שחקן חיזוק: מה לאכול עם המשקה שלכם?

תפסנו לשיחה את צחי ליפקה, סמנכ"ל סחר ישראקו והאחראי על כל יבוא הדליקטסים לטיב טעם, כדי שימליץ לנו על דליקטס הולם לכל משקה

אלכוהול ודליקטס. צילום: Shutterstock
אלכוהול ודליקטס. צילום: Shutterstock
18 בדצמבר 2014

וודקה

נטולת טעם ואלכוהולית, הולכת נהדר עם בשרים שמנים וארומטיים. קבנוס, ה"טעמי" של עולם הנקניקים, יעזור להחליק אותה בגרון.

אוזו

המשקה היווני הפופולרי הולך נהדר עם פסטרמה. פסטרמת חזיר איכותית, כמו שהיוונים אוהבים, תתאים פה מאוד.

שמפניה

וודקה ואוזו זה תמיד באופנה, אבל ברוח הסילבסטר חשוב גם לשדך חבר לשמפניה. שמפניה הולכת מעולה עם בשרים כבושים כמו לקס סלמון ופרושוטו, בעוד ששומרי הכשרות יכולים לשדך לה גם לקס הודו משובח.

שמפניה. צילום: ננה מילום ואפיק גבאי.
שמפניה. צילום: ננה מילום ואפיק גבאי.

בירות בהירות

בגדול, כמעט הכול הולך עם בירות בהירות, אבל עצת המומחה שלנו היא לשתות אותן לצד נקניקים ממשפחת הסלמי, מיושנים מנתח נא: מילאנו, הרץ או כפרי. אפשר אפילו פפרוני, ואז גם יהיה לכם תירוץ להזמין פיצה לצד הבירה.

בירות כבדות

פסטרמות כבדות. קל, הא? בעוד שבירות בהירות מתאימות לשתייה עם רוב הנקניקים, בירות כבדות ו/או מתובלות דורשות טעמים קצת יותר שומניים ומודגשים. פסטרמה מחזיר תתאים גם כאן.

כל בירה אחרת

נקניקיות. צריך להוסיף? נקניקיות מכל הסוגים הולכות עם בירה מכל הסוגים.

ערק

משקאות עם טעמים קשוחים יתאימו לבשרים עם טעמים מובהקים ומרקמים קשוחים. ביף ג'רקי הוא המוכר מהז'אנר הזה, והוא מביא איתו למסיבה את חברו הטוב הבילטונג הדרום־אפריקאי. ברומאנס גברי במיוחד.

[interaction id="5492fbfa1de37ef059a2ec73"]

יינות אדומים

יין הוא שילוב פחות מקובל עם נקניקים, אבל זה גם מה שאמרו על חתולים ונגינה בפסנתר, ואז יוטיוב הוכיח לנו אחרת. יינות כמו קברנה או מרלו יעבדו עם בשרים מעושנים שיכולים לתת להם פייט רציני ולהעלות אותם מדרגה, ממש כמו חתולים ופסנתרים.

יינות לבנים

לא כל יין לבן ילך טוב עם נקניק לצדו, אבל זה לא מה שיעצור בעדנו לנסות. שרדונה, למשל, ילך מצוין עם נקניק קר ולא שומני יחסית כמו שינקן.

וויסקי/קוניאק

בבית שלכם תעשו מה שאתם רוצים, אבל עצת המומחה שלנו היא לא לערבב טעמים מורכבים ומדויקים ולפגוע בטעם הייחודי להם. אם קשה לכם תוסיפו קוביית קרח. לרוויה.