מה מזמינים היום: אתם צריכים חופשה, אבל תאלצו להסתפק בסובלקי

גירוס זה "מגרה" ביוונית. "סובלקי יווני". צילום: מתוך עמוד הוולט.
גירוס זה "מגרה" ביוונית. "סובלקי יווני". צילום: מתוך עמוד הוולט.

סובלקי - או סופלקי, כמו שאומרים אנשים לא מעצבנים - היא בסך הכל הגרסה היוונית לשווארמה, אבל כל השוני בתיבול, במעטפת הרכה וכמובן, הציזיקי. וכשהוא מגיע מגרקו, אנחנו יודעים שהם יביאו את רוח האיים היווניים לישראל. יאסו!

אין הרבה מסעדות יוונית בתל אביב. אולי זה כי אנחנו גם ככה קרובים מדי למקור, ואולי האוכל היווני לא באמת קורץ לישראלים כמו שהיינו רוצים, אבל המציאות לא משקרת – לרוב כשיוון מגיעה למטבח הישראלי, זה באיזה חאמרה, כולל המון אוזו, מוזיקה חגיגית ופאסון. אבל האוכל עצמו? רובו נשאר בצד, כשמדי פעם יש מקום כמו גרקו, שהופך את יוון לאופי שלו. לכן הופתענו לגלות יום אחד בוולט מקום שקורא לעצמו "סובלנקי יווני", ומציע מנות מגולגלות בסיסיות בעיצוב מדוקדק.

"סובלקי יווני". צילום: מתוך עמוד הוולט.
"סובלקי יווני". צילום: מתוך עמוד הוולט.

הדבר הזה היה חשוד קצת, שככה משום מקום נולד מותג. רק אחרי שחיטטנו קצת בכתובת ובתמונות הבנו שבעצם מדובר בסניף רפאים של גרקו ביץ', שלוחת חוף הים של גרקו. עכשיו, במקום להציע משלוחים מגרקו, הם מיתגו מחדש את הסובלקי והגירוס, וארזו אותו למשלוח זריז. ובתור אנשים שכבר אכלו את הסובלקי והגירוס הזה, אנחנו שמחים שהוא מגיע רחוק יותר, בין היתר בזכות הפיתה הנהדרת והאוורירית שעוטפת את המנה. זו אמנם לא מנה גדולה פיזית, אבל בהחלט טעימה ומספקת, וכזו שבאמת מנסה להביא את אוכל הרחוב היווני לארץ באופן האותנטי ביותר. כלומר, אותנטי עד שהם שמים נקניקיות. היי, אנחנו לא נגד, רק אומרים…

"סובלקי יווני". צילום: מתוך עמוד הוולט.
"סובלקי יווני". צילום: מתוך עמוד הוולט.

מנה מומלצת? זה מאוד תלוי באיזה מוד אתם, בדיוק כמו בעל-האש ישראלי – אבל אם תרצו ללכת על בטוח, קחו גירוס עגל וכבש מגולגל (54 ש"ח), ותחגגו כמו האלים היווניים.
יש אופציה לטבעונים? גם אתם יכולים להרגיש כמו ביוון עם גירוס רידיפיין (52 ש"ח) מגולגלת בפיתה יוונית עם ירקות טריים ורטבים לבחירה (יש טחינה, אבל הסקורדליה זה זהב לחובבי שום).
איך מזמנים? בוולט
ואם לא בא לי? טוב אז יש לנו את המנה היחידה שיותר אוורירית מהפיתה היוונית – באן אסייתי. מה, לא טוב? בסדר, אתם בטח תמצאו משהו מצוין ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.