מה ראינו בלילה: סדרת הבנות הכי טובה שחמקה מתחת לרדאר שלנו

דברים שבנות יודעות לעשות. "דברים קטנים יפים" (צילום: יחסי ציבור/Hulu)
דברים שבנות יודעות לעשות. "דברים קטנים יפים" (צילום: יחסי ציבור/Hulu)

בכל ערב אנחנו מציידים אתכם עם המלצת צפייה חמימה במדור היומי שלנו "מה רואים הלילה", אז לקראת סוף השנה החלטנו להיזכר בכמה מהמלצות הצפייה הכי מוצלחות שלנו. והלילה: לפעמים צריך לציית לקלישאה, לקחת דלי של גלידה, בקבוק יין וחבילת טישו ולהתיישב מול סדרת בנות כמו "דברים קטנים יפים" בדיסני+

*ההמלצה פורסמה לראשונה ב-01.05.23*
מה זאת אומרת "סדרת בנות"? זה ז'אנר. הגבולות של הז'אנר עדיין לא לחלוטין ברורים והוא יכול להכיל קומדיות ודרמות וסרטי מתח תחת המטריה שלו, אבל כשאנחנו רואות סדרת בנות אנחנו יודעות לזהות אותה. הקלישאה על הצפייה בסדרות כאלה במחיצת חבילת טישו, דלי של גלידה ובקבוק יין מוכיחה שלפעמים קלישאות הן הדבר הנכון לעשות. למעט תופעות פופ היסטריות כמו "בנות" ו"בנות גילמור" שצועקות היי אני סדרה לבנות, מרבית הסדרות בתחום נלחשות מפה לווטסאפ ומוצאות את הקהל שלהן גם בלי באזז תקשורתי. זה היה המקרה של "ג'ורג'יה וג'יני" בנטפליקס וזה לגמרי המקרה, להבדיל, של "דברים קטנים יפים" שעלתה בחודש שעבר בדיסני+ והיא לגמרי הבינג' הנכון לרגע הזה שבו אתן זקוקות למרר בבכי מול משהו.

>> "סיטדל": הרבה כיף ואקשן מרהיב, אבל איפה ה-300 מיליון דולר?

עם חותמת האיכות של ריס ווית'רספון ולורה דרן כמפיקות ("שקרים קטנים גדולים"), וכשהיא מתבססת על רב המכר של שריל סטרייד הנושא את אותו שם (מדובר בעיבוד מתוחכם מאוד לספר שהוא למעשה אסופת טורים), "דברים קטנים יפים" אמורה להיות סדרת בנות מהרף העליון של הז'אנר, אנושית ואיכותית ולפרקים גם מצחיקה ומרגשת בלי להידרדר לקיטש. הסדרה עוסקת בקלייר, סופרת שמתחילה לכתוב בשם בדוי טור ייעוץ לשאלות הקוראים שזוכה להצלחה גדולה, תוך כדי שחיי הנישואין שלה מתפרקים וגם היא עצמה מתפרקת למדי.

זאת סדרה אולטרה נשית, רוב הדמויות הן נשים, הכותבות הן נשים, הבמאיות הן נשים, הדיבור והמחשבה והרגש והכל. נשי נשי נשי. נדיר לראות סדרות שעפותות כל כך גבוה מעל מבחן בכדל, ו"דברים קטנים יפים" עושה את זה בקלילות, בלי לעשות מזה עניין. קת'רין האן אדירה בתפקיד הראשי עם עבודת משחק מעוררת השתאות ואמפתיה, והפלאשבקים אל צעירותה (שרה פידג'ון המצוינת) מכניסים את הצופה הממוצעת אל תוך הנפש שלה ומייצרים הזדהות טוטאלית. כל חומות הציניות קורסות ונוצר צורך דחוף בשוקולד מריר. מבלי להיכנס לענייני האם-בת שדומיננטיים מאוד בסדרה ולספיילר משהו חלילה, בואו נגיד רק שזו סדרה שנוצרה כדי לסחוט את הדמעות שלכן ואין שום סיבה לא לתת לה לעשות בכן כרצונה. לילה טוב ותעבירו את הבן אנד ג'ריז.
>> דברים קטנים יפים, עונה 1, 8 פרקים. עכשיו בדיסני+