מה ראינו בלילה: 6 המלצות צפייה שהחזיקו אותנו ערים השבוע

"אפטר פארטי" (צילום: יחסי ציבור/Apple TV+)
"אפטר פארטי" (צילום: יחסי ציבור/Apple TV+)

תעלומות רצח קומיות, אפוקליפסות זומבים קוריאניות, עוד שבוע גדוש ביותר מדי דברים לראות הסתיים ואנחנו כאן כדי לסכם אותו, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו את הזמן: כל מה שראינו וחיבבנו השבוע, ויש כאן משהו כמעט לכל אחת

5 בפברואר 2022

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. אנחנו מכוונים מראש נמוך: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו בקבוצת הפייסבוק הסודית "מה רואים היום". לכבוד סוף השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות הליליות במקום אחד לטובת בינג' הסופ"ש המסורתי.

אפטר פארטי // The Afterparty

אין בכלל תחרות: זו הסדרה שהכי עפנו עליה השבוע. תעלומת רצח שהיא גם קומדיה שיצרו כריסטופר מילר ופיל לורד ("ספיידרמן: מימד העכביש" ו"סרט לגו") לטובת מנויי שידורי הסטרימינג של אפל טי.וי פלוס. "סיפור שנגלל  דרך מספר נקודות מבט שונות, לפעמים סותרות, שרק יחדיו מצליחות לשרטט את האמת", כתב עליה מתן שרון. "בכלי הזה משתמשים כאן כדי לפתוח סופית את מניפת הז'אנרים, כאשר כל עדות שדאנר שומעת מתוארת באמצעות ז'אנר אחר – האחד יספר את אירועי הערב כקומדיה רומנטית, השני יראה אותם כסרט אקשן והשלישי בתור מחזמר מצועצע ורגשני. לכל איש יש סיפור, ולכל סיפור יש ז'אנר, ואיכשהו דאנר צריכה להוציא מזה את הרוצח האמיתי". כיף עצום שהוא גם שיר אהבה לכיף עצום. והנה הפרק הראשון במלואו כי אפל חמודים:

 

עיר הרצח // Murderville

גם "עיר הרצח" שעלתה בסופ"ש בנטפליקס היא סדרה קומית שבמרכזה תעלומות רצח. מדובר ביצירת טרלול נהדרת של וויל ארנט ("משפחה בהפרעה" שמבוססת על פורמט מטורלל אף יותר של הבי.בי.סי, ובמסגרתה מדי פרק מתלווה סלב אמיתי אחר בתפקיד עצמו אל הבלש הדביל שמגלם ארנט כדי לפתור תעלומת רצח. הטוויסט הוא שהסלב אינו מקבל תסריט וכל האינטרקציה שלו עם העלילה התוסרטת – מאולתרת לחלוטין. שישה פרקים קורעים ואידיוטיים מחכים לכם.

 

כולנו מתים // All Of Us Are Dead

זוכרות איך חשבנו שהקוריאנים חמודים עם הגנגאם סטייל והקיי-פופ וכל זה? ובכן, כדאי שנחשוב שוב. ההצלחה של "משחק הדיונון" הפכה את נטפליקס למגרש המשחקים של יוצרים קוריאנים עם חזון אפל ומלחיץ, ו"כולנו מתים" נכנסת בכל הכוח למשבצת הזאת. הלהיט הקוריאני החדש של נטפליקס הוא דרמת-תיכון-זומבים-אפוקליפטית חסרת עכבות וסופר אפקטיבית – קצת כמו דהירה חסרת מעצורים במתקן לונה פארק אקסטרימי. בקיצור, כיף.

 

מן הכפור // In From The Cold 

עוד הפתעה חוצת ז'אנרים שנטפליקס בישלה לעצמה, והפכה לאחת מהסדרות הנצפות בשירות הסטרימינג למרות ואולי בגלל אפס יחסי ציבור. יש לנו כאן אמא חד-הורית לטינאייג'רית מבאסת, שהיא גם, כך מתברר, מרגלת רוסית רדומה, ובנוסף אף יודעת לשנות צורה, וכל זה מתנקז איכשהו לסיפור שבו היא ובתה מגיעות למדריד בדיוק בזמן כדי לעצור פיגוע טרור עצום. הקאסט אנונימי, האווירה אירופית והעלילה מופרכת ברמות כמעט קומיות – אבל זה חלק מהקסם.

פיסמייקר // Peacemaker

מה הדבר האחרון שהעולם צריך? עוד סדרה על גיבור על. אבל אם מדובר בסדרה של ג'יימס גאן ("שומרי הגלקסיה", "יחידת מתאבדים") אז יכול להיות שאנחנו מוכנים לעשות כאן איזה אקספשן. "פיסמייקר" שעלתה השבוע ב-HBOmax מבוססת על דמותו של גיבור העל הדוש בגילומו של ג'ון סינה המצוין (חיית המחמד שלו היא נשר אמריקאי, כמובן), שמוכן לרצוח ילדים ולהרוג את כל הנקרה בדרכו למען השלום. אין ספק, ההומור הפסיכי של ג'יימס גאן היה מאוד חסר ביקום של DC.

סאות' פארק 25 South Park

התרגשנו מאוד משובה של "סאות' פארק" לעונה מספר 25, התרגשנו גם לשמוע שהיא תמשיך עד עונתה ה-30 לפחות, התרגשנו קצת פחות מפרק בכורה מעט מאכזב לעונה שנראה כאילו לוקח את הסדרה בחזרה אל האופי שהיה לה בתחילת הדרך אי שם בסוף הניינטיז. אבל זאת עדיין "סאות' פארק" גם כשהיא לא במיטבה היא יותר טובה מ-99 אחוז מהקראפ שעל המסך.