מה מזמינים היום: פיצה יוונית שדורשת שתי ידיים כדי להרים סלייס

גרקו פיצה. צילום: דותן ברוך
גרקו פיצה. צילום: דותן ברוך

כן נו, גם אנחנו עיקמנו פרצוף כששמענו לראשונה על פיצה שכולה תוספות יווניות, אבל אחרי שמבקר אוכל הרחוב שלנו קפץ לטעום בצק אוורירי עם בשר גירוס מצוין ורוטב סקורדליה - גם דעתנו השתנתה ועכשיו רק בא לנו לנסות להרים את הסלייס הבלתי אפשרי הזה

18 בספטמבר 2023

חייבים להודות, גם אנחנו הופתענו מהמיזם הזה של מסעדת גרקו כששמענו עליו לראשונה – פיצה ענקית עם תוספות יווניות למהדרין, מה שהופך אותה למעשה לפיצה יוונית למרות שאין דבר כזה ביוון. זה רעיון מופרע, מהסוג שרק צביקי עשת יכול ליזום, אבל איכשהו מדי פעם עובד לו מדהים (גם את המדי פעם אנחנו כותבים רק כי 'אמריקה' נסגרה, ואנחנו מתגעגעים לעוף מטוגן על וופל). והפעם זה פשוט עובד לו מצוין.

רק תקראו את התגובה הנלהבת של מבקר אוכל הרחוב שלנו לפיצה גירוס של המקום: "הייתי צריך שתי ידיים כדי להרים את החצי של החצי פיצה. ערימת הבשר שעליו התפזרה ונשרה מהצדדים, ואני רק רציתי לקחת ביס מלא בגירוס. וזה היה ביס נהדר – הבצק אוורירי ופריך כמו פיצה סיצילאנית (כלומר, המרובעת) עם מעט שמנוניות ממנו, אבל הגירוס נוטף שמן ומכוסה בתבלינים שמבדילים אותו מבשר השווארמה, ונותנים לו גוון טעם מעודן יותר מהכורכום הרצחני. זה משתלב מעולה ביחד, והבצל השרוף (לא מקורמל. זה הכי לא מקורמל שהכרתי) הוסיף וייב של על האש".

כמות בשר בלתי רגילה. פיצה גירוס.הפיצה של גרקו. צילום: מתן שרון
כמות בשר בלתי רגילה. פיצה גירוס.הפיצה של גרקו. צילום: מתן שרון

מנה מומלצת: ובכן, הוא טעם עוד כמה פיצות, ולמרות שכולן היו טעימות, הוא ללא ספק העדיף את מנת הפיצה גירוס על פני השאר. אפשר להזמין חצי פיצה ב-68 ש"ח, זה מנה יותר ממספיקה לאדם אחד.
יש אופציה לטבעונים? בעיקרון אתם יכולים לטבען חלק מהפיצות, אבל המנה שבאמת מיועדת לכם היא פיצה גירוס טבעוני, עם רידיפיין, רוטב עגבניות, בצל סגול ואורגנו (68 ש"ח לחצי פיצה).
איך מזמנים? בוולט
ואם לא בא לי? אז אתמול הצענו לכם משלוח של עוף מטוגן, שזה תמיד דבר טוב, אבל יש עוד המון דברים טובים ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו, אז אולי שם תמצאו משלוח יותר לטעמכם.