מה אכלנו השבוע: 5 משלוחי אוכל שהזמנו ללב ולבטן. בעיקר לבטן

המבורגר המוסד | צילום: יח"צ
המבורגר המוסד | צילום: יח"צ

במהלך כל השבוע אנחנו אוכלים לכם את הראש על מה ממש כדאי לאכול, וגם השבוע נאספו לנו המלצות משלוחי אוכל משמחות כל כרס. מקום שושואיסטי עם כריכים מיוחדים, פיצה שמרבעת את העיגול, משהו קטן נגד האנגאובר והמון אוכל טעים, שמגיע ישר לבית

1. גו נודלס

בתחילת השבוע קמנו עם האנגאובר, כי זה היה ה-1.1. ואם כבר קמים עם האנגאובר, הדבר הנכון ביותר לעשות הוא לשלוק כמות מרשימה של נודלס עם רוטב כמה שיותר מתוק-מלוח-חריף. זה לא הזמן לחדשנות קולינרית ולתפריטים מתוחכמים. זה הזמן למוכר, הבטוח והנוסטלגי. ולכן פנינו לאחד מוותיקי המשלוחים האסיאתיים בעיר, מקום ששלח נודלס לבתים ולמשרדים עוד כשכל מה שהיה פה זה אותם, ואת ג'ירף. כן, אנחנו מדברים על גו נודלס, מקום שקצת נשכח באינפלציית המסעדות האסיאתיות הפסיכית שעברה עלינו בשנים האחרונות, אבל באמת שאין סיבה. הם יודעים בדיוק מה הם עושים והם עושים אותו טוב, בטוח והכי חשוב – שולחים אותו אליכם מהר.

סאטה בגו נודלס (צילום: וולט)
סאטה בגו נודלס (צילום: וולט)

2. סופר פיצה

המיזם הפריך של האופה יובל שניר (בר לחם) והשף דיוויד פרנקל (פרונטו), הצליחה להביא את הטוב משני העולמות של ראשיה ולייצר תמהיל פיצות ענק עם מגוון משגע, תוספות בשפע והמון המון גבינה. זו אחת מהפיצות הכי טובות בעיר גם בלי הפרדה לקטגוריה רומאית, בין היתר בזכות הנדיבות בחומרי הגלם (ולרוב גם מוסיפים איזה ריבוע או שניים מתנה למשלוח). היא פריכה, היא עמוסת תוספות, וכן, היא מרובעת, אבל אל תהיו פרמיטייבים, אם פיצה רוצה להיות מרובעת, זו זכותה. טוב, בסדר, אם אתם גזעני פיצה, לאחרונה נוספה פיצה עגולה לסופר פיצה אז יש גם את זה.

פיצה רצינית. סופר פיצה (צילום: אסף קרלה)
פיצה רצינית. סופר פיצה (צילום: אסף קרלה)

מנה מומלצת? האופציות, כאמור, רבות – ואם אתם פחדנים, אתם יכולים ללכת על פיצת ה"פטריות גבינות רומאית" (78 ש"ח) שפשוט מפוצצת בטעמי אומאמי וגבינות. אבל לאמיצים אנחנו ממליצים בחום לסובב את הרולטה וללכת על "מגש סופר פיצה" (75 ש"ח), שמביא לכם 3 סוגי פיצה שונים בהפתעה. כמה כיף לקבל פיצה בהפתעה.
יש אופציה לטבעונים? בוודאי – יש כ-3 פיצות שונות על בסיס גבינות קשיו, אבל מכולן אנחנו ממליצים על הפטריות (76 ש"ח), שמגיעה עם רוטב עגבניות, מוצרלה ופרמז'ן קשיו ומלא מלא פטריות שמפיניון.
איך מזמיניםבוולט.

3. ליגורי

כשנכנסים למעדניית ליגורי, הממוקמת בצפון דיזנגוף, מרגישים כאילו צעדתם לתוך כוך מנחם שיעטוף אתכם בגבינות, נקניקים וממרחים עד שתלכו לישון. אבל לפני שתירדמו, לא כדאי לפספס את הכריכים שלהם. לפני כחודש מבקר אוכל הרחוב שלנו ראה שליגורי הגיעו סוף סוף לוולט, ניגש לנסות את כריך הנקניקים שלהם, וגילה ביס שראוי להודות עליו לאלי המעדנייה: "זה היה כריך שהגשים את כל חלומות הויטרינה האירופאית שהיו לי – מפוצץ בטעמים שמתפשטים בפה ככל שלועסים יותר, נע בין החריפות המצוינת של האיולי לטעמי הבשר המאוד איכותי, שגם בפרוסות דקיקות מצליח לתת קיק, כשתוספות הארטישוק, הפלפל והקורנישונים מספקות שכבה מרקמית מצוינת".

אצלנו קוראים לזה מסיבת נקניקים. הכריכים של ליגורי (צילום: מתוך עמוד הוולט של ליגורי)
אצלנו קוראים לזה מסיבת נקניקים. הכריכים של ליגורי (צילום: מתוך עמוד הוולט של ליגורי)

מנה מומלצת? איפה הייתם? בואו נגיד את זה ככה: סלמי כפרי, הודו, בריסקט, ארטישוק, פלפל כבוש וקורנישונים עם איולי פיקנטי בבגט איכותי. 46 ש"ח, תענוג נדיר.
יש אופציה לטבעונים? לא ממש, סליחה חברים. אבל לצמחונים יש ארץ שלמה של כריכי גבינה נהדרים. כריך הקממבר, למשל, הוא תענוג נדיר (46 ש"ח).
איך מזמיניםבוולטבמשלוחה או באתר

4. קונגרס בזל

גם אנחנו – אוקי, ממש אנחנו – התאהבנו בשווארמות מפונפנות עם תוספות של פיסטוקים וקישוטי צ'ימיצ'ורי והשראה טורקית. אין ספק. אבל למרות שאנחנו נהיה תמיד הראשונים לחפש שווארמה שווה ואיכותית, לפעמים בא לנו משהו פשוט, ואף נגיד, קלאסי. "קונגרס בזל", מעבר לשמם הציוני, הוא מסוג המקומות האלה ששרדו, איכשהו, את כל מהמורות הזמן. בלי משחקים מיותרים או ניסיון להתחנף לדור הצעיר. אוקי, חוץ ממנת "קערת פליאו" שלהם, אבל בכל הנוגע לשווארמה עצמה? הכל נשאר כשהיה, שווארמה פרגית פשוטה, תיבול עדין שמדגיש את טעם הבשר, עסיסיות מפתיעה ופיתה פשוטה. כשהחשק מכה בנו נכון, זו השווארמה הכי כיפית שיכולה לספק אותו. והחשק מכה, הו כמה שהוא מכה.

קלאסיקה כל הדרך. "קונגרס בזל". צילום: מתוך עמוד הוולט
קלאסיקה כל הדרך. "קונגרס בזל". צילום: מתוך עמוד הוולט

5. המוסד

היו ימים בהם המקום הכבר-ותיק ליד כיכר רבין נקרא "המוסד לסנדוויצ'ים מיוחדים", ובאמת כלל מספר סנדוויצ'ים מיוחדים למדי – אבל כנראה שבתל אביב שווה יותר להיות כמו כולם, לוותר על המיוחד ולהתמחות בהמבורגרים. עם זאת, קשה לקרוא להמבורגרים של המוסד סתמיים – הייחוד נשאר בדמות המבורגרי שף מעניינים שלמרות התואר המפוצץ, מצליחים להיות פשוטים ומצוינים. חוץ מזה, הם שמרו  על שני כריכים "מיוחדים" (גם אם לא נדירים) בתור צמד ספיישלים קבועים שכיף להזמין אם בדיוק לא כל כך בא לכם המבורגר.

סנדוויץ' המוסד | צילום: יח"צ
סנדוויץ' המוסד | צילום: יח"צ

אוף אבל אין לי מה לאכול

לא מצאתם פה משלוח לטעמכם? המסעדה סגורה בגלל עומס או כי שבת? אל חשש ואל תוותרו על החיים – כי אנחנו מכירים את המשלוחים הכי טובים. בטוח תמצאו שם משהו מנחם לסיום הסופ"ש, או בעצם, להתחלה טובה לשבוע חדש.