מה לעשות היום (27.3)

להרגיש רוסיה בישראל, ללמוד מהזאב האמיתי ולהקהות את הכאב עם הסכינים

תל אביב, צילום: נעמה רוט
תל אביב, צילום: נעמה רוט

מרוסיה באהבה: תערוכה בכולי עלמא

אין הרבה מדינות עם יחס כל כך גדול בין אסתטיקה לכיעור, עושר לעוני וחמידות מול אכזריות מאשר רוסיה. המדינה שהביאה לעולם את צ׳בורשקה אבל גם את מחנות העבודה בסיביר נשארה כל כך מסתורית בעיני המערב בדיוק בגלל הפערים הללו. התערוכה הלגמרי-מגניבה של ולריה מוניס מאחדת שני קצוות כל כך מנוגדים של התרבות הרוסית כמו צלחות הפורצלן הכחולות והקיטשיות, יחד עם עיטורים שלקוחים מעולם הקעקועים של האסירים הפלוליטיים בגולאג. כל מה שנשאר הוא להתרשם ולקנות צלחת אחת כזו בשביל סבתא, שיזכירו לה את הימים היפים של שמש העמים. לפרטים נוספים.

ג׳ורדן בלפורט בישראל: הרצאה מפיו של הזאב (האמיתי) מוול סטריט

לפעמים אנחנו מרגישים שנתנו לעולם הזה יותר מדי ושהגיע הזמן קצת לקחת. חולמים לטרוק את דלת דירת השותפים שלכם וללכת לעשות עסקים רווחיים ומפוקפקים למדי בחו״ל? ג׳ורדן בלפורט – איש העסקים שעליו מבוסס הסרט ״הזאב מוול סטריט״ – נוחת באולם מנורה מבטחים כדי להרביץ בכם תורת בצע. גם אם לא תתעשרו בסופו של דבר, יהיו לכם מספיק סיפורי דושבאגז לשנה שלמה. לפרטים נוספים.

תומר פירסט והסכינים מארחים את חיים צינוביץ׳ בבוקסה

אנחנו לא בטוחים אם ״הסכינים״ הוא שם מוצלח להרכב בימים שכאלה, אבל די בטוחים שהחיבור בינם לבין חיים צינוביץ׳ יהווה דרך יעילה להקהות את הכאב של יום ראשון, או כדרכו של השרוף, להתמסר לו עד דמעות. לפרטים נוספים.