מה אכלנו במשלוח: 7 ארוחות שהחזיקו אותנו שפויים השבוע

קארי פאננג, קפה טאיזו (צילום: יעל יצחקי)
קארי פאננג, קפה טאיזו (צילום: יעל יצחקי)

בית האוליגרכים הטעים, הפיצה של חי הלילה, חומוס שיביא שלום ועוד כל כך הרבה דברים טעימים. במהלך כל השבוע אנחנו אוכלים לכם את הראש על מה ממש כדאי לאכול, וגם השבוע נאספו לנו המלצות משלוחי אוכל משמחות כל כרס

17 בפברואר 2023

1. פיצה שירוקו

להזמין שירוקו הביתה זו חוויה מוזרה, כי אתם כנראה רגילים לאכול אותה ברחוב, סלייס או שניים, ועם טרופית. אבל תופתעו לגלות שגם בבית היא סליזית בדיוק כמו ברחוב, מינוס הנוף על ההומלסים. פיצה דקה עם תוספות זולות, רוטב קלאסי וגבינה נמתחת. קלאסיקה תל אביבית אמתית, בלי כל הפוזה של קלאסיקה. פשוט תעצמו עיניים ותיזכרו באינספור ערבים שהסתיימו שם. עכשיו בא לכם בדיוק את זה.

זאת אחלה פיצה גם לא באמצע הלילה, תסתמו. פיצה שירוקו (צילום: איליה מלניקוב)
זאת אחלה פיצה גם לא באמצע הלילה, תסתמו. פיצה שירוקו (צילום: איליה מלניקוב)

מנה מומלצת? נו באמת. פיצה שירוקו זה פיצה שירוקו בכל גווניה. הקלאסי זה מגש בולגרית ופטריות (80 ש"ח), אבל גם זיתי קלמטה, עגבניות ובצל יזכיר לכם את הערב הכי שיכור שלכם. מה זה משנה? הכל פחות או יותר באותו טעם – של פיצה אולדסקול.
יש אופציה לטבעונים? נו באמת, זה פיצה שירוקו. הם עדיין תקועים ב-2009. סורי חברינו הטבעונים, תאלצו להסתדר עם פיצה אחרת.
איך מזמנים? בוולט

2. באבא יאגה

בכל פעם שיש קצת רוח בחוץ, אנחנו מיד נזכרים בשורשים המזרח אירופאים שלנו (זה מאוד תלוי ביום) ומחפשים חיבוק חמים של תבשילים מבית סבתא, שנולדו כדי להתמודד עם הקור הסובייטי. מסעדת "באבא יאגה" הותיקה היא כנראה המסעדה הכי מסורתית במובן הזה, עם מנות שנשלפו הישר מהמטבח הרוסי, ונעשים בסגנון אוכל ביתי קלאסי עם יומרה של מסעדה. היא בהחלט אחת המסעדות היותר יקרות שניתן להזמין במשלוח, אבל אם מתגברים על הכאב בכיס, החום בבטן משכיח את המחיר.

לא נפגשנו מאז המלחמה הקרה. ביף סטרוגונוף, באבא יאגה (צילום: יחסי ציבור)
לא נפגשנו מאז המלחמה הקרה. ביף סטרוגונוף, באבא יאגה (צילום: יחסי ציבור)

מנה מומלצת? הביף סטרוגונוף (138 ש"ח), למרות המחיר, היא מנה שחייבים לטעום, ומבקר המסעדות שלנו חותם על המנה הזו בשתי ידיים מלוכלכות.
יש אופציה לטבעונים? אם ממש תתאמצו, תוכלו לצעוד בין טיפות החמאה ולמצוא מספיק רכיבים כדי להרכיב ארוחה טבעונית מלאה, בין היתר בעזרת מנת הפטוצ'יני הטבעוני (96 ש"ח), אבל בכנות – עדיף לחפש אלטרנטיבה.
איך מזמנים? במשלוחה או בוולט.

3. קפה טאיזו

המטבח האסייתי המיוחד של טאיזו, ששואב השראה מאזורים שונים ומטבחים שונים ברחבי אסיה, הוא נכס עירוני חשוב, ומרגע שקפה טאיזו הצטרפה בתקופת הקורונה לא הפקנו להתפעל מכך שחוויית האכילה של המסעדה מצליחה לעבור גם בקופסאות קרטון. זה, כמובן, לא מרגיש אותו הדבר כמו לשבת בטאיזו, אבל בכל הנוגע למשלוחים מדובר באחת המסעדות היותר מצטיינות בעיר, ועכשיו כשהמשלוחים עברו ללוקיישן חדש בכיכר גיבעון, התפריט הוותיק התחיל גם להתחדש ולהשתנות. לצערנו עדיין אי אפשר להזמין במשלוח את הקוג'י בורגר, אבל יש שם שפע מנות מספקות תיאבון.

קארי פאננג, קפה טאיזו (צילום: יעל יצחקי)
קארי פאננג, קפה טאיזו (צילום: יעל יצחקי)

מנה מומלצת? לכל אחד יש את המנה שלו בטאיזו, אבל נשקר אם נגיד שאנחנו לא מזמינים בכל פעם מחדש את המנה הפשוט מושלמת צ'יקן מסאללה (69 ש"ח). כמו לטבוע בחלום חמאתי ואדמדם.
יש אופציה לטבעונים? יש כמה אופציות לא רעות, כמו מנת הקארי מאננג (72 ש"ח) הטעימה והמרעננת, אבל אנחנו הסתקרנו לראות מנה חדשה – חציל וטופו ג'וןג'ון (68 ש"ח).
איך מזמנים? בוולט.

4. ישתבח

עכשיו כשאנחנו אחרי טרנד השניצל בחלה בשישי, סוף סוף אנחנו מוכנים להודות שגם אנחנו אוהבים את המנה הזו. סליחה, התעכבנו טיפה, אבל אתם חייבים להודות שיש משהו באלכמיה הכל כך ישראלית של חלה טרייה ממולאת במאכלי שולחן השבת ליצירת מזון כל כך מקומי עד שהוא מטריף אותנו. הרכות של החלה ספוגת המטבוחה (חריפה, ברור שחריפה) פוגשת את הקראנצ'יות של השניצל, שעטוף בטעמם העשיר והכל כך מספק של החצילים המטוגנים. וזהו, באמת, לא צריך מעבר. זה בדיוק מה שיש ב"ישתבח" – מינימליזם קולינארי בשיאו. ביס אחד ואתם עם פלאשבקים לילדות שגם אם לא חוויתם, אתם מכירים.

ברוך שניצל. ישתבח הכרמל. צילום: מתוך עמוד הוולט של המקום
ברוך שניצל. ישתבח הכרמל. צילום: מתוך עמוד הוולט של המקום

מנה מומלצת? אין באמת הרבה אופציות חוץ משניצל בחלה (40 ש"ח), שזה בעצם מה שרצינו, אז איזה יופי.
יש אופציה לטבעונים? ובכן, טבעונות פחות עובד בדוכן שכל מהותו שניצל, אבל עבור הצמחונים יש מנת שקשוקה חגיגית, שניתן להזמין גם בתוך חלה.
איך מזמנים? בוולט.

5. אבו חסן

ביום האהבה הלכנו על הקלאסיקות. אבו חסן, עלי קרוואן, החומוס המושלם – איך שלא תקראו להם, הם יבואו להאכיל אתכם במנה כל כך מושלמת שהיא תגרום לכם לכתוב שירי אהבה לחומוס כאילו הייתם נייג'ל האדמו"ר. זו מנה שאתם יודעים שאף פעם לא תאכזב, תשכח או תוותר עליכם. היא תמיד תהיה שם לספק אהבה, ולכן אתם רוצים להעביר את יום האהבה בחברתם. רק תרגיעו עם הבצל במידה ויש לכם דייט בערב. או לפחות תזמינו מנה נוספת בטייקאווי. פרחים זה נחמד, אבל אבו חסן לדייט זה המתנה המושלמת.

אבו חסן (צילום: אנטולי מיכאלו)
אבו חסן (צילום: אנטולי מיכאלו)

מנה מומלצת? מי אנחנו שנגיד לכם איך להזמין את החומוס שלכם? כל אחד והאהבה שלו, שתעלה 23 ש"ח למנה.
יש אופציה לטבעונים? נו מה, זה חומוס.
איך מזמנים? בוולט.

6. מסקליטו

המקסיקנים בהחלט ידעו מה הם עושים כשבנו את המנות שלהם. שילוב משמח במיוחד של בשר וגבינה ורטבים חריפים ארוזים בטורטיה, נוחים לאכילה וכל כך מספקים. בתל אביב צמחו לאורך השנים כמה וכמה ספוטים מקסיקנים – אם כי לא מספיק – כשאחד הותיקים מביניהם הוא מסקל, הבר-מסעדה המקסיקני שסיפק מקום לאינספור דייטים. השני שעברה, כשנפתח לו סניף משלוחים וטייקאווי קטן על הרצל, מיהרנו לטעום וגילינו שההתרעננות עשתה להם רק טוב.

ויש גם בוריטו. מסקליטו (צילום יעל יצחקי)
ויש גם בוריטו. מסקליטו (צילום יעל יצחקי)

מנה מומלצת? עדיין לא ברור? כי הקסדייה עוף טינגה (36 ש"ח) היא פגז, אבל לרוב לא תספיק לבדה, אז קחו גם נאצ'וס עם סלסה (22 ש"ח).
יש אופציה לטבעונים? לא הרבה. הבוריטו מגיע בגרסה טבעונית על בסיס פטריות פורטובלו (52 ש"ח), ולקסדייה יש גרסה צמחונית עם פורטובלו ומוצרלה.
איך מזמנים? בוולט.

7. פרוזדור

אנחנו כבר לא בצבא, אז ברור שהמבורגרי ענק לא מלהיבים אותנו יותר. אבל מדי פעם החשק לאכול יותר מדי מתגבר עלינו, ובמקרה כזה ברור מאיפה נזמין – המבורגריית "פרוזדור", שמגישה המבורגרים מוגזמים לחלוטין כבר שבע שנים. התוספות מועמסות על הקציצה הרצינית הזו, ולמרות שמרוב המבורגרים אפשר להתבלבל ולפספס, אם קלעתם למנה מוצלחת, מצפה לכם ארוחה משמחת ומשביעה לאללה.

הציל את הפירמה? "קסטרו אל פרזידנטה" של הפרוזדור. צילום: מתוך עמוד הוולט של הפרוזדור
הציל את הפירמה? "קסטרו אל פרזידנטה" של הפרוזדור. צילום: מתוך עמוד הוולט של הפרוזדור

מנה מומלצת? טוב כבר הבנתם שהקסטרו אל פרזידנטה מומלץ בחום (64 ש"ח), אבל גם מנת ה"אל תזמין" המושחתת, למרות שמה, היא אופציה נהדרת לבורגר עם ריבת בייקון ובצל, צ'דר, וטבעת בצל מטוגן (64 ש"ח).
יש אופציה לטבעונים? אפילו שתיים: המבורגר רידיפיין עם ממרח פלפלים, גוואקמולי ובייבי תרד (66 ש"ח), או המבורגר פורטובלו עם אותם הרכיבים (52 ש"ח).
איך מזמנים? בוולט ומשלוחה

ואם לא בא לי?

לא חייבים, אפשר גם משהו מרשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו