מה פאו מתרחבים לסניף שני ברחוב החשמונאים

התנפלות של סועדים על מה פאו ההודית בנחלת בנימין הביאה את היזם נוח יצחק לפתוח סניף שני, גדול יותר, ברחוב החשמונאים, שבמרכזו תנור טנדורי ענק ומגוון מאכלים מסורתיים מאזור מומבאי

מא פאו. צילום: אנטולי מיכאלו
מא פאו. צילום: אנטולי מיכאלו
15 בדצמבר 2016

נוח יצחק היה יזם בתחום הטכנולוגיה עד שפתח לפני כשבעה חודשים את מסעדת מה פאו בנחלת בנימין מתוך געגועים לבישולים של אמו. המטרה המוצהרת שלו הייתה להעיר לחיים את המטבח שהכיר מבית משפחת העולים ממדינת מהרשטרה בהודו. אף שהגיע ללא רקע קודם בניהול מסעדות – אחיו שעבד כטבח במסעדות עילית הביא את הידע התפעולי – התוצאה הייתה התנפלות קולוסאלית של סועדים על מה פאו. יצחק מנסח מסקנות אופרטיביות בנחרצות: "בעצם יצא שלא יכולנו לתת מענה לאנשים שביקשו להזמין מקום, כי כל הזמן התפוסה אצלנו מלאה. לא יכולנו לעזור למי שרצה להגיע בקבוצה של עשרה סועדים, כי המקום קטן מדי, ולמרות הביקוש גם לא יכולנו להציע שירות משלוחים, כי המטבח היה קטן מכדי לעמוד בעומס".

יצחק פתר את כל הבעיות בהחלטיות של יזם, ומהשבוע הוא מציע סניף שני ומרווח למסעדת מה פאו, הממוקם בין החשמונאים לכיכר גבעון עם 70 מקומות ישיבה בתוך המסעדה. בהמשך צפויים עוד 60 מקומות נוספים בכיכר גבעון.

גם בסניף הזה יצחק לא ויתר על מוטיבים הודיים בעיצוב, עם שילוב גוונים של טורקיז עז וצבע יין, אוסף פריטים ממומבאי ושולחנות מלוחות עץ גושני שהוחלק. דרך פרזולי הברזל של חלונות המטבח תוכלו לראות תנור טנדורי ענקי שהוצב פה. חזיתו של הטנדורי נירוסטה ותוכו חֵמר, והוא בוער בטמפרטורה של 350 מעלות. פה נאפים הלחמים ההודיים, כמה סוגים של נאן וצ'אפטי וחלק מהמנות.

מלבד הטנדורי, שני חידושים מרכזיים הביא איתו יצחק לסניף הזה. במטבח הענקי שבמרתף הוא פתח מדור דגים, מה שמאפשר לו להגיש מנות אופייניות למומבאי: נתחי פאקורה דג מטוגנים בבלילה (30 ש"ח), טאלי דגים של סלמון או דניס צלויים בטנדורי (48־50 ש"ח), מנות ביראני עם דגי טונה או סלמון (48־52 ש"ח), מנות קדירה פיש מסאלה בורי או מושט (55־58 ש"ח), פיש קארי (63 ש"ח) ודג שלם בטנדורי (72־78 ש"ח כולל צ'אפטי או אורז, סלט ותבשיל). הדגים בארץ אמנם לא זהים לאלה מהאוקיינוס, אבל תערובות התבלינים בכל מקרה יקשו עליכם לזהות בדקדקנות את סוג הדג.

מא פאו. צילום: אנטולי מיכאלו
מא פאו. צילום: אנטולי מיכאלו

חידוש נוסף בסניף השני של מא פאו הוא מנות של דוסה, הקרפ ההודי שצובר תאוצה בעיר (ראו תיבה), מאפה קרנצ'י עשוי עדשים לבנות ואורז, כך שהוא נטול גלוטן. בשלב הראשון יצאו הדוסות במילוי הקלאסי של תפוחי אדמה וזרעי חרדל (35 ש"ח). נוסף על כך יציעו מנה מאותה בלילה של דוסה אבל בגרסה קטנה ושמנמנה יותר שמזכירה פיצה – היא נקראת אוטפם ומגיעה עם בצל ועגבניות.

הקינוחים גם הם השתכללו ונוספו להם פודינג פאלודה של זרעי צ'יה בחלב וגלידת קולפי פיסטוק לפי מתכון משפחתי (עד 30 ש"ח). אוכל הרחוב ההודי של מומבאי מעולם לא היה קרוב יותר, הן מבחינת המחיר הנגיש, הן מבחינת האותנטיות של שיטות העבודה, הרכבי התבלינים המרובדים ומרבית חומרי הגלם.

MA PAU, החשמונאים 105 תל אביב, ראשון־חמישי 11:00־23:00, שישי 11:00־17:00, 7739797־03