מה מזמינים היום: את האוכל המזרחי של הבן של ההוא ממחנה יהודה

אבן עזרא (צילום: באדיבות המסעדה)
אבן עזרא (צילום: באדיבות המסעדה)

כשהמסעדה הזו נפתחה התלהבנו, כי ידענו איזה ארוחת מושלמות הכין האבא עזרא. אבל כשטעמנו את האוכל שהיא מגישה, התלהבנו כפליים מאיך הוא ממציא מחדש את המונח "מסעדה מזרחית". ומרגע שאבן עזרא הגיע לוולט, אנחנו יודעים בדיוק מאיפה להזמין אוכל ביתי שכזה

1 באוקטובר 2023

את המורשת של עזורה, המסעדה הביתית משוק מחנה יהודה שפועלת כבר 60 שנה, אין צורך לפרט באריכות. כבר עשינו את זה לא פעם. חוץ מזה, אנחנו עיתון תל אביבי, זו מסעדה ירושלמית. זה לא יעבוד ביננו. כלומר, זה עובד ביננו בסניף התל אביבי האהוב של עזורה, אבל בגלל שאנחנו פה בהמלצה למשלוחים – עדיף שנדבר על הבן החוצפן של המסעדה הוותיקה, זה שהעיף למבקר האוכל שלנו את הראש עם מנות אוכל מזרחי (כן, זה השם במכוון) שמשנות את המשחק כולו.

כבר יותר משנה וחצי שמסעדת "אבן עזרא" ממוקמת בפינת המשביר-יפו, עם השלט שמצהיר "מסעדה מזרחית", מטבח פתוח ומנות שלוקחות את האוכל הביתי המוכר, ומשדרגות אותו לרמת מסעדה עלית מבלי להוסיף כל מיני חומרי גלם או שיטות הכנה מופרכים – אלא פשוט עם יד טובה וחכמה, רמת בישול גבוה והמון רצון להקפיץ את הסטטוס קוו. ולמרות היצע משלוחים שקטן משמעותית מזה של המסעדה, מחכה לכם כאן ארוחה ביתית מהממת בהינף אצבע.

אל תפספסו את הסלטים. אבן עזרא. צילום: באדיבות המסעדה
אל תפספסו את הסלטים. אבן עזרא. צילום: באדיבות המסעדה

מנה מומלצת: מיעוט האופציות במשלוח (5 מנות ראשונות, 3 עיקריות) דווקא עוזר להחליט יותר בקלות – אנחנו נלך על הסופריטו בקר (88 ש"ח), ונזמין כמה סלטים שרק אפשר. הלו, באנו לפתוח שולחן.
יש אופציה לטבעונים? עוד לא טעמנו את הגולאש קישואים (54 ש"ח) של אבן עזרא, אבל אין שום סיבה שזו לא תהיה מנה טבעונית מבריקה כמו השאר.
איך מזמנים? בוולט, מי היה מאמין
ואם לא בא לי? אז מה הדבר הכי הפוך מאוכל ביתי? נכון, מקדונלדס. אבל פייר, יש דברים טובים בהרבה ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו. ביתי, טראש, איכותי, או מה שבא לכם.