מה עושות בראשון: חוגגים חנוכה בחלל, בדרום העיר ועם פסנתר

מתחילים שבוע בת"א: הפסטיבל לסרטי ילדים חוזר במתכונת מקוונת | ערב שיוקדש לחייו ויצירתו של ג'ון לנון | שמעון בוסקילה בפסטיבל הפסנתר

צילום: בוב גרואן
צילום: בוב גרואן

התרבות בתל אביב לא מתה. מדי יום נפרסם כאן בשעות הבוקר את לו"ז אירועי התרבות המומלצים שבכל זאת מתרחשים תחת משבר הקורונה, כדי לתת רוח גבית ליוצרים וליוצרות שהם הלב הפועם של העיר הזאת. את כל אירועי "העיר לא מפסיקה", עונת התרבות של עיריית תל אביב-יפו, תוכלו למצוא כאן.

16:00 קולנוע: פסטיבל ת"א הבינלאומי לסרטי ילדים

פסטיבל סרטי הילדים של סינמטק תל אביב מתקיים גם השנה בפעם ה-16. הפסטיבל, שבשל המצב עובר לאונליין, מתקיים השנה בסימן "סרטים בעקבות ספרים" ויכלול 6 בכורות של סרטים שונים מהעולם, וכן סדנאות ומפגשים מקוונים. כיצד עושים את המעבר מאמנות הסיפורת לאמנות הקולנוע ואילו שינויים מעבר כזה דורש? בסדנאות יחשפו הסודות מאחורי סופרים כגון ד"ר סוס ולואיס קרול. 89 ש"ח למחזיקי דיגיתל לכל סרטי הפסטיבל. לפרטים נוספים

16:30 מופע ילדים: החנוכתרון מגיע לדרום העיר

החל מהיום ולמשך השבוע יעברו ברחובות דרום העיר 3 מרכבות אור ומוזיקה ועליהן שחקנים ולוליינים שיחגגו את חג האורות כמו שצריך. היום למשל תוכלו לפגוש אותם באזור נווה שאנן, ברחובות: צ'לנוב, לוינסקי, מדרחוב נווה שאנן והסביבה. בהמשך השבוע החבורה העליזה תגיע לקריית שלום, נווה עופר, פלורנטין ושכונת שפירא. בחינם כמובן, לפרטים נוספים.

18:00 הרצאה: חוגגים חנוכה בחלל

אמנם לא ברור מתי יצא לנו להגיע לחלל או אפילו לבהוטן בזמן הקרוב, אבל מתנדבי עמותת Spacell יערכו החל מהיום סדרת הרצאות ופעילויות בזום על מה שנמצא שם. הפעם נתמקד בירח בעקבות ספרה של שלומית כהן אסיף "כרטיס לירח". את ההרצאה תעביר בטי ליטמן מהעמותה. בחינם, לפרטים נוספים.

20:30 הרצאה: אורי משגב על ג'ון לנון

40 שנה להירצחו של ג'ון לנון בפתח ביתו בניו יורק, נצא למסע ביחד עם העיתונאי אורי משגב לאורך תחנות חייו של המוזיקאי פורץ הדרך. החל משדרות התות בליברפול, דרך רישיקש ועד לאותו ערב נורא בניו יורק. נתעמק ביצירה שלו והכי חשוב – נקשיב לה. שוב. כי לעולם לא נמאס. בחינם, לפרטים נוספים.

23:30 מוזיקה: פסטיבל הפסנתר אונליין

פסטיבל הפסנתר השנתי עובר למתכונת מקוונת בשל מגבלות הקורונה, ונערך בשיתוף תאגיד השידור "כאן". כל ההופעות יצולמו במוזיאון תל אביב וישודרו בערוץ 11. הערב יהיה זה תורו של שמעון בוסקילה במופע אתני-אקוסטי. בהמשך השבוע תוכלו ליהנות מעברי לידר, רונה קינן, אסף אמדורסקי ושלום חנוך. בחינם, בטלוויזיה. לפרטים נוספים.