מה מזמינים היום: יום חורפי כזה דורש חזרה לשורשים קינדרלעך

געגועים לשטייטעל. סנדר. צילום: מתוך עמוד הוולט של המסעדה
געגועים לשטייטעל. סנדר. צילום: מתוך עמוד הוולט של המסעדה

יש! סוף סוף היה לנו בוקר חורפי אמיתי, עם הרוח, האפרוריות והמים מהשמיים וה... היי רגע, למה בעצם התגעגענו לזה? כנראה כי זה תירוץ מושלם להזמין מרק עוף צח ומחמם נפש יהודי הומיה, ואנחנו מכירים בדיוק את המקום הנכון עבור הארוחה המסורתית

אפשר לתלות את האשמה במזג האוויר האפרורי, או שאולי ניתן לייחס את הקרייב הזה לגנים היהודיים שלנו שהתעוררו ברוח קרב, אבל קמנו עם חשק עז למרק עוף צח – האנטיביוטיקה של סבא רבא שלכם. זה לא רק עונת הוירוסים שמסתובבים באוויר, כי יש משהו באוכל היהודי, בדגש על זה האשכנזי שנולד בתנאי קור, שפשוט מספק שכבת הגנה פנימית, גופנית ונפשית, למפגעי החורף. ויש מקום אחד בתל אביב שמספק את הארוחה הזו עוד מאז קום המדינה.

החורף כבר כאן..ואנחנו ערוכים עם סיר מרק וחמין לסופש חמים וטעים : )מוזמנים לבוא אלינו בחמישי שישי טלפון להזמנות 03-6883344 מחכים לכם !

Posted by ‎מסעדת סנדר- בית של אוכל‎ on Tuesday, January 10, 2023

מסעדת סנדר בלוינסקי (שמתגאה, ובצדק, בכיתוב "מאז 1948") היא הבית האולטימטיבי לאוכל היהודי בגווני אשכנז. תמצאו פה את כל הקלאסיקות – גולש, תבשילי לשון, קורקבנים ברוטב, מטיאס, כבד קצוץ, רגל קרושה, גפילטע פיש ועוד מנות שדודה שלכם תמיד אהבה ואתם לא הבנתם למה עד שהפכתם למבוגרים וטעמתם באיזה ארוחת חג ופתאם הבנתם למה. המלצה שלנו: אל תסתפקו במנה עיקרית אחת – תזמינו חצאי מנות, והרבה ראשונות. זה החלום היהודי.

יהודים יודעים דבר או שניים על מרק עוף. סנדר (צילום: יח"צ)
יהודים יודעים דבר או שניים על מרק עוף. סנדר (צילום: יח"צ)

מנה מומלצת? יש באמת הרבה מנות קלאסיות בסנדר – למשל מנת הגולש היפה שלהם, או השניצל הנדיב – אבל אל תעזו לוותר על המרק עוף צח עם קרעפלך או קניעדלך (39 ש"ח).
יש אופציה לטבעונים? אמרת פעם ליידעש מאמא שאתם צמחונים? היא לא ממש מבינה את המונח. יש כמה תוספות שעשויות להתאים – נגיד כרוב מאודה או שעועית ירוקה ברוטב עגבניות (33 ש"ח), אבל אולי עדיף שתציצו למטה יותר, יש שם אלטרנטיבות.
איך מזמנים? במשלוחה או בוולט.
ואם לא בא לי? אז יש לנו עוד אוכל מצוין ליום חורפי, והפעםבמסורת יהודית אחרת: אוכל סיני קלאסי. ואם גם סין לא טובה לכם, בטוח שתמצאו מדינה טובה שתאכיל אתכם ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.