רגע לפני הסגר: כל הדברים שאפשר לעשות בסופ"ש הזה

מה עושים בסופ"ש בתל אביב: תערוכת עדות מקומית 2020 נפתחת | מופעים בחלל הפתוח במרכז ביכורי עתים | פסטיבל ג'אז בתדר | פסטיבל קומדיה איטלקית בסינמטק | וסיור קולינרי ביפו

תל אביב נועד לרוכבי אופניים. אירוע הרכיבה ההמונית FIT, אוקטובר 2020 (צילום: חליל מיירוד)
תל אביב נועד לרוכבי אופניים. אירוע הרכיבה ההמונית FIT, אוקטובר 2020 (צילום: חליל מיירוד)

התרבות בתל אביב לא מתה. מדי יום ובכל סופ"ש נפרסם כאן בשעות הבוקר את לו"ז אירועי התרבות המומלצים שבכל זאת מתרחשים תחת משבר הקורונה, כדי לתת רוח גבית ליוצרים וליוצרות שהם הלב הפועם של העיר הזאת. את כל אירועי "העיר לא מפסיקה", עונת התרבות של עיריית תל אביב-יפו, תוכלו למצוא כאן.

שישי-שבת: צילום: עדות מקומית 2020

תערוכת צילומי העיתונות המעולה נפתחת בשנתה ה-18, והפעם במהדורת חירום מיוחדת שהביאה אותה לאוויר הפתוח של מתחם Midtown. התערוכה, שתהיה פתוחה לאורך הסופ"ש, מציגה מבחר מסחרר באיכותו של צילומי עיתונות ישראליים מהשנה האחרונה, על כל מורכבויותיה הסוערות. חובה לראות לפני הסגר, לכו תדעו מתי יפתחו אותה בפעם הבאה. עוד פרטים כאן. 

12:00 תערוכה: מרכז החדשנות של ישראל

מרכז החדשנות של ישראל, שנפתח בשבוע שעבר לציבור במרכז פרס לשלום, היה אחד מפרויקטי הדגל של הנשיא לפני מותו. המרכז מציג לאורך ארבע קומות מוצגים 100 האירועים שהפכו את ישראל לאומת סטארט אפ, כולל 50 הפיתוחים הכי חדשים בתחומי הבריאות הדיגיטלית, בטחון, חלל, תחבורה, חקלאות, וטכנולוגיות מידע ולקינוח קומת עתיד המדמה קפסולת זמן, בה נחשפים המבקרים  באמצעות טכנולוגיית VR  לפיתוחים העתידיים של מדינת ישראל 20 שנה קדימה. כל הפרטים כאן.

14:00 מוזיקה: FIT רכיבה יחידנית

אירוע רכיבת האופניים העירוני שהציל את 2020 יוצא לדרך בפעם האחרונה השנה, אחרי שבשבוע שעבר השתתפו בו יותר מאלף רוכבים, מלווים במוזיקה מקפיצה וכיפית ורוקדים על האופניים בכל רחבי העיר. קחו את הילדים ותשמחו קצת. כל הפרטים כאן.

״תמונה אחת שווה אלף מילים״ ״מזכרת קטנה מאירוע גדול״״יום ללא חיוך הוא יום מבוזבז״כל החיים האלה קלישאה אחד גדולה, אתם הדבר האמיתי???????? Lior Horesh

Posted by FIT TLV on Sunday, December 20, 2020

14:30 תיאטרון: חניה – מופעים בחלל הפתוח

איזה כיף זה שיש מופעים פתוחים לקהל באוויר הפתוח? הכי כיף. במסגרת "חניה", סדרת מופעים של מרכז ביכורי עתים בחניה של רחוב לויד ג'ורג', יוצג היום בצהריים "ביס מהתפוח", מופע של יוצרים צעירים בשפה עדכנית, ספרותית ומוזיקלית שנולד מתוך עמוד הפייסבוק "צרצר לשבת", בו מעלה שירה קוריאל מדי יום שישי סיפורים קצרצרים, בעלי אמירה חברתית על המרחב והזמן בו אנו חיים. עוד פרטים כאן.

שבת 10:00 איור: שוק צרורות בפסטיבל האיור

במסגרת פסטיבל האיור המוצלח, שמתפרש השנה על רחובותיה של נווה צדק, ייערך בסופ"ש שוק צרורות, שיתקיים כחלק מהתערוכה "חנויות ומלאכות" במסגרת אירועי פסטיבל האיור 2020. בשוק יוצגו למכירה איורים, צרור גלויות וחפצים שיצרו האמנים.ות והמאיירים.ות בהשראת טקסטים מתוך הרומן "סיפור פשוט" מאת ש"י עגנון. עוד פרטים כאן.

שבת 11:00 קולינריה: טעימות בדרך יפת

במסגרת אירועי "מאירים את יפו" של עיריית תל אביב-יפו, ייערכו לאורך הסופ"ש סיורי טעימות קולינריים לאורך רחוב יפת, אחד הרחובות הטעימים ביותר בארץ, במהלכם יתארחו המסיירים במגוון עסקים מקומיים, על כל המאפים, הדגים, החומוס והכנאפה המשתמעים מכך. 80 שקלים למחזיקי כרטיס דיגיתל. כל הפרטים כאן.

שישי-שבת קולנוע: פסטיבל קומדיה איטלקית

אחרי חודש מוצלח של קומדיות צרפתיות, מגיע אל סינמטק תל אביב חודש "פיניטה לה קומדיה" ובמרכזו קומדיות איטלקיות שיוצגו באולם 6, הלא הוא ה-VOD המוצלח של הסינמטק. בין הממתקים שיוצגו בו אפשר למצוא את סרטו האדיר של אטורה סקולה על פדריקו פליני, "כמה מוזר להיקרא פדריקו". כל הפרטים כאן.

שבת 18:00 מוזיקה: בלנטיינ'ז טרו ג'אז בתדר

התדר מארח את סדרת האירועים הווירטואלים של בלנטיינ'ז, והפעם עם ליינאפ מסחרר של מרתון הופעות ג'אז חיות בין הסאונד החד פעמי של אבישי כהן בדואט עם הבס של ברק מורי, הופעה נדירה של סדנת הג'אז, סולמות אתיופיים מסורתיים של אבטה בריהון לצלילי הפסנתר הבינלאומיים של ענת פורט והפסיכדליה של ניתאי הרשקוביץ' לאפרו-ג'אז של ספי ציזלינג עם נגיעות הגרוב של אסף יוריה. רק לעמעם אורות, למזוג וויסקי ולהפוך את הסלון שלכם למאורת ג'אז חמימה. עוד פרטים כאן.