מה מזמינים היום: מנה טורקית שתביא את השלום. או לפחות את הטעים

איסקנדר בבאבאג׳ים. צילום: דני גולן
איסקנדר בבאבאג׳ים. צילום: דני גולן

אין מה להגיד, אנחנו פשוט מתים על המנה הזו: תערובת דונר וחתיכות בצדק, מכוסות ברוטב עגבניות חמאתי מלא בטעם, ומחוזקות ביוגורט טורקי חמצמץ. לפעמים אנחנו בהלם שאפשר להזמין כזו מנת סולטנים הישר אל הספה שלנו

14 בפברואר 2024

אחד השינויים הקולינריים היותר משמחים מהשנים האחרונות היתה כניסתו של האוכל הטורקי לקונצנזוס התל אביבי. וזה תקף על אחת כמה וכמה בכל הנוגע לאוכל רחוב – עד לפני כמה שנים בקושי ידענו מה זה דונר, ומי בכלל שמע על איסקנדר? ובכן, מאז חיינו השתנו מקצה לקצה, כי המנה הזו הפכה לאחת מהארוחות האהובות עלינו, עולם שלם של טעמים בצלחת עצומה.

אנחנו מודים, האיסקנדר של מסעדת באבאג'ים, במקור מבת ים, הוא לא האיסקנדר הכי אהוב עלינו בעיר. זה תואר ששמור למוטפאק. אבל זה בהחלט האיסקנדר האהוב עלינו במשלוח (כי מוטפאק כמעט ולא עושים משלוחים) – צלחת עצומה מלאה בבשר דונר מגולף לחתיכות עסיסיות בטירוף, שוחה ברוטב העגבניות-חמאה המופלא, עם ערימת יוגורט טורקי שמוסיף חמיצות מתבקשת. מי שמצליח לסיים את כולה בישיבה אחת, כך אומרת השמועה שהמצאנו כרגע, מוכתר כסולטן.

באבאג'ים. צילום: דני גולן
באבאג'ים. צילום: דני גולן

מנה מומלצת? רגע, לא היינו מספיק ברורים? אין תחליף לאיסקנדר (80 ש"ח), אבל אם בכל זאת בא לכם, יש גם אחלה של מנות דונר בפחמימה, שפודי פרגית ואדנה קבב לא רע.
יש אופציה לטבעונים? סליחה, אבל לא. בטורקיה אין דבר כזה.
איך מזמנים? אתר המסעדה יכוון אתכם לכל האופציות.
ואם לא בא לי? אז אולי תעדיפו המבורגר קלאסי מהשכנה שלנו? וזה בסדר אם לא, כי יש לנו עוד מלא הצעות ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.