חריף דרקונים: המרקים האסייתיים הכי טובים בתל אביב כרגע

שווה את משקלו בזהב ועולה קצת פחות. הראמן של פיפי'ז (צילום: פייסבוק/Fifis.Ramen.Shop)
שווה את משקלו בזהב ועולה קצת פחות. הראמן של פיפי'ז (צילום: פייסבוק/Fifis.Ramen.Shop)

ימים קרירים דורשים אמצעים קיצוניים, ויש משפט סיני עתיק שאומר "אין קיצוני כמו מרק מהמזרח". ראמנים ומיסואים, מתאילנד לויאטנאם, סיני, יפני ומלא מלא אוממי - אלו הם המרקים הכי מוצלחים שתל אביב הביאה מהמזרח

1 בפברואר 2024

אין ספק שבמזרח הרחוק מבינים דבר או שניים במרק – צירי מרק עמוקים ועזי טעם, תוספות מנחמות כגון כיסונים או אטריות ותיבול פיקנטי מדויק ופותח סינוסים. בקיצור, אם קר לכם (וקר לכם) ואתם זקוקים לקצת אנטיביוטיקה אסייתית, זו הרשימה בשבילכם.

>> ב-OCD חותכים את המחיר לחצי, הקרואסונים באים ועוד חדשות אוכל

גברת קוטייאו | קוטייאו נאם טוק

המרקייה התאילנדית של מתי נקש בשוק הכרמל מנעימה את החורפים שלנו כבר כמעט ארבע שנים. במקום מוגשים מרקים לפי מיטב המסורת התאילנדית, שזה אומר חריפים למהדרין וטעימים למרבין. באמת שהכל כאן מיוחד, אבל בחרנו הפעם להמליץ על קוטיאו נאם טוק – מרק צח על בסיס ציר עוף נהדר וריחני, עם תוספת של אטריות אורז טריות, פרוסות שייטל דקיקות, נבטים, שום פריך, צ׳ילי תאילנדי מותסס, ריבת צ׳ילי וקרקר וונטון. ארוחה שלמה במרק הוא המאכל האהוב עלינו החורף.
73 ש״ח, יום טוב 2, או בוולט

הצילו, נראה לנו שהתאהבנו במרק. גברת קוטיאו. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם
הצילו, נראה לנו שהתאהבנו במרק. גברת קוטיאו. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם

מרק פרייד נודלס | אהרוניס שרונה

לכבוד החורף מגיש לנו אהרוני ספיישל מיוחד של מרק נודלס חורפי בניחוח אסייתי כמו שרק הוא יודע. מדובר בציר עשיר ומתובל שמבוסס על עוף ומיסו לבן והוא אוממי ומסקרן. מלבדו תוספת נחוצה של עוף צלוי, אטריות זכוכית, ירוקים ירקות שורש כגון בצל, גזר וגם בצל סגול והקיק האמיתי- נודלס פריכים ומטוגנים שהופכים את הביס למהנה ומפתיע. אטריות, אטריות מטוגנות, עוף וירקות- והרי לכם ארוחה שלמה בקערה אחת כמו שאנחנו אוהבים.
64 ש״ח, שרונה מרקט או בוולט

והפעם בלי הזקן. המרק של אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: מתוך עמוד הוולט
והפעם בלי הזקן. המרק של אהרוני'ס פרייד צ'יקן. צילום: מתוך עמוד הוולט

ראמן | פיפיז

בפנינה האסייתית של לוינסקי, רוקחת שפית יפעת תבואה ראמנים בעבודת יד והם עונתיים, ארומטיים ומסקרנים. בימים אלה תוכלו למצוא ראמן טום יאם עם דג לוקוס, בתוספת אטריות אורז נפלאות, ביצה קשה נוסח ראמן שהיא הסוג הכי טוב של ביצה קשה, בצל ירוק ואצת קומבו. התפריט של פיפיז אגב, מתעדכן כל העת וייתכן ותוכלו גם למצוא ראמן פורק בלי, או אחד שמבוסס על ארטישוק ירושלמי ומיסו. המסר העיקרי הוא שתמצאו שם ראמן, וזה כבר המון. המחיר אגב גבוה ונע בין 96-126 ש״ח. לא כל יום אבל לפחות פעם בחורף.
זבולון 5, 03-647-6363

פיפי'ז. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם
פיפי'ז. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם

טום יאם | התאילנדית בסמטת סיני

מדובר בקלאסיקה תאילנדית שאין שנייה לה, ווגרסה נהדרת שלה מצאנו התאילנדית בסמטת סיני. ציר עוף במנעד טעמים שנע בין חמיצות מתונה לחריפות נחוצה הודות לתוספת של לימון וגם צ׳ילי. לציר המופלא נוספים, שורש גלנגל טרי, כפיר ליים רענן, למון גראס ארומטי, מעט עגבניות שמוסיפות צבע פטריות שימאג׳י ושמפיניון שמעמיקות את הטעמים והרבה כוסברה מלמעלה בדיוק כמו שצריך.
43 ש"ח, סמטת הר סיני 1

התאילנדית בהר סיני . צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של המקום
התאילנדית בהר סיני . צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של המקום

מרק מיסו | וואט סאנג

מתוך שלל המרקים האסייתים שנודעים בצבעוניות מרגשת ומרכיבים לא שגרתיים, מרק המיסו נדמה תמיד משעמם וחסר מעוף. אבל אל תטעו, הוא אולי לא ארוחה שלמה בקערה, אך מרק מיסו טוב יכול להיות כל מה שאתם רוצים וצריכים לפעמים. מדובר במרק שהוא באמת מנה ראשונה, אבל הוא יופי של דבר להתחיל איתו ארוחה. בוואט סנג החדשה ברחוב הרכבת מגישים מרק מיסו נהדר לפי הספר: מחית פולי סויה עם דאשי, אצות וואקמה ערבות לחיך, קוביות טופו ובצל ירוק.
32 ש״ח, הרכבת 12

בדיוק מה שבא לנו כרגע. וואט סאנג (צילום זוהר שטרך)
בדיוק מה שבא לנו כרגע. וואט סאנג (צילום זוהר שטרך)

מרק וונטון | ליי פו

מדובר בגרסה הסינית לנחמה והיא בדמותו של מרק וונטון צח ומבריא. מסעדת ליי פו מתמחה בכיסונים, מה שאומר שבהחלט ניתן לסמוך על מרק הוונטון שלהם שיחמם וינחם אותנו ביום חורף קר כמו זה. וגם כמו זה שהיה אתמול, אשכרה חורף אה? ולעניינו, ציר דגים צלול וערב לחיך, כיסוני וונטון מופתיים ממולאים בעוף והם רכים ומבורכים ותוספת נחוצה של אטריות שעועית, אצות וואקמה, בצל ירוק וכוסברה שמעניקים רעננות מיטבית.
60 ש״ח, בוגרשוב 31 או בוולט

ליי פו. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם
ליי פו. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם

מרק תירס | פקין דאק האוס

כשאמרנו שמרק וונטון הוא נחמה סינית, שכחנו לרגע ממרק התירס שמזכיר לנו את הילדות המאושרת בניינטיז. אבל למרות שעברו מאז כמעט שלושה עשורים,  יש דברים שלא משתנים, ומרק תירס הוא בהחלט אחד מהם וטוב שכך. בפקין דאק האוס מצאנו מרק תירס קלאסי במרקם קרמי וטעמים מתקתקים ונעימים. מלבד טעם התירס הדומיננטי במרק יש גם גרעיני תירס שלמים וכן תוספת נחוצה של נטיפי ביצה שמוסיפים הרבה פאן לביס.
36 ש״ח, בוגרשוב 34 או בוולט

תירס חם, בם בם בם. מרק תירס מפקין דק האוס. צילום: מתוך עמוד הוולט
תירס חם, בם בם בם. מרק תירס מפקין דק האוס. צילום: מתוך עמוד הוולט

מרק פו | למפור

בלמפור מגישים מרק פו שהוא לדבריהם, הציר הויאטנמי הלאומי והוא צלול, קדוש ומאוזן. לא פחות מכך. האמת שטעמנו ואנחנו בהחלט נוטים להסכים עם ההצהרה. מדובר בציר עוצמתי, ריחני ועמוק הודות לתבלינים הרבים שבו. לציר נוספות אטריות אורז טריות ונמתחות, נבטים עשבים ועלים טריים שמוסיפים ניחוח רענן למרק. אפשר לבחירתכם להוסיף טופו, בקר או עוף וגם לימון או צ׳ילי להחרפת החריפות.
69 ש״ח, קינג׳ ג׳ורג 30 או בוולט

למפור. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של למפור
למפור. צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של למפור