מה הקשר בין אופנה לאמנות?

אם התשובה לשאלה הזו לא ברורה לכם, נצלו את אוגוסט הזה כדי לקפוץ למוזיאון ולמצוא לעצמכם אאוטפיט יפה במיוחד

קסטרו במוזיאון ת"א. צילום: יח"צ
קסטרו במוזיאון ת"א. צילום: יח"צ
15 באוגוסט 2016

הקשר שבין אופנה ואמנות הולך ומתהדק בשנים האחרונות. תצוגת האופנה השנתית של מוזיאון המטרופוליטן שוברת קופות ומהווה בסיס לאירוע המתוקשר של השנה – המט גאלה, המתקיים בשיתוף עם מגזין ווג; מוזיאון ויקטוריה ואלברט הלונדוני ידוע גם הוא בתערוכות אופנה מרהיבות; וגם שיתופי פעולה בין אמנים לבתי אופנה מתקיימים דרך קבע: תצוגת סתיו-חורף 2016 של פראדה, למשל, כללה הדפסים שצייר האמן הצרפתי כריסטוף שמין, ולמרות שעברו ארבע שנים – קשה לשכוח את שיתוף הפעולה של לואי ויטון עם האמנית היפנית קוסמה יאיוי.

עוד כתבות שיקיות בטירוף:
המדריך לסטייל: ערבי אמנות אופנתיים במוזיאון תל אביב
גבר, זה בסדר למרוח לק על הציפורניים (של עצמך)
המתלבשים הטובים ביותר בערב הפתיחה של התדר

קסטרו במוזיאון ת"א. צילום: יח"צ
קסטרו במוזיאון ת"א. צילום: יח"צ

וגם אצלנו בישראל מיישרים קו עם האופנה האומנותית.  הראשונים לנסח את המגמה הרווחת מעבר לים באותיות עבריות הם קסטרו, שכבר בקיץ שעבר חברו למוזיאון תל אביב לאמנות ויצרו קולקציית חולצות טישרט עליהן הודפסו יצירות אמנות כחול לבן מאוסף האמנות הישראלית של המוזיאון הקיץ, שיתוף הפעולה ממשיך ואף מעמיק: בנוסף לקולקציה נוספת באותה רוח – שכוללת העונה גם טוניקות, תיקים ובגדי ים, עם הדפסי יצירות אייקוניות דוגמת הכבשים של קדישמן או צילום פרחים של דוד עדיקא – מקיים המוזיאון סדרת אירועים בשם "חמישי ב-T", במסגרתה יפתח המוזיאון מדי יום חמישי בשעה 21:00 לכניסה חופשית של קהל. לצד התערוכות הרגילות המוצגות בו, יתקיימו גם הדרכות, סדנאות, מיצגים וחנות פופ אפ בה ימכרו פריטי האופנה.

"פתיחת דלתות המוזיאון בימי חמישי בערב מאפשרת לנו לחגוג את אוצרות המוזיאון ולחשוף אותה בדרך חדשה, להנגיש אמנות לקהל, ולהעניק במה חדשה לאוצרות הגלומים באוסף המוזיאון, שנוצרו על ידי מיטב האמנים הישראלים״, מסביר גבי רוטר, מנכ"ל משותף בקסטרו.

קסטרו במוזיאון ת"א. צילום: יח"צ
קסטרו במוזיאון ת"א. צילום: יח"צ

בעוד בשנה שעברה סיפקה קולקציית הטישרטים הזדמנות ללבוש את אמנות המוזיאון וחשפה אותה בפני קהל רחב, השנה מתקיימת במקום גם תערוכה המאפשרת לצפות ביצירות המקור ולהשוות ביניהן לבין ההדפסים. בהיותן יצירות ותיקות, הן מאכלסות בימים כתיקונם את מחסני המוזיאון, אך כעת, במסגרת תערוכת הפופ אפ התומכת בקולקציה, הן נתלות על הקירות – ומספקות לקהל הזדמנות לצלול אל העבר האמנותי של תל אביב ולהשלים פערים במידת הצורך.