מה מזמינים היום: כריך כל כך ישראלי עד שצריך לקרוא לו סנדוויצבר

אין כמו שישי ישראלי, גם במהלך השבוע. חלה משוק הכרמל. צילום: מתוך עמוד הוולט של המקום
אין כמו שישי ישראלי, גם במהלך השבוע. חלה משוק הכרמל. צילום: מתוך עמוד הוולט של המקום

כמה מזל שהטרנד האינסטגרמי של שניצל-חציל-מטבוחה-בחלה שאוכלים ביום שישי כבר עבר, כי זה אומר שאפשר עכשיו לאכול את הסנדוויץ הפשוט והנהדר הזה בכל יום. ולמה לא בעצם? זו סעודה ישראלית כל כך קלאסית עד שהיא צריכה להיכנס לספרי ההיסטוריה שלנו

לפני פחות או יותר ארבע שנים, כל האינסטגרם התמלא בתמונות זהות – מגשים מפוצצים בחלה במילוי שניצל, חציל ומטבוחה. הטרנד הכל-ישראלי הזה נבע כתוצאה הרגל שהתבסס בשווארמת "נורמן" ברחוב החשמונאים, שנהגו להגיש את המנה הזו בימי שישי, ואז התפשט למלא מסעדות יוקרה, ומשם לפיד שלכם. זה היה בלתי נסבל, אבל לפחות החזיר לתודעה את המנה שכל כך הרבה ישראלים אוהבים לחטוף בשישי בצהריים – או בשבת עם שאריות מאתמול. אחד השרידים הבודדים מזה הוא הסניף של "חַלָּה", שהחלו עם פעילות בשוק הכרמל והתרחבו לסניף על אלנבי, ממש לא רחוק מג'סמינו. והחלה המצוינת שלהם גם זמינה במשולחים. נו מה, אחרת הם לא היו מוזכרים במדור הזה.

>> שובו של Hoc בפלורנטין, ראמנייה של דין שושני ועוד חדשות אוכל

והנה מה שאמר מבקר אוכל הרחוב שלנו כשביקר בדוכן בשוק הכרמל: "חלה מלבנית שלא תגרום לכם לפרוק את הלסת, שניצל דפוק לדקות ופריך עד שלמות, פלפל חריף צלוי, מטבוחה כיאה למסורת, איולי עמבה, חציל קלוי, בצל מוחמץ, אורגולה וטיפה מיץ לימון מלמעלה. בלי התפנפנויות מיותרות (בסדר, החלקתי להם על האיולי עמבה). בניגוד להרבה מנות כריכים שכאלו, הביס לא מתפרק לרכיביו, אלא מאחד כוחות לביס אחד מושלם. יהיה לי קשה להגיד לכם עד כמה האיולי עמבה הוא הברקה, מה האיכויות הנסתרות במטבוחה או איך החציל פוגש את הבצל. הכל משתלב, מתערבב ומספק מנה פשוטה וטעימה. כולם בשביל אחד, אחד בשביל כולם".

אל תבזבזו זמן מיותר, פשוט תזמינו את הביס הזה. חלה בשוק הכרמל. (צילום: שלומי יוסף)
אל תבזבזו זמן מיותר, פשוט תזמינו את הביס הזה. חלה בשוק הכרמל. (צילום: שלומי יוסף)

מנה מומלצת? למרות שהשם שלה מחלל אותנו (סליחה), ארוחת ה"טוטאל חלהלית" (רואים?! הם גרועים יותר מאיתנו) היא דיל לא רע – חלת שניצל, תוספת של צ'יפס או סלט ירוק ושתיה ב-64 ש"ח.
יש אופציה לטבעונים? לצמחונים יש את חלת הסביח (30 ש"ח), שמורכבת מפרוסות חציל מטוגן, ביצה קשה, תפוצ'יפס קראנץ', טחינה, פלפל חריף, אורוגולה ובצל מוחמץ. לטבעונים, כל מה שצריך לעשות זה לבקש בלי ביצה.
איך מזמינים? בוולט.
ואם לא בא לי? אז בלי לדאוג, לתל אביב יש אינספור אופציות נהדרות לארוחות. נגיד, בטן החזיר המושלמת שהמלצנו לכם אתמול. או לחילופין, משהו מרשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו, כי כיף שם. תאמינו לנו.