מה רואים הלילה: מי יעצור את מתקפת הזומבים מדרום קוריאה?

הכל בסדר קוריאה, לא הגזמתם בכלל. "כולנו מתים" (צילום מסך: נטפליקס)
הכל בסדר קוריאה, לא הגזמתם בכלל. "כולנו מתים" (צילום מסך: נטפליקס)

עוד סדרה דרום-קוריאנית מטורללת כובשת את שרתי נטפליקס, והפעם ב"כולנו מתים" מדובר באפוקליפסת זומבים אפקטיבית וחסרת מעצורים שמתרחשת בבית ספר תיכון - והייתה מתה להיות "משחק הדיונון" כשתהיה גדולה

אוקיי, צריך לדבר על הקוריאנים. זה די דחוף ויתכן שגורל האנושות על הפרק. זה אולי לא נעים ואסור להכליל וכל השיט הפרוגרסיבי הזה, אבל באמת, מה דה פאק לא בסדר עם הקוריאנים? התוכן הויזואלי שבוקע מדרום קוריאה בשנים האחרונות מעורר חשש כבד למצבם הנפשי של הקוריאנים, שהחליטו כנראה לכבוש מידי היפנים את משבצת ה"אנחנו בעצם חייזרים מוזרים" של המין האנושי. ספק אם יש דרך אחרת להסביר סדרות כמו "כולנו מתים" שלוהטת עכשיו בנטפליקס.

ידענו שאחרי "משחק הדיונון" נקבל גל של סדרות קוריאניות קיצוניות, מדממות ועוכרות שלווה, אבל אם ב"דין גיהנום" ו"הים השקט" עוד ראינו ניסיונות לייצר איזו איכות דרמטית מקורית, כאן ב"כולנו מתים" זו פשוט השתוללות משוגעת ורצחנית של אלימות זומבית קיצונית. העובדה שהיא מתרחשת ברובה בבית ספר תיכון גורמת לה להיראות מעט כמו הגרסה הקניבליסטית של "אופוריה", אבל בתכלס יש כאן פשוט רצף ארוך של קלישאות זומבים – רק בקוריאנית. וזה עושה הרבה מההבדל. וזה עובד.

"כולנו מתים", שמבוססת על סדרת ווב קומיקס קוריאנית, היא אפוקליפסת זומבים סופר אפקטיבית – קצת כמו דהירה חסרת מעצורים במתקן לונה פארק אקסטרימי – והיא מדגימה פעם נוספת את המצוינות שהגיעו אליה הקוריאנים בתחום ההפקה הטלוויזיונית אחרי עשורים של השקעה ממשלתית כבדה מאוד בתעשייה המקומית. ההשקעה השתלמה כנראה, ונטפליקס קוצרת את הפירות שלה. לנו נשאר רק לצפות, לקנא ולטנף על הקוריאנים.

"כולנו מתים", עכשיו בנטפליקס