מה לעשות השבוע? (29.11-5.12)

תנו לנו איידס, תנו לנו דיוויד בואי, תנו לנו בלוז ותנו לנו את שוברים שתיקה. מה יצא? שבוע שלא נחסך ממנו אף אירוע תרבותי, מכל סוג ופלא. המלצות טריות

יום האיידס הבינלאומי בכולי עלמא. צילום: Shttuerstock
יום האיידס הבינלאומי בכולי עלמא. צילום: Shttuerstock
30 בנובמבר 2015

 RPS Surfers בבוקסא

שתי נקודות שצריך להדגיש: 1. אין פסטיבל מוזיקה מגניב בלי רפס סרפרס. 2. אין מבאס יותר מיום ראשון. קשה למצוא את הקשר בין השניים, אלא שגולשי האבן הנייר והמספריים הסכימו לייצר אותו באופן מלאכותי ולהרים מופע שיילחם בייעודו של יום ראשון לדכא לנו את הצורה. כדי שנשכח לגמרי עד כמה נורא זה להתחיל שבוע, הם צירפו את רם אוריון לתרכיז הכיף הזה. מומלץ בחום לכל מי שיודע שהחיים יכולים יותר טוב מזה. לפרטים נוספים.

[tmwdfpad]

הבר-קיימא שובר שתיקה

אם לא שערוריית ינון מגל/אורן חזן, הפיד היה מתרכז ומשקיע את מרצו  ואת משאביו בארגון "שוברים שתיקה" – או, יש לקוות, באירוניה הגסה שבהשתקת "שוברים שתיקה". הבר-קיימא, יחד עם ארגון החיילים והחיילות לשעבר, החליט לפתוח את שעריו לדיון שמרבית האוכלוסייה מסרבת לקחת בו חלק – ואלוהים יודע למה. אחריותנו היא המסר הזה: אל תיתנו להם להרגיז אתכם מוקדם מדי ותתייצבו כדי להקשיב או להשתתף בדיון. מומלץ בחום לכל מי שחושב שהגיע הזמן לעצור את היריקות לבאר. לפרטים נוספים.

 

יום האיידס הבינלאומי בכולי עלמא

דצמבר! סנטה! מבצעים! איידס! כן, איידס. זהו יום האיידס הבינלאומי, שנועד להעלות את המודעות למחלה, למנוע את התפשטותה – כמו גם את התפשטות הבורים והבורות. הכולי עלמא מציינים את האירוע עם ליינאפ הופעות שבינו ובין האייטיז אין אפילו מיל' של קרבה: רותם בר האור (האנג'לסי), תומר ישיעו (אייזאה) ולונא אבו-נסאר ישירו את המנוני הסקס הבטוח. מומלץ בחום לכל מי שכבר דקה שלמה חושב על צ'רלי שין. לפרטים נוספים.

 

פסטיבל הבלוז

הבלוז הוא מנת חלקכם, שקלתם לקרוא להרכב האינדי שלכם "12 התיבות" והמוזיקה נשמעת באוזניכם חסרת חן אם היא לא פנטטונית? סימן שעד כה היה לכם מעט מאוד לעשות בעיר, אבל לא עוד! פסטיבל הבלוז של תל אביב, מהדורת דצמבר, נפתח – ואיתו גם החיים החברתיים של כל חובבי הז'אנר. 40 הופעות, 4 ימים ו-20 מועדונים – זה מה שנרקח עבורינו בזמן שבגלגלצ שוב התנגן הלהיט המעצבן של הבלאק קיז. מומלץ בחום לכל מי שיודע שהבלאק קיז מעצבנים. לפרטים נוספים.

 

בלואו אפ – דיוויד בואי ו"אני כריסטיאנה פ."

הידעתם? דייויד בואי הוציא שיר חדש שנמשך 10 דקות, ולא רק שהוא לא מתיש – הוא גם ממש יפה. אבל עזבו את זה ותחזרו להאזין לעוד להקה גנרית בספוטיפיי. סתם, אל. יש לנו הצעה שתחבר אתכם לקסם היצירתי של בואי, כזו שגם תחזיר אתכם לימים בהם קראתם את "אני כריסטיאנה פ." וחלמתם לברוח מהבית לטובת המחתרת הברלינאית (ובפועל הגעתם אך ורק לכיכר הפרח בראשון לציון). הרצאה נוספת בסדרת "בלואו אפ" תוקדש לסרט מ-1981, "אני כריסטיאנה פ.", ותועבר על ידי מבקר המוזיקה אבי פיטשון. מומלץ בחום לכל מי שיודע שהכוכב הוא שחור, כל כך שחור. לפרטים נוספים.