מה אכלנו השבוע: 6 ארוחות שהדחקנו איתן את המציאות השבוע

עוף בשינקין של ישראל אהרוני (צילום: אסף קרלה)
עוף בשינקין של ישראל אהרוני (צילום: אסף קרלה)

במהלך כל השבוע אנחנו אוכלים לכם את הראש על מה ממש כדאי לאכול, וגם השבוע נאספו לנו המלצות משלוחי אוכל משמחות כל כרס. הכריך של ישראל אהרוני, השווארמה שחוגגת את התוספות, הדגים הכי מטוגנים ועוד ארוחות שעושות טוב על הלב ועוד יותר טוב על הבטן

1. עוף בשנקין

יש מעט מאוד שמות של שפים שגורמים לנו לקפוץ מהכיסא ולמהר לקחת ביס, אבל ישראל אהרוני הוא כנראה השם הראשון שעולה בראשם של רוב הישראלים כשחושבים על השף-סלב הראשון. הסיבוב הנוכחי של אהרוני, אם כן, הוא בתור קצב. או יותר נכון, כבעל קצביה, שהתווסף לה לאורך הזמן גם עוף ברוטיסרי שהפך בעצמו ללהיט. הסניף של "עוף בשינקין", שממוקם – פאוזה דרמטית לצורכי הפתעה – בשינקין, כבר הפך לפופולרי במיוחד. העוף הצלוי העסיסי, כמו גם הכנפיים הטעימות, הפכו ללהיט. אבל בין כל העוף הזה, מסתתרים שני כריכי עוף נהדרים.

עוף בשינקין של ישראל אהרוני (צילום: אסף קרלה)
עוף בשינקין של ישראל אהרוני (צילום: אסף קרלה)

מנה מומלצת? סנדוויץ' סלט עוף אסייתי (60 ש"ח עם תוספת או שתיה), ברוטב פיקנטי-חריף, עם טעמים עמוקים והמון רעננות. נדיר שאנחנו כל כך אוהבים סנדוויץ' קר, אבל זה מספק את הסחורה.
יש אופציה לטבעונים? וואי סליחה חברים, אבל זה מקום של עוף רוטיסרי, אז הרוב נוגע בעוף. יש סלט בטטה וקינואה עם עדשים ועשבי תיבול (35 ש"ח) ועוד כמה תוספות, אבל קשה לומר שזו ארוחה מקיפה.
איך מזמינים? בוולט

2. חומוס שלמה ודורון

אין בתל אביב חומוס מקטב יותר. יש הנשבעים לו אמונים ברמה של כת שטופת מוח ויש הרואים בו שיקוץ מוסרי – ובעיקר בשלל הווריאציות היצירתיות המוגשות בו מעל גבי החומוס, כולל חומוס סלט ירקות (!) או חומוס פריחולס, חלפיניו ונאצ'וס (!!!) – אבל מומחי חומוס בלתי תלויים שהצליחו לבודד אותו מתוספותיו המוגזמות העידו שמדובר בחומוס מעולה כשלעצמו, ואף למעלה מכך בגרסת החומוס-פול. עם זאת, החומוס דאל-טנדורי הוא הברקה מדהימה, ולא מעניין אותנו כלום.

מנה מומלצת? עם כל הכבוד לתוספות, כשתנסו את החומוס פול (30 ש"ח) לא תישאר לכם מילה רעה להגיד על ההרפתקנות הקולינרית, כי הפה שלכם יהיה מלא חומוס.
יש אופציה לטבעונים? חחחחח מה נראה לכם? זו חומוסיה. לא הצלחנו למצוא מנה שהיא לא טבעונית. אפילו מנת החומוס עם "בשר טחון" (40 ש"ח) היא בעצם תערובת של בורגול ופטריות.
איך מזמינים? בוולט

3. הולשטיין

אנחנו בטוחים שגם אתם כבר מסוחררים מהיצע ההמבורגרים המוגזם של תל אביב, אבל יש כמה מקומות שאנחנו ממש יכולים לסמוך עליהם שיספקו לנו המבורגר משמח לבב ובטן אנוש. הולשטיין הוא ללא ספק אחד מהם, במיוחד בזכות המומחיות של בשארה חינאווי – קצב ממשפחת קצבים ואיש שיודע הרבה יותר מדבר או שניים על בשר. הולשטיין הוא הבייבי שלו, ומאז שנפתח בשוק הכרמל באוגוסט 2021, הוא השתכלל והשתפר והגיע למקומו הראוי כאחד ההמבורגרים המכובדים של העיר. והסוד? נו באמת, אתם יודעים את הסוד. הוא קצב, גאד דאמיט.

הסוד הוא בבשר. אה, שיט הרסנו את ההפתעה. הולשטיין בורגר. צילום: מתוך עמוד הוולט
הסוד הוא בבשר. אה, שיט הרסנו את ההפתעה. הולשטיין בורגר. צילום: מתוך עמוד הוולט

מנה מומלצת? יש מגוון אופציות מעניינות אצל הולשטיין – שמנו למשל עין על ה"הולשטיין מובחר" (49 ש"ח) החדש שעדיין לא טעמנו, אבל אנחנו רוצים לתת המלצה בלב שלם, אז אין מנוס מלהמליץ על ההולשטיין צ'יז (63 ש"ח) – 200 גרם בקר הולשטיין עם צ'ד ותוספות.
יש אופציה לטבעונים? האמת, לא. וזה קצת מוזר כי כיום כל ההמבורגריות מחזיקות לפחות אופציה טבעונית אחת בקנה. אל דאגה, כי שתי שורות למטה תמצאו אופציה נהדרת עבורכם.
איך מזמינים? בוולט

4. הפיצה

הפיצה של בוגרשוב הכירה לנו את הסגנון הנפוליטני בתנור לבנים שנים לפני שהשתלט על עוד כמה תנורי פיצה ברחבי העיר. הפיצות שלהם פשוטות, יחסית, אבל זה בדיוק הקסם של המקום – בצק פריך, רוטב עשיר, גבינה בכמות יותר ממכבדת ותוספות טריות. הרמה היציבה שהיא שומרת עליה לאורך השנים הפכה אותה למוסד אהוב ותמיד עמוס, שבכנות גם לא תמיד פתוח בוולט – אבל ברגעים שכן, מהרו להזמין. ואל תשכחו להזמין גם ראשונה, כי… טוב, מיד תדעו. רק שימו לב שאתם מזמינים מהפיצה הנכונה (טיפ: קל לזכור את הכתובת בוגרשוב 51).

הפיצה בבוגרשוב. צילום: אלון ראובניP
הפיצה בבוגרשוב. צילום: אלון ראובניP

מנה מומלצת? פיצת הבית (67 ש"ח) היא תמיד אופציה מצוינת, עם רוטב עגבניות, מוצרלה, פטריות, פרמז'ן ושום, אבל לפני זמן מה אכלנו ניוקי גבינות ברוטב חמאה ומרווה כמנה ראשונה (43 ש"ח) ומדובר בסיבה ללקק את האצבעות.
יש אופציה לטבעונים? לגמרי, למרות שבתפריט המשלוחים זה לא ברור. תרימו טלפון למקום לפני ההזמנה ותוודאו שיש אופציה, והם פשוט יבקשו מכם לכתוב בהערות שאתם רוצים טבעוני – ותקבלו פיצה טבעונית ללא תוספת תשלום.
איך מזמיניםבוולט, היזהרו מחיקויים.

5. ג'וזף ובניו

אם רוצים לקבל בעיר פיש אנד צ'יפס שעובר יפה במשלוח (לא דבר מובן מאליו), אפשר ללכת על המוסד הכבר ותיק שעל כיכר רבין, "ג'וזף ובניו", שמייצא דגים מטוגנים בבלילה יציבה עם רטבי טרטר וטנדורי שלבדם מצדיקים את המשלוח. זה לא הפיש-אנד-צ'יפס הכי מצטיין בעיר, אבל הוא מותאם במיוחד לשרוד את הטיול בארגזי השליחים, מגיע חם ופריך ויספק לכם את מנת החורף הקטנה שתכניס אתכם קצת לאווירה, בין אם הגשם יטפטף על חלונכם ובין אם השמש תכה בכם בהתרסה. אז תתריסו חזרה.

ג'וזף אנד סאנס. צילום: נמרוד סונדרס
ג'וזף אנד סאנס. צילום: נמרוד סונדרס

מנה מומלצת? בעיקרון הכל תלוי באיך אתם אוהבים את הדג שלכם, ואנחנו מעדיפים חתיכות דג קוד בשרניות בציפוי בלילה זוהרת בזהב, וצ'יפס פריך בהתאם (75 ש"ח)
יש אופציה לטבעונים? ה… צ'יפס? סליחה, זה מקום של דגים. יש גם סלט, אבל מגיע לכם יותר. הפיצה למטה שם עבורכם.
איך מזמינים? בתןביס, וולט ובאתר

6. טורו פרימיום

השבוע מבקר אוכל הרחוב שלנו קפץ לביקור בשווארמה מהדרום שתפסה אותו בהפתעה עם מנות טעימות, ותוספות שעושות את כל ההבדל. הנה מה שהוא כתב על הזהב הזה: "הביסים הראשונים הוכיחו לי די מהר שמדובר בשווארמה טובה – טעמי העגל היו מורגשים, גם אם לא עוצמתיים כמו הדונרים, והתיבול היה עדין יחסית וטעים למדי. זו בהחלט לא השווארמה הכי טובה שאכלתי השנה, אפילו לא קרוב, אבל היא בהחלט טובה מאוד, והפיתה הדקה, הרכה והיציבה מחמיאה לה. החגיגה האמתית התחילה כשהערמתי על הפיתה את התוספות – הבצל המטוגן הוסיף קרנצ'יות, החציל המטוגן מתקתקות, הפלפל המטוגן וטיפות השיפקה הכניסו חריפות מתבקשת ואת הכל כיסיתי בשכבה דקה של טחינה חמצמצה. הביס שלקחתי עם התוספות היה קרוסלה של טעמים, גן עדן בפיתה". להזמנת משלוח בוולט

טורו פרימיום. צילום: מתוך עמוד הוולט
טורו פרימיום. צילום: מתוך עמוד הוולט

אוף אבל אין לי מה לאכול

לא מצאתם פה משלוח לטעמכם? המסעדה סגורה בגלל עומס או כי שבת? אל חשש ואל תוותרו על החיים – כי אנחנו מכירים את המשלוחים הכי טובים. בטוח תמצאו שם משהו מנחם לסיום הסופ"ש, או בעצם, להתחלה טובה לשבוע חדש.