מה עושות היום: יוני רכטר, יסמין מועלם וסרטים לילדים

הערב (חמישי) בתל אביב: פסטיבל סרטי הילדים נפתח | יוני רכטר בפסטיבל הפסנתר | המפשעות לייב | יסמין מועלם על השגחה פרטית | קובי מידן על נחום גוטמן | אמנות נגד גזענות בתיאטרון יפו

יש לה מלא זהב והשגחה מלמעלה. יסמין מועלם (צילום: ירדן רוקח)
יש לה מלא זהב והשגחה מלמעלה. יסמין מועלם (צילום: ירדן רוקח)

התרבות בתל אביב לא מתה. מדי יום נפרסם כאן בשעות הבוקר את לו"ז אירועי התרבות המומלצים שבכל זאת מתרחשים תחת משבר הקורונה, כדי לתת רוח גבית ליוצרים וליוצרות שהם הלב הפועם של העיר הזאת. את כל אירועי "העיר לא מפסיקה", עונת התרבות של עיריית תל אביב-יפו, תוכלו למצוא כאן.

 

16:00 עם הילדים: הפסטיבל הבינ"ל לסרטי ילדים

כן כן, חנוכה כאן וזה הזמן למרוט שיער בייאוש ולתהות מה לעזאזל עושים עם ילדים בחופשה כשבחוץ קורונה. ובכן, היום אחה"צ ייפתח הפסטיבל הבינלאומי לסרטי ילדים בסינמטק עם תוכניה גדושה ומקוונת שמכילה הקרנות בכורה, סדנאות ושלל סרטים מהארץ והעולם, כולל הקרנות דרייב אין. כרטיס מנוי לכל סרטי הפסטיבל ב-149 שקל וזה יכול להיות הדיל שיציל לכם את החג. התוכניה המלאה כאן.

18:00 מוזיקה: יסמין מועלם ויהדות

יסמין מועלם היא כנראה הכישרון הכי גדול שהיה כאן זה שנים, והערב היא תתארח במרכז נווה שכטר לשיחה עם ד"ר ענת שרבט על מוזיקה, פילוסופיה והשגחה פרטית, במסגרת "זרקור", סדרת מפגשים אינטימיים בין אמנות לבין תרבות ויהדות. בהמשך החג יתארחו רננה רז, נטע וינר מסיסטם עאלי ועוד. לייב חינם בעמוד הפייסבוק של נווה שכטר.

18:00 אמנות: סולידריות בג'סר א זרקא

פרויקט אמנות יוצא דופן יושק הערב בתיאטרון יפו ויעסוק בסולידריות ישראלית בין מיעוטים. במסגרת הפרויקט קבוצת אמנים ערבים נפגשה בג'סר א זרקא עם קבוצת אמנים מקרב עולי בריה"מ, ויחדיו הם ציירו את חיי היום יום בכפר הדייגים כאקט של סולידריות בין קבוצות מיעוט שסובלות מאפליה וגזענות. עוד פרטים באתר מרכז מוסאווא לזכויות האזרחים הערבים בישראל.

אמנות נגד גזענות בג'סר א זרקא. מתוך קטלוג התערוכה (צילום: עיסאם תלחמי)
אמנות נגד גזענות בג'סר א זרקא. מתוך קטלוג התערוכה (צילום: עיסאם תלחמי)

19:00 מוזיקה: המפשעות מפגינות במושבות

מדי שבוע בחמישי ב-19:00 נפגשים תושבי שכונות פלורנטין, נווה שאנן וגן החשמל בכיכר המושבות לשעה של מחאת תרבות תוססת – אירוע שנולד בזמן הפגנות הקילומטר והפך למסורת עירונית בהתפתחות – והערב תופיע שם להקת המפשעות בשלל שירי מחאה מרימים ועוצמתיים. עוד פרטים בעמוד האיוונט בפייסבוק.

20:30 ספרות: קובי מידן על נחום גוטמן

אי אפשר שלא לאהוב את הסטייל של קובי מידן ואת רוח התרבות המפעמת בו, והערב, במסגרת פרויקט "הספריות מגישות" של הספריות הציבוריות בתל אביב, אפשר יהיה להנות ממפגש שבו יספר, יקריא ויציג מידן שלל סיפורים מחייו של נחום גוטמן על רקע תל אביב הקטנה וציוריו הקסומים.הרשמה ופרטים כאן.

23:30 מוזיקה: יוני רכטר בפסטיבל הפסנתר

פסטיבל הפסנתר מצטרף הערב אל רשימת הפסטיבלים שלא נכנעים לקורונה ומקיימים מהדורה משודרת. החל מהערב ולאורך החג יוקרנו מופעי הפסטיבל בשידור חי מדי לילה בכאן 11, ומה יותר קלאסי ממופע פתיחה של יוני רכטר ופסנתרו עם אלי דג'יברי על הסקסופון. רק למזוג את הוויסקי ולהתכרבל על הספה. עוד פרטים על הפסטיבל כאן.