מה לראות ביום השואה? מדריך צפייה בטלוויזיה

שידורי יום השואה, שייפתחו הערב (שני, 20.4), הם הזדמנות מרתקת להעמיק בסרטים העוסקים בנושא השואה דרך היבטיו השונים. אלה הן ההמלצות שלנו

"הייתם צריכים להיות שם"
"הייתם צריכים להיות שם"

הייתם צריכים להיות שם

קצת קשה לדמיין את זה, אבל ההומור היה חתיכת מנגנון הגנה עבור חלק מהיהודים בשואה. טל פרידמן נפגש עם כמה ניצולים כדי להבין איך לעזאזל מצחיקים את השומר במחנה, ואיך ממשיכים לצחוק עד היום. אגב, אם תהיתם למה דווקא פרידמן – שני הוריו הם ניצולי שואה, אמו חקרה את הקולנוע הנאצי ואביו העדיף לצחוק על זה.
כאן 11, שלישי (21.4) 21:15

רעב – מחתרת רופאי גטו ורשה

רופאי גטו ורשה עשו לפחות שני דברים מדהימים: בתנאים קשים של סגר הם הקימו מערך בריאות עבור אוכלוסיית הגטו, שפעל 24/7 וכלל כ-800 רופאים ורופאות, מדענים ואחיות. הדבר השני הוא שבמסגרת המערך הזה הם הצליחו להקים פקולטה מחתרתית ללימודי רפואה, במסגרתה יצרו מחקר שעסק ברעב. בסרט יובאו עדויות מוקלטות של מי שלקחו בו חלק.
כאן 11, שני (20.4) 21:30

 

הנרי דאומן: להסתכל למעלה

סיפורו מעורר ההשראה של הצלם היהודי וניצול השואה שצילם את האירועים הגדולים בהיסטוריה האמריקאית. הנרי דאומן היה צלם אמריקאי נודע שתיעד רגעים גדולים כמו התמונה המפורסמת של ג'קלין קנדי בלוויה של בעלה, אנדי וורהול מחזיק בפחיות קמפבל ועוד. החלק הפחות מוכר בביוגרפיה שלו הוא העובדה שחי כילד בצרפת הכבושה בתקופת השואה, והסיפור המרתק שלו ממלא את הסרט שמסתיים בקריירה הענפה שבנה לעצמו כנגד כל הסיכויים.
yes דוקו, שלישי (21.4) 22:00 וב-VOD

אושוויץ בצבע

אם הצילומים המוכרים בשחור-לבן עושים לנו צמרמורת, הרי שלראות אותם בצבע זה אפילו יותר מוחשי ומזעזע. לציון 75 שנה לשחרור אושוויץ מביא הסרט לראשונה עיבוד מיוחד שנעשה לאותם סרטים. את הסרט ביים דיוויד שולמן והוא מסופר בקולו של בן קינגסלי.
yes דוקו, שני (20.4) 21:00; סלקום טיוי

"אושוויץ בצבע"
"אושוויץ בצבע"

ילדי ווינדרמיר: במילותיהם

מיד אחרי המלחמה פנה הפילנטרופ היהודי לאונרד מונטיפיורי לממשלה הבריטית וביקש להביא אלף ילדים ששרדו את השואה, כדי להכניסם לפרויקט שיקום. הממשלה אישרה לו 300, והם הובאו למקום פסטורלי שבו למדו לנטוש את טכניקות ההישרדות, לרכוב על אופניים וללמוד אנגלית. היום, 75 שנה אחרי, הם מתיישבים מול המצלמה ומספרים את סיפורם המרגש.
yes דוקו, שלישי (21.4) 22:40 וב-VOD; סלקום טיוי

ערוץ העדויות של יד ושם

בפעם הראשונה, בשיתוף פעולה בין יד ושם לבין סלקום, יעלה לרגל יום השואה ערוץ עדויות של יד ושם, שכולל עדויות מלאות של ניצולים ושורדי שואה שמשמיעים את קולם ומספרים את סיפורם.
הערוץ יעלה בסלקום טיוי, ביום שני (20.4) למשך 48 שעות

לכך אני מקווה – סיפורה של חנה פיק גוסלר

ניצולת השואה חנה גוסלר היתה חברתה של אנה פרנק, והיתה אסירה במחנות וסטרבורק וברגן-בלזן. אביה היה ראש לשכת העיתונות הפרוסית ויועץ לשר הפנים במדינת ברנדנבורג בגרמניה, ואמה היתה מורה. בשנת 1933, עם עליית הנאצים לשלטון, אולצו ההורים להתפטר מעבודותיהם עקב יהדותם, והמשפחה עברה לאנגליה ומשם לאמסטרדם, שם הכירה את פרנק, שביומנה הזכירה את חנה מספר פעמים בכינוי "הנלי".
רשת 13, שני (20.4) 22:15

בסלקום טיוי יעלו גם התכנים הבאים: "הפסנתרן", "טרנזיט", "ברגן בלזן", "ניצולה אחת זוכרת", "המספר על זרועו של סבא רבא", "50 ילדים: ההצלה של מר וגברת קראוס", "החטאים", "פתיחת עונת הצייד", "החוב", "צילי", "הקיץ של אביה", "עץ הדומים תפוס".