מה ראינו בלילה: 5 סרטים וסדרות שהחזיקו אותנו ערים השבוע

דומה ל"דברים מוזרים"? תחשבו שוב. "מחלקות העיתונים" (צילום: יחסי ציבור)
דומה ל"דברים מוזרים"? תחשבו שוב. "מחלקות העיתונים" (צילום: יחסי ציבור)

וודסטוק, קומיקס, יהודים, ועוד יהודי אחד שכובש את הוליווד עם פיצוצים מצוינים בבימויו (אבל גם מלא רגשות). בקיצור, עוד שבוע גדוש ביותר מדי דברים לראות הסתיים ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו זמן

5 באוגוסט 2022

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. אנחנו מכוונים מראש נמוך: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו בקבוצת הפייסבוק הסודית "הספוילר: מה רואים היום". לכבוד סוף השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת בינג' סיום הסופ"ש המסורתי, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן.

1. "מחלקות העיתונים"

ארבע נערות, מחלקות עיתונים, בלילה אחד בהאלווין. באייטיז. בעיירה אמריקאית קטנה. על אופניים. והן עומדות להסתבך בצרות גדולות, לגלות שהעולם שלהן הוא יותר מכפי שהוא נראה, לברוח משלל יצורים מוזרים… נשמע מוכר? ברור שכן, זה נשמע בדיוק כאילו אמזון פריים החליטו פשוט לעשות את "דברים מוזרים", רק בגרסת הבנות. קודם כל, נכון – זה כבר נשמע כיף. אבל להגנתה של "Paper Girls" צריך להבהיר: היא ממש לא חיקוי, גם אם במבט ראשון כל הרכיבים בתמונה נראים מוכרים מאוד (וגם אין קשר לפייפר בוי מ"אטלנטה").

ראשית, "Paper Girls" היא עיבוד נאמן למדי של הקומיקס באותו שם של בריאן ק. ווהן הגאון ("Y the Last Man", שעל העיבוד הטלוויזיוני של הסדרה הנהדרת הזאת עדיף באמת לומר כמה שפחות), ומה לעשות שזו יצאה לאור שנה שלמה לפני ש"דברים מוזרים" עלתה לראשונה בנטפליקס. נכון, אף אחת מהן לא לגמרי מקורית במאה אחוז – שתיהן נשענות על אלמנטים קלאסיים של סרטי הרפתקאות-מד"ב לנוער מהשנות ה-80 וה-90, מה שגם מסביר את הדמיון התמאטי הראשוני. אבל בכל מקרה, חשוב לומר שבמהרה "Paper Girls" תופסת תפניות אחרות לחלוטין, להרפתקאות אפיות ברחבי הזמן, והמרחב, ו… השאר כבר ילך עמוק למחוזות הספוילר, אז נעצור כאן.

"מחלקות העיתונים", עונה ראשונה זמינה באמזון פריים

2. "דרומית לגן עדן"

כבר שנים שאנחנו עוקבים אחרי אהרון קשלס. עוד מימיו כמבקר קולנוע חד לשון ועד לסיבוב היפה של הפיכתו לבימאי סרטי ז'אנר ישראלים (דבר שהיום אולי נשמע הגיוני, אבל דאז – לא היו סרטי ז'אנר ישראלים). אבל הטוויסט היפה בדמות הפיכתו לבימאי בינלאומי לא צפינו – למרות שבהחלט קיווינו.

הסרט עוקב אחר ג'ימי ריי, עבריין משוחרר בתקופת מבחן שמתעקש להעניק לאנני, אהובת נעוריו הגוססת, שנה אחרונה נפלאה ביחד. הפשע, כמובן, רודף אחריו וכמו שאנחנו מכירים את עבודותיו האחרות של קשלס, הכל עמוק בהרבה מאיך שזה נראה, ושלא יהיה לכם ספק – זה גם נראה יפהפה. גאים בך אהרל'ה היקר, תעשה שם חיל בהוליווד הזו שלך.

"דרומית לגן עדן" שזמין ב-VOD של הוט, yes וסלקום טי.וי

3. כל סרטי "משימה בלתי אפשרית"

סדרת "משימה בלתי אפשרית" מצליחה לחבר את מה שטוב ב"מהיר ועצבני" עם מה שטוב בסרטי ג'יימס בונד המאוחרים. החל מהערב היא בנטפליקס. המלצה שלנו? כן על הראשון (שביים לא אחר מאשר בריאן דה פלמה, הבמאי האגדי של "פני צלקת" ורבים אחרים -שזה בערך כמו שמרטין סקורסזה יביים סרט של מארוול – וכתב רוברט טאון, שזכה על אוסקר על התסריט של "צ'יינהטאון"), עבור על השני (למרות שביים אותו ג'ון וו הנפלא, זו לא עבודה טובה במיוחד שלו), אפשר על השלישי (סרט הביכורים של ג'יי ג'יי אברהמס), ואז כן חזק מאוד על 4-5-6.

חם בחוץ, החיים קשים, האינפלציה עולה, תפנקו את עצמכם בכמות מסחרית של פיצוצים, מכות, עלילות שאי אפשר באמת להבין בהן כלום ומי רודף אחרי מי ולמה וזה לא כל כך משנה. טום קרוז נחלץ מצרות ברגע האחרון ונראה מצוין כשהוא עושה את זה. כיף. מומלץ.

"משימה בלתי אפשרית" 1-6, החל מהערב בנטפליקס

4. "קטסטרופה: וודסטוק 99"

המיני סדרה הדוקומנטרית "קטסטרופה: וודסטוק 99'" חוזרת לאותם שלושה ימים נוראיים עם צילומים מרהיבים ומזעזעים וריאיונות עם מארגני המופעים, כמו גם חלק מהאמנים שהופיעו (למשל פאטבוי סלים, ג'ול, ג'ונתן דייוויס מ-Korn), כדי להבין מה השתבש. שלושת הפרקים – כל אחד סוקר יום אחד בפסטיבל – מפרקים אט אט איך הכל השתבש, ועד כמה מחריד זה היה שם בשטח.

הסדרה של נטפליקס מגיעה כשנה אחרי הסרט "Woodstock 99: Peace, Love, and Rage" של HBO שסקר גם הוא את אירועי הפסטיבל, אך המיני-סדרה של נטפליקס החלה הפקה לפני יציאת הסרט של HBO, ועם זמן ריצה של כשעתיים וחצי לאורך שלושת פרקיה, תביא פרטים נוספים על הפסטיבל הנודע לשמצה. אם כי לא בטוח שכדאי לבנות על תגובה רשמית מפרד דרסט.
"קטסטרופה: וודסטוק 99" זמין עכשיו בנטפליקס

5. "הכנר במסע להוליווד"

בשנת 1971 המחזמר הכי יהודי בעולם, "כנר על הגג" עובד לסרט הוליוודי שהפך בעצמו ללהיט, הזניק את הקריירה הבינלאומית של חיים טופול והפך לסמל למסורת היהודית ברחבי העולם. "הכנר במסע להוליווד" הוא דוקומנטרי של הבימאי דניאל ריים ("הרולד וליליאן: סיפור אהבה הוליוודי") שחוזר לסיפור הפקתו של הסרט ומנסה להבין איך סיפור על חלבן יהודי שחי ברוסיה הצארית הפך ללהיט עצום.

במהלך הסרט מראיין ריים את בימאי היצירה נורמן ג'ואיסון, המלחין ג'ון ויליאמס (שגם אחראי לכמה יציאות עלומות, למשל שירי הנושא של "סופרמן", "מלתעות", "הארי פוטר", "רשימת שינדלר" ועוד) וכמובן טוביה עצמו, חיים טופול. השלושה האלה, אגב, זכו בזכות הסרט במועמדויות אוסקר, כשויליאמס אף לקח את הפסלון. במהלך הסרט נגללים כמה וכמה סיפורים פיקנטים, למשל מדוע טופול הועדף לתפקיד על פרנק סינטרה, או איך התרחש המפגש של ג'ואיסון עם בן גוריון. איך היה אומר טוביה? לחיים!

"הכנר במסע להוליווד" זמין ב-VOD של הוט ו-yes