מה אכלנו במשלוח: 5 ארוחות שמילאו את השבוע שלנו בטעם טוב

כמה יופי במנה אחת. מסעדת אוזריה. צילום: מתוך עמוד הוולט
כמה יופי במנה אחת. מסעדת אוזריה. צילום: מתוך עמוד הוולט

קובה אגדי, אסייתי עם טוויסט אמריקאי, אוכל גורמה בלאפה וגם ארוחה יהודית כל כך עד שקניה ווסט האשים אותה בקריסת הקריירה שלו. במהלך כל השבוע אנחנו אוכלים לכם את הראש על מה ממש כדאי לאכול, וגם השבוע נאספו לנו המלצות משלוחי אוכל משמחות כל כרס.

3 בפברואר 2023

1. חביב מרכז הקובה

תקשיבו לנו ותקשיבו לנו טוב: יש סיכוי טוב מאוד שגם אם אתם תל אביבים כבר 20 שנה, אתם עדיין מפספסים את שוק התקווה ואת כל האוכל המצוין שיש בו. אז נכון, קצת מוקדם מדי לדבר עכשיו על לעשות תוכניות לפנות את בוקר שישי ולחצות את איילון לטובת סיבוב בשוק הזה (כשתעשו זאת, יש לנו את המדריך בשבילכם), אבל יש לנו חדשות טובות שרלוונטיות מאוד להמשך השבוע, כי כל יום הוא יום ממש טוב לטרוף לצהריים קערה של קובה סלק צפות במרק ורדרד חם. או אולי בכלל לטרוף קובות מטוגנות עם מילוי בשרי מעולה? כל האופציות האלו ועוד רלוונטיות לכם עכשיו כי יש שחקן חדש בוולט והוא חביב מרכז הקובה. או מרכז הקובה של דוד חביב. או מרכז הקובות של דוד חביב – בקיצור, כמה קובות, ככה גם שמות.

הקובה של דוד חביב (צילום: אנטולי מיכאלו)
הקובה של דוד חביב (צילום: אנטולי מיכאלו)

מנה מומלצת? קובה סלק היא כנראה הסלב של עולם הקובות, אבל אנחנו אנשים של קובה חמוסטה בלב החמצמץ שלנו (50 ש"ח לצלחת של 4 יחידות, עם מרק ואורז כמובן). וכמובן כל המטוגנות למיניהן (10-25 ש"ח לחתיכה, אבל הן גדולות).
יש אופציה לטבעונים? בהחלט. גם הקובה סלק וגם הקובה חמוסטה מגיעות בוורסיה טבעונית עם מילוי פטריות (50 ש"ח, כנ"ל), ויש גם קציצות ירק וסמבוסק במילוי חומוס (15 ש"ח ליחידה) – הן לא מסומנות ספציפית כטבעוניות ומההיכרות שלנו עם המנות האלו באופן כללי יש סיכוי לא רע שיש בהן ביצה, אבל הן בהחלט בטיחותיות לצמחונים שבינינו.
איך מזמנים? וולטתןביסמשלוחה.

2. פקין דאק האוס

"פקין דאק האוס – הבית הסיני" הוא מקום שאולי מתהדר בשם ארוך מדי, אבל גם בכמה מנות סיניות טראשיות שלא באמת אכפת לנו ממידת האותנטיות שלהן, כי הן טעימות. עוף חמוץ מתוק, נודלס שופע רוטב, ירקות מוקפצים ואוכל שתמיד נשאר צבעוני ומפוצץ בטעם. יש בו, ללא ספק, תחושה אולדסקולית – כמו שריד ממסעדות סיניות מהעבר הקולינרי הישראלי, לפני שהתעניינו באותנטיות – וזה בדיוק מה שהופך את המנות של הבית הסיני לכל כך מהנות. לא מתעסקים בשטויות, פשוט נהנים מארוחה נוטפת טעמים.

מה זה כבר אותנטי? פקין דאק האוס – הבית הסיני. צילום: מתוך עמוד הולט של המסעדה
מה זה כבר אותנטי? פקין דאק האוס – הבית הסיני. צילום: מתוך עמוד הולט של המסעדה

מנה מומלצת? אם כבר ניגשנו לאזורים הסינים הטראשיים, שווה לכם ללכת על הרוטב הכי זרחני מאז השמן של תפוחי האדמה בצבא (רק טעים בהרבה) – עוף ברוטב חמוץ מתוק (54 ש"ח בעסקית צהריים), מנה עם זכרונות מטעמה של ישראל באייטיז.
יש אופציה לטבעונים? למרות שהן מסומנות כצמחוניות, יש בפועל מספר מנות טבעוניות כמו טופו עם ירקות, באק צ'וי ופטריות בווק או חציל מוקפץ בווק עם פלפלים ובצל ברוטב סויה (68 ש"ח).
איך מזמנים? במשלוחה או בוולט.

3. סנדר

מסעדת סנדר בלוינסקי (שמתגאה, ובצדק, בכיתוב "מאז 1948") היא הבית האולטימטיבי לאוכל היהודי בגווני אשכנז. תמצאו פה את כל הקלאסיקות – גולש, תבשילי לשון, קורקבנים ברוטב, מטיאס, כבד קצוץ, רגל קרושה, גפילטע פיש ועוד מנות שדודה שלכם תמיד אהבה ואתם לא הבנתם למה עד שהפכתם למבוגרים וטעמתם באיזה ארוחת חג ופתאם הבנתם למה. המלצה שלנו: אל תסתפקו במנה עיקרית אחת – תזמינו חצאי מנות, והרבה ראשונות. זה החלום היהודי.

געגועים לשטייטעל. סנדר. צילום: מתוך עמוד הוולט של המסעדה
געגועים לשטייטעל. סנדר. צילום: מתוך עמוד הוולט של המסעדה

מנה מומלצת? יש באמת הרבה מנות קלאסיות בסנדר – למשל מנת הגולש היפה שלהם, או השניצל הנדיב – אבל אל תעזו לוותר על המרק עוף צח עם קרעפלך או קניעדלך (39 ש"ח).
יש אופציה לטבעונים? אמרת פעם ליידעש מאמא שאתם צמחונים? היא לא ממש מבינה את המונח. יש כמה תוספות שעשויות להתאים – נגיד כרוב מאודה או שעועית ירוקה ברוטב עגבניות (33 ש"ח), אבל אולי עדיף שתציצו למטה יותר, יש שם אלטרנטיבות.
איך מזמנים? במשלוחה או בוולט.

4. אוזריה

מסעדה ים תיכונית עם אטיטוד של שוק ורמת אוכל מהגבוהות שטעמנו. אז משלוח אולי לא יספק לנו את החלק הכיף של לשבת שם (ובאמת כיף לשבת שם), אבל כן יכול לדאוג לכך שהסופלאקי הפנטסטי שלהם יהיה מאנץ ביתי שתוכלו לאכול בתחתונים, או לשמור קצת למשרד ואז לצחוק על דניאלה מהנהלת חשבונות שאוכלת לבדה ירקות מבושלים מאתמול במטבחון בזמן שאתם אוכלים את הירקות של אביבית פריאל, לצד הבשרים הנהדרים של אוזריה.

סתם, זה הרבה יותר מעוד פרגית בלאפה. אוזריה. צילום: מתוך עמוד הוולט של המסעדה
סתם, זה הרבה יותר מעוד פרגית בלאפה. אוזריה. צילום: מתוך עמוד הוולט של המסעדה

5. ליטל בורגר שופ

בעיר כמו תל אביב, יוצא שמרוב המבורגרים לפעמים קל לפספס הפתעות קטנות וטובות, וזה בדיוק הקטע של ליטל בורגר שופ (או "חנות ההמבורגר הקטנה"), שמציעה בדיוק שני סוגי המבורגר, אבל מצטיינת בעשייתם ובחווית הארוחה הכוללת. מה הכוונה? ובכן, כל המבורגר מוגש תמיד עם שלושה טופינגז ללא תוספת תשלום, והתוספות מיוחדות – שום קונפי, בצל בטמפורה, ריבת בצל, צ'ילי מסוכר ועוד. אפילו הצ'יפס שלהם מתאמץ להפתיע עם תיבולים ייחודיים, למשל תיבול הבייקון טלה, או תיבול  של עשבי תיבול, שום והדרים. ומתחת לכל זה, יש פשוט המבורגר טעים מבשר איכותי, וחוויה מושלמת במשלוח. גאווה לעיר ההמבורגרים.

ההמבורגר של ליטל בורגר שופ (צילום: יחסי ציבור)
ההמבורגר של ליטל בורגר שופ (צילום: יחסי ציבור)

ראיתי הכל, טעמתי הכל, עדיין לא מצאתי

טוב, אל דאגה, לא נשאיר אתכם ככה רעבים. יש את רשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו – בטוח תמצאו שם משהו.