מה מזמינים היום: יום סגרירי כזה דורש רק אוכל סובייטי מחמם

כן, זה בשר והוא במחבת. "מחבת בשר", באבא יאגה (צילום: יחסי ציבור)
כן, זה בשר והוא במחבת. "מחבת בשר", באבא יאגה (צילום: יחסי ציבור)

ימים קרירים דורשים אמצעים חמימים, והמטבח הרוסי יודע בדיוק איך לחמם גם את החורף הקר ביותר. אבל גם את החורף שלנו. היי, זה שלא באמת חורפי פה לא אומר שאנחנו צריכים להימנע מפילמיני. רק אל תוותרו על המרק שצריך להיות המחמם הרשמי של החורף

בכל פעם שיש קצת רוח בחוץ, אנחנו מיד נזכרים בשורשים המזרח אירופאים שלנו (זה מאוד תלוי ביום) ומחפשים חיבוק חמים של תבשילים מבית סבתא, שנולדו כדי להתמודד עם הקור הסובייטי. מסעדת "באבא יאגה" הותיקה היא כנראה המסעדה הכי מסורתית במובן הזה, עם מנות שנשלפו הישר מהמטבח הרוסי, ונעשים בסגנון אוכל ביתי קלאסי עם יומרה של מסעדה. היא בהחלט אחת המסעדות היותר יקרות שניתן להזמין במשלוח, אבל אם מתגברים על הכאב בכיס, החום בבטן משכיח את המחיר.

מרק סוליאנקה, באבא יאגה (צילום: יחסי ציבור)
מרק סוליאנקה, באבא יאגה (צילום: יחסי ציבור)

הנה, למשל, מה שכתב מבקר המסעדות שלנו עודד קרמר על מרק הסוליאנקה, אחת המנות הפופולריות של באבא יאגה: "אם צריך לבחור את המחמם הרשמי של החורף, המרק הזה נכנס ישירות לחמישיה הפותחת. זה כאילו מישהו אמר – בוא ניקח את כל מה שטוב בצ'ילי ונעשה ממנו מרק. ואז גם ביצע. ואתה מקבל מצד אחד מרק עדין עם ניחוח מעושן מעלף, אבל בכף הבאה אתה בכלל אוכל נזיד בשר שמרגישים שהשקיעו בו וכל מה שנשאר זה לקלף עוד שכבה של סוודר להשען לאחור ולהנות מהשעתיים חורף שקיבלנו".

לא נפגשנו מאז המלחמה הקרה. ביף סטרוגונוף, באבא יאגה (צילום: יחסי ציבור)
לא נפגשנו מאז המלחמה הקרה. ביף סטרוגונוף, באבא יאגה (צילום: יחסי ציבור)

מנה מומלצת? עם כל הכבוד למרקים, באנו לאכול פה קלאסיקה ממלאת יותר, ולכן הביף סטרוגונוף (138 ש"ח), למרות המחיר, היא מנה שחייבים לטעום. גם עליה מבקר האוכל שלנו חותם בשתי ידיים מלוכלכות.
יש אופציה לטבעונים? אם ממש תתאמצו, תוכלו לצעוד בין טיפות החמאה ולמצוא מספיק רכיבים כדי להרכיב ארוחה טבעונית מלאה, בין היתר בעזרת מנת הפטוצ'יני הטבעוני (96 ש"ח), אבל בכנות – עדיף לחפש אלטרנטיבה.
איך מזמנים? במשלוחה או בוולט.
ואם לא בא לי? בא לכם משהו טיפה יותר קל על הכיס ויותר טראש על הבטן? אז כבר המלצנו על אחת הפיצות הקלאסיות של העיר, ואם גם היא לא מעניינת אתכם בטוח שתמצאו משהו ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.