מה מזמינים היום: מסתבר שהפיצה של הלילה היא אותה הפיצה של היום

זאת אחלה פיצה גם לא באמצע הלילה, תסתמו. פיצה שירוקו (צילום: מתוך האינסטגרם pizzashiroko)
זאת אחלה פיצה גם לא באמצע הלילה, תסתמו. פיצה שירוקו (צילום: מתוך האינסטגרם pizzashiroko)

יש ימים בהם אנחנו רוצים לאכול פיצה נפוליטאנית איכותית עם תוספות ארטיזנליות ובצק שמרים שישב 64 שעות בצד, ויש ימים שפשוט בא לנו את הפיצה ההיא שדחפנו לפה באמצע לילה שיכור במיוחד ואף פיצה אחרת לא תשתווה לה

22 בפברואר 2024

ישנם לא מעט מקומות בעיר ששמם הולך לפניהם, אבל שירוקו היא מקרה נדיר בו שמם הולך מאחוריהם. זה לא כי המיתולוגיה של הפיצה הזו מוטלת בספק – יש תל אביבים שמוכנים להישבע שהיא היתה פה עוד בימים שנקראנו אחוזת בית – אלא כי לא מעט אנשים מגיעים לטעום אותה בשעת לילה כל כך מעורפלת עד שקשה לזכור שמות. אבל היא שם, מאכילה בליינים תל אביבים ושיכורים אקראיים, מספקת פחמימה מנחמת בטעם שמנוני שלעולם לא משתנה. ולפעמים, בין כל הפיצות הסו-קולד איכותיות, כל מה שבא זה שירוקו.

>> ברוח אייטיז: שוק הכרמל זוכה בעוד מסעדה תאילנדית אותנטית וזולה

להזמין שירוקו הביתה זו חוויה מוזרה, כי אתם כנראה רגילים לאכול אותה ברחוב, סלייס או שניים, ועם טרופית. אבל תופתעו לגלות שגם בבית היא סליזית בדיוק כמו ברחוב, מינוס הנוף על ההומלסים. פיצה דקה עם תוספות זולות, רוטב קלאסי וגבינה נמתחת. קלאסיקה תל אביבית אמתית, בלי כל הפוזה של קלאסיקה. פשוט תעצמו עיניים ותיזכרו באינספור ערבים שהסתיימו שם. עכשיו בא לכם בדיוק את זה.

מנה מומלצת? נו באמת. פיצה שירוקו זה פיצה שירוקו בכל גווניה. הקלאסי זה מגש בולגרית ופטריות (80 ש"ח), אבל גם זיתי קלמטה, עגבניות ובצל יזכיר לכם את הערב הכי שיכור שלכם. מה זה משנה? הכל פחות או יותר באותו טעם – של פיצה אולדסקול.
יש אופציה לטבעונים? נו באמת, זה פיצה שירוקו. הם עדיין תקועים ב-2009. סורי חברינו הטבעונים, תאלצו להסתדר עם פיצה אחרת.
איך מזמנים? בוולט
ואם לא בא לי? לפי החישוב שלנו, מי שלא רוצה פיצה בטח רוצה המבורגר, ויש לנו אחד קטן ומצטיין. אם החישובים שלנו מוטעים, בטוח שתמצאו פיתרון ברשימת המשלוחים הכי טובים בתל אביב שלנו.