מה לעשות החודש? (דצמבר)

מה מכינים לנו מארגני פסטיבל הבלוז? מי ישיר את המנוני הסקס הבטוח של יום האיידס? למה נזכרנו ב"אני כריסטיאנה פ."? כל התשובות באירועי החודש המומלצים

נשף מסיכות בכולי עלמא. צילום: בן קלמר
נשף מסיכות בכולי עלמא. צילום: בן קלמר
30 בנובמבר 2015

יום האיידס הבינלאומי בכולי עלמא

דצמבר! סנטה! מבצעים! איידס! כן, איידס. זהו יום האיידס הבינלאומי, שנועד להעלות את המודעות למחלה, למנוע את התפשטותה – כמו גם את התפשטות הבורים והבורות. הכולי עלמא מציינים את האירוע עם ליינאפ הופעות שבינו ובין האייטיז אין אפילו מיל' של קרבה: רותם בר האור (האנג'לסי), תומר ישיעו (אייזאה) ולונא אבו-נסאר ישירו את המנוני הסקס הבטוח. מומלץ בחום לכל מי שכבר דקה שלמה חושב על צ'רלי שין. לפרטים נוספים.

[tmwdfpad]

פסטיבל הבלוז

הבלוז הוא מנת חלקכם, שקלתם לקרוא להרכב האינדי שלכם "12 התיבות" והמוזיקה נשמעת באוזניכם חסרת חן אם היא לא פנטטונית? סימן שעד כה היה לכם מעט מאוד לעשות בעיר, אבל לא עוד! פסטיבל הבלוז של תל אביב, מהדורת דצמבר, נפתח – ואיתו גם החיים החברתיים של כל חובבי הז'אנר. 40 הופעות, 4 ימים ו-20 מועדונים – זה מה שנרקח עבורינו בזמן שבגלגלצ שוב התנגן הלהיט המעצבן של הבלאק קיז. מומלץ בחום לכל מי שיודע שהבלאק קיז מעצבנים. לפרטים נוספים.

אלון עדר (צילום: שני גבאי)
אלון עדר (צילום: שני גבאי)

בלואו אפ – דיוויד בואי ו"אני כריסטיאנה פ."

הידעתם? דייויד בואי הוציא שיר חדש שנמשך 10 דקות, ולא רק שהוא לא מתיש – הוא גם ממש יפה. אבל עזבו את זה ותחזרו להאזין לעוד להקה גנרית בספוטיפיי. סתם, אל. יש לנו הצעה שתחבר אתכם לקסם היצירתי של בואי, כזו שגם תחזיר אתכם לימים בהם קראתם את "אני כריסטיאנה פ." וחלמתם לברוח מהבית לטובת המחתרת הברלינאית (ובפועל הגעתם עד לכיכר הפרח בראשון לציון). הרצאה נוספת בסדרת "בלואו אפ" תוקדש לסרט מ-1981, "אני כריסטיאנה פ.", ותועבר על ידי מבקר המוזיקה אבי פיטשון. מומלץ בחום לכל מי שיודע שהכוכב הוא שחור, כל כך שחור. לפרטים נוספים.

העבודה האחרונה של אוהד נהרין

עם שם פרובוקטיבי וטיזינג לא מהעולם הזה, אוהד נהרין ממשיך להציג את "עבודה אחרונה" של להקת בת שבע. 65 דקות אינטנסיביות שלא ברור אם הן סופה או תחילתה של קריירה והאם  בכלל צריך להעמיק במשמעות. מי באמת רוצה לדעת? מומלץ בחום לכל אפופי המסותרין. לפרטים נוספים.

"עבודה אחרונה" (אוהד נהרין). צילום: גדי דגון
"עבודה אחרונה" (אוהד נהרין). צילום: גדי דגון

ניצן חורש והקאט אאוט קלאב + ריו

חנוכה הגיע וניצן חורש והקאט אאוט קלאב איתו. ואתם הרי יודעים: כעוצמת הנחישות – כך גם  הגיטרות, הנגינה המהירה והרוקנרול שנמתח עד הקצה. יקדימו את הדיסטורשן ויקבלו אותו בברכת פופ: הצמד ריו (זואי פולנסקי ואור אדרי), שבזמנים אלו מסתמן כאחד האסקפיסטיים והמיוחדים בעיר. מומלץ בחום לכל מי שמאמין בקשר הסבוך שבין פופ ורוק. לפרטים נוספים.

ניצן חורש והקאט אאוט קלאב. צילום: שחר שטיבל
ניצן חורש והקאט אאוט קלאב. צילום: שחר שטיבל

טימרקט – עונת החורף

הצילו, אנחנו מתכוונים לקנות הכל ואף אחד לא יעצור אותנו גם אם ביקשנו שכן. כמו כל טימרקט, גם זה ייגמר בסשן טלפונים מייגע עם זיוה מהבנק, שנוזפת – בצדק – על הפורענות שהבאנו על עצמנו. זה לא משנה את העובדה שארון הבגדים האורבני שלנו מעולם לא ייראה חדש, מלהיב ומלא אפשרויות כמו אחרי הביקור בטימרקט החורפי שיתקיים בכולי עלמא. מומלץ בחום לכל מי שלמרות הכל – עדיין מעריץ את האדמה עליה זיוה עומדת. לפרטים נוספים.

תערוכת "עדות מקומית 2015"

התערוכה "עדות מקומית 2015" תספק את הצורך לדעת הכל, לראות הכל ולבקר הכל – ואם הצורך עדיין קיים ולא נצרבתם מרוב חשיפה, יש מקום אחד בו תרצו להעביר את הזמן בסוף השבוע. מומלץ בחום לכל מי שמוכן לדחות את הצפייה בסדרת מתח של נטפליקס לטובת המציאות, שכמו תמיד עולה על כל דמיון. לפרטים נוספים.