מה מזמינים היום: גשם! גשם!!! סליחה, התכוונו ראמן! ראמן!!!

מנוע בערה פנימי. גברת קוטייאו. צילם: מתוך וולט
מנוע בערה פנימי. גברת קוטייאו. צילם: מתוך וולט

כבר חשבנו לרגע שלא נראה שוב חורף בחיינו - ככה הקיץ התל אביבי מרגיש ויש את כל העניין הזה עם משבר האקלים - אבל הנה קיבלנו גשם ראשון בהפתעה - ואנחנו רוצים לנצל כל טיפה ממנו, עם אחד הראמנים הכי טעימים בכל העיר, הישר מגברת קוטייאו שרק חיכתה לחורף

13 בספטמבר 2023

'סתכלו רגע מחוץ לחלון. אתם רואים את זה? הגוון האפרפר, הרוח הקלה, טיפות הגשם שלא מצליחות להיספג על הרצפה העירונית – כבר שכחנו שיכול להיות כאן קצת חורפי. ופייר, יש לנו הרגשה שלא נשארו לנו הרבה חורפים. לא ממובן המורבידי, פשוט במובן האקלימי. לכן יש לנו חשק לנצל כל רגע נתון של אשליה עד תום עם ארוחה חורפית במיוחד, כזו שהכי כיף לאכול באווירה גשומה ולהתחמם מבפנים – ואין שום דרך יותר טובה לעשות זאת מאשר בעזרת הראמן המדהים הזה משוק הכרמל.

החלום התאילנדי שהתגשם. גברת קוטייאו (צילום רן בירן)
החלום התאילנדי שהתגשם. גברת קוטייאו (צילום רן בירן)

כשמסעדת "גברת קוטייאו" צצה בשוק, היא היתה מסוג הדברים שעוברים מפה לאוזן. מרקייה תאילנדית שמכינה ראמנים מורכבים בטירוף ומיוחדים לא פחות, וכל מי שדגם את התוצאה החמה והחריפה התאהב. גם אנחנו. מדובר בראמן כמו שלא מכירים כאן בארץ, עמוס בחומרי גלם נדירים ויד מדויקת על הציר, המון השקעה בכל קערה ומנה שכל תאילנדי היה שמח לשקר שאמא שלו מכינה ככה. מדובר באחת המנות החורפיות האהובות עלינו, וכמה כיף שלא צריך לצאת מהבית כדי להשיג אותה.

גברת קוטייאו (צילום: מתי נקש)
גברת קוטייאו (צילום: מתי נקש)

מנה מומלצת? כל מנה של קוטייאו היא עולם ומלואו של טעמים מפתיעים, אבל הקוטייאו נאם טוק הקלאסי (72 ש"ח) היא מנה שצריכה להיכנס לספרי אבות תחת קטגוריית "תאילנדית חריפה".
יש אופציה לטבעונים? בהחלט, מנת "קוטייאו טבעוני" (65 ש"ח) על בסיס ציר פולי סויה מותססים, ועם כל השפע המשגע של גברת קוטייאו בקערה ללא פגיעה בבעלי חיים.
איך מזמנים? בוולט
ואם לא בא לי? אז איך הייתם רוצים להתחמם? עם שווארמה?! בעצם זה רעיון לא רע. תכלס גם תמצאו עוד אופציות מוצלחות ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.