב טובול)

פופ אפ קרואסונים | מאפיית לחמים, דלאל, פופ אנד פופ 

אסור לתת למלחמה לנצח: לרגל יום הקרואסון הבינלאומי שמתקיים היום (שלישי), מחזירה מאפיית לחמים את מסורת פופ אפ הקרואסונים המסורתי. באירוע שמתקיים זו השנה השישית תוכלו לזלול קרואסון ספנקופיטה מחווה ל"מאפה מהעוטף" של יקי שגיא מקיבוץ בארי, במילוי גבינות ותרד, קרואסון מרק בצל בכיסוי שבבי גבינת גרוייר וקרואסון אבוקדו ופטה. ובגזרת המתוקים, קרואסון שוקולד בננה פקאן במילוי קרם פטיסייר ובציפוי קראמבל פקאן ושקדים, קרואסון קרם ברולה וקרואסון תותים וקרם פטיסייר עם קרם שמנת ותות טבול בשוקולד (35-49 ש"ח). בקונדיטוריית דלאל ממשיכים עם מסורת הקרמסון ומציעים מהדורה מיוחדת של קרואסון ממולא קרם שוקולד חלב מקורמל, גנאש וניל מדגסקר ותותים מרמת הגולן או גנאש פיסטוק, וגרסה מלוחה – סנדוויץ' קרואסון טוסקני עם עשבי תבלין במילוי גבינת ברי בשלה, תאנה טרייה וחלת דבש (34 ש"ח). בפופ אנד פופ השף קונדיטור עופר בן-נתן מתפרע גם הפעם עם מערך קרואסונים מסחרר, למשל קרואסון מאליבו במילוי קרמו מנגו פסיפלורה וקוקוס וברד פודינג מקרואסון. לכבוד האירוע יינתנו הנחות מיוחדות על קרואסונים, עמדת שאנדון שפריץ תשקה אתכם ובהזמנה דרך וולט יצורף בקבוק שאנדון אישי. בחדר ה-VIP של המסעדה ייערך בראנץ' חגיגי שמוזמניו יבחרו דרך עמוד האינסטגרם – אתם מוזמנים להציע מישהו קרוב שמגיע לו להתפנק (חייל.ת/אשת מילואימניק/מפונה).
החשמונאים 103, שלישי-שישי (30.1-2.2), 10:00-14:00 ובמשלוח/טייק אוויי באתר;
כל ישראל חברים 7, ז'בוטינסקי 108, שלישי-רביעי (30-31.1); הארבעה 28

על מסורת לא מוותרים. מאפיית לחמים (צילום דניאל לילה, סטיילינג אוריה גבע)
על מסורת לא מוותרים. מאפיית לחמים (צילום דניאל לילה, סטיילינג אוריה גבע)

חוזרת בגדול | לונל

למסעדת לונל לא היה הרבה מזל: היא נפתחה זמן קצר לפני פרוץ המלחמה ונסגרה עם גיוסו של שף ינון אלעל למילואים. במשך חודשיים פעל בחלל פופ אפ, וכעת נפתח המקום מחדש במהדורה מורחבת כ-All day בראסרי. לתפריט הערב בקו צרפתי-תימני (זה עובד, בדקנו) נוספה ארוחת בוקר כמו במסעדת MENA שהייתה באותה בעלות ונסגרה לאחרונה: סלסלת מאפים ובריוש ומזאטים למרכז השולחן (סלקים ופטה, לבנה עם זעתר ושמן זית, גבינת סנט מור ומייפל ועוד) ומנה עיקרית לבחירה, למשל טוסט כמהין עם סלט ירוק וגבינת שמנת (62 ש"ח), פנקייק מלוח עם בייקון טלה, חמאת וויסקי, פרמזן וביצת עין (79 ש"ח) וכריך בריוש עם מקושקשת רכה ואיולי סיזר, אספרגוס ופרמזן (64 ש"ח). ארוחת הבוקר מוגשת בכל ימות השבוע בשעות שמתאימות גם למי שמתעורר מאוחר.
אברבנאל 72, ראשון 09:00-15:00, שני-שבת 09:00-15:00, 18:00-חצות

מעכשיו גם בבוקר. לונל (צילום איתמר גינזבורג)
מעכשיו גם בבוקר. לונל (צילום איתמר גינזבורג)

עופות חדשות | אהרוניס פרייד צ׳יקן

כשמתחשק משהו זהוב, לוהט וקראנצ'י, ספוט העוף המטוגן של אהרוני הוא גו טו שלנו בשרונה מרקט, במשלוח ובכלל. לאחרונה נוספו לתפריט שתי מנות חדשות שטעמנו ואהבנו: כריך קריספי צ׳יקן האני באטר – עוף מטוגן בזיגוג דבש-חמאה קטיפתי ומעט פיקנטי בלחמנייה רכה עם חסה, חמוצים אסיאתיים ואיולי סרירצ'ה (59 ש"ח), ומרק נודלס פריך עם עוף צלוי בציר עוף במיסו לבן, אטריות זכוכית, ירקות וכתר אטריות מטוגנות (64 ש"ח), שמיד נכנס לרשימת המרקים הטובים בעיר.
קלמן מגן 3 ובוולט 

הגו טו שלנו. אהרוני (צילום אסף קרלה)
הגו טו שלנו. אהרוני (צילום אסף קרלה)

טעימות זהב | איש הענבים

תחרות היין הישראלית-בינלאומית TERRAVINO התקיימה לפני כשבוע, וכעת גם אתם יכולים לטעום את הזוכים. בבית "איש הענבים" ביפו אירוע יתקיים בית פתוח שבו יימזגו היין הישראלי הטוב ביותר –  Exodus Grand Reserve Red 2018 מיקב רמת הנגב, היין הבינלאומי הטוב ביותר ויינות זוכים מכל הקטגוריות. היום הראשון של האירוע יוקדש ליינות ישראלים והיום השני ליינות מרחבי העולם. 200 ש"ח במכירה מוקדמת (במקום 250 ש"ח), 120 ש"ח לחברי מועדון הפלטינום של איש הענבים. ברכישת יין מעל 125 ש"ח ובהחזרת כוס הטעימה יינתן זיכוי בסך 50 ש"ח.
דרך סלמה 4 (חצרות יפו), חמישי (1.2) 18:00-חצות, שישי (2.2) 10:00-16:00

טרה וינו 2024 (צילום אייל גוטמן)
טרה וינו 2024 (צילום אייל גוטמן)

סיור חמין בירושלים

המאכל החורפי הלאומי עומד במרכז סיורים שמציע מוזיאון מגדל דוד בירושלים, שמספקים מבט אחר על העיר המורכבת. סיור החמין עובר בסמטאות השכונות החרדיות דרך הפשקווילים, קופות צדקה ולבוש ייחודי, במעדניות ובתי אוכל שבהם חמין הוא אירוע חברתי. סיפורים על תולדות החמין לאורך ההיסטוריה ועל גלגוליו העדתיים מקבלים ביטוי בטעימות ובהצצה ליקום מקביל שנמצא בסך הכול במרחק שעת נסיעה. משך הסיור כשעתיים וחצי ולבוש צנוע חובה. מומלץ להצטייד בסל קניות לכל מה שתרכשו בדרך, ויש הרבה מה לקנות. 110 ש"ח (המשתתפים זכאים ל-30 אחוז הנחה ברכישת כרטיס למוזיאון ביום הסיור).
חמישי (22.2, 7.3), להזמנות 

מסע בין חמינים (צילום יח"צ)
מסע בין חמינים (צילום יח"צ)