מה ראינו בלילה: 6 סדרות שתפסו לנו את העין במהלך השבוע האחרון

לפעמים דברים מתפספסים. "דברים קטנים יפים". צילום: יח"צ
לפעמים דברים מתפספסים. "דברים קטנים יפים". צילום: יח"צ

יהודים עם יהלומים, ילד עם קרניים וטופאק עם אמא שלו. כן, שוב עבר עלינו שבוע גדוש ביותר מדי טלוויזיה ועוד הרבה יותר מדי חדשות - ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא יהיה רגע ביום בו לא תוכלו לברוח להסחת דעת

1. Dear Mama

מי שמכיר את הקריירה של טופאק שרוב הצדדים החיוביים באישיות שלו הושפעו מאימו, אפני שאקור, שהיתה חברה בפנתרים השחורים, ואף נשלחה לכלא בהאשמת קשירת קשר נגד ממשלת ארה"ב (זו היתה דרכם לבצע מעצרים פוליטיים) בזמן שהיתה בהיריון עם הראפר העתידי. לכן הבחירה לקרוא לסדרה הדוקומנטרית החדשה על חייו "Dear Mama: The Saga of Afeni & Tupac Shakur" לא רק מרפררת לשיר המצוין, אלא מציבה את העדשה מזווית ברורה – זו הולכת להיות קריאה של חייו של טופאק, כפי שנקראו מנקודת מבטה של אימו (שאכן, התראיינה באריכות לסדרה לפני מותה).

ישנם אינספור דוקומנטרים על טופאק, בעיקר כאלה שמנסים לפענח את תעלומת מותו, אבל אף אחד מהם לא הרגיש אולטימטיבי כמו הסדרה החדשה הזו, שאמורה לכסות באופן יסודי את פרטי חייו (ולא רק להתמקד ברצח), לא מעט בזכות אדם שכבר הביא לנו מאסטרפיס דוקומנטרי על ז'אנר ההיפ הופ – אלן יוז, שהחל את יחד עם אחיו ביצירת הקליפ ל-"Brenda's Got a baby", המשיך ביצירת הסרט "סכנה לציבור" ולבסוף יצר את סדרת הדוקו הנפלאה "המתריסים", על הקריירה של ד"ר דרה וג'ימי אייבין. אם כך, גם עבור מומחי הטופאק, זו סדרה שאתם חייבים לראות.

"Dear Mama", שני פרקים ראשונים עלו ב-Hulu, פרק חדש בכל יום שישי

>> המהממות והמדממות: 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה שלכם כרגע

2. שרברבי הבית הלבן

פרשת ווטרגייט השפיעה רבות על אמנות, ובמיוחד הקולנוע והטלוויזיה, שבהשראתה הפכו לצינים, חשדניים ומעורערים יותר. בהתאם, היא תוארה במגוון רחב של יצירות – "כל אנשי הנשיא", "פורסט גאמפ", "פרוסט/ניקסון" ולאחרונה, גם בסדרה "גזלייט". בשבוע שעבר עלתה ברשת HBO מיני-סדרה בת חמישה חלקים שמציגה זווית נוספת לפרשה – "שרברבי הבית הלבן", שעוקבת אחרי צמד אנשי ריגול לשעבר שהיו חלק מצוות התכנון של הפריצה לווטרגייט, סוכן ה-CIA לשעבר הווארד האנט (וודי הרילסון) וסוכן ה-FBI לשעבר גורדון לידי (ג'סטין ת'רו).

עד כאן לא נשמע שיש משהו חדש מעבר לזווית, עד שמגלים שכותבי הסדרה הם אלכס גרגורי ופיטר הויאק, שניהם מצוות הכותבים המוערך של "Veep", שעבדו עם הבימאי (והשואוראנר של "ויפ") דיויד מנדל. כלומר, שלושה אנשים שהובילו את הסאטירה הפוליטית הכי טובה של השנים האחרונות מטפלים במאורע הכי נפיץ ומעניין בפוליטיקה האמריקאית. על פי הטריילר והביקורות, נראה שהם מדגישים כל פיסה של טיפשות וקטנות הפוליטיקה, בפרשייה שהגדירה אותה. מעניין אם ביבי מתכנן לצפות.

הפרק הראשון של "שרברבי הבית הלבן", זמין ב-Yes, HOT וסלקום TV החל מהיום. פרק חדש מדי שבוע

>> מאי לוהט: 27 סדרות חדשות ששוות בדיקה החודש (ושוורצנגר אחד)

3. דברים קטנים יפים

עם חותמת האיכות של ריס ווית'רספון ולורה דרן כמפיקות ("שקרים קטנים גדולים"), וכשהיא מתבססת על רב המכר של שריל סטרייד הנושא את אותו שם (מדובר בעיבוד מתוחכם מאוד לספר שהוא למעשה אסופת טורים), "דברים קטנים יפים" אמורה להיות סדרת בנות מהרף העליון של הז'אנר, אנושית ואיכותית ולפרקים גם מצחיקה ומרגשת בלי להידרדר לקיטש. הסדרה עוסקת בקלייר, סופרת שמתחילה לכתוב בשם בדוי טור ייעוץ לשאלות הקוראים שזוכה להצלחה גדולה, תוך כדי שחיי הנישואין שלה מתפרקים וגם היא עצמה מתפרקת למדי.

זאת סדרה אולטרה נשית, רוב הדמויות הן נשים, הכותבות הן נשים, הבמאיות הן נשים, הדיבור והמחשבה והרגש והכל. נשי נשי נשי. נדיר לראות סדרות שעפותות כל כך גבוה מעל מבחן בכדל, ו"דברים קטנים יפים" עושה את זה בקלילות, בלי לעשות מזה עניין. קת'רין האן אדירה בתפקיד הראשי עם עבודת משחק מעוררת השתאות ואמפתיה, והפלאשבקים אל צעירותה (שרה פידג'ון המצוינת) מכניסים את הצופה הממוצעת אל תוך הנפש שלה ומייצרים הזדהות טוטאלית. כל חומות הציניות קורסות ונוצר צורך דחוף בשוקולד מריר. מבלי להיכנס לענייני האם-בת שדומיננטיים מאוד בסדרה ולספיילר משהו חלילה, בואו נגיד רק שזו סדרה שנוצרה כדי לסחוט את הדמעות שלכן ואין שום סיבה לא לתת לה לעשות בכן כרצונה. לילה טוב ותעבירו את הבן אנד ג'ריז.
>> דברים קטנים יפים, עונה 1, 8 פרקים. עכשיו בדיסני+

4. סוויט טות': נער עם קרניים

בשלהי מגפת הקורונה הגיחה "Sweet Tooth" אל שרתי נטפליקס, והעולם עוד לא היה מוכן. היא מבוססת על קומיקס של ג'ף למיר שנושא את אותו שם, ובמרכזה עולם פוסט-אפוקליפטי שבו וירוס אכזרי מחסל את מרבית האנושות, כשבמקביל נולדים לפתע תינוקות עם כוחות על ומאפיינים פיזיים של חיות בר, מה שגורם כמובן למה שנשאר מהאנושות להחליט שהכל בגללם ולהפוך את הצייד שלהם לספורט עממי אהוב. זה היה פרמיס קצת אפל מדי עבור עולם שבדיוק החל לראות את האור שבקצה מנהרת המגפה, ולמרות שזכתה לביקורות חיוביות ולהצלחה סבירה מבחינת הצפייה בה היא קצת חמקה מתחת לרדאר, ואם אתם חובבי פנטזיה, אפוקליפסה, מד"ב, גיבורי על וסדרות שמיועדות לנוער אבל גם מבוגרים אוהבים, הנה עוד הזדמנות להתחבר אל הממתק החמוד הזה.

>> "סיטדל": הרבה כיף ואקשן מרהיב, אבל איפה ה-300 מיליון דולר?

לפחות על פי שני הפרקים הראשונים שלה, העונה השנייה של "Sweet Tooth" – שעלתה לשרתי נטפליקס בסופ"ש האחרון – עושה טוב יותר את כל מה שעשתה טוב בעונה הראשונה שלה. משהו בעלילה וביחסים שבין הדמויות התחדד וזוקק, ואם אהבתם קודם את הדמות הראשית, הילד הצעיר גאס (שהוא למעשה חצי-ילד-חצי-במבי שיוצא למסע חיפוש נוגע אחר אמא שלו כאילו היה מרקו, בגילומו של כריסטיאן קונברי החמוד מאוד), אתם הולכים להתמוסס מולו לחלוטין עכשיו כשהוא פוגש עוד ילדים היברידיים כמותו. גם נונסו אנוזי, השחקן הבריטי השחור גדל הגוף שמגלם שורד מתבודד המלווה את גאס בדרכים, משדרג את הדמות שלו מעבר לגראמפיות החמודה שאפיינה אותה בעונה הראשונה. במילים אחרות – כל מה שהיה חמוד נעשה חמוד עוד יותר.

>> "סוויט טות' 2 Sweet Tooth", שתי עונות, 16 פרקים, עכשיו בנטפליקס

5. יהלומים

את הסדרה החדשה "יהלומים" יצרו רותם שמיר ויובל יפת, שאתם אולי מכירים בתור יוצרי הדרמה "השוטרים" (שמיר עצמו הוא יוצא ובימאי מוערך אשר ביים את חלק מהעונה השניה של פאודה, וגם כמה פרקים ב"פגע וברח"). ביחד עם קשת אינטרנשנל ונטפליקס הם חברו לחברת ההפקה הבלגית De Mensen, ויצרו סדרה על טהרת עולם היהלומנות החרדי, בכיכובם של כמה בלגים (די נו, לא באמת אכפת לכם השמות שלהם) וצמד ראשי משפחה ישראלי: דודו פישר ויונה אליאן.

"יהלומים". צילום: יח"צ נטפליקס
"יהלומים". צילום: יח"צ נטפליקס

הסדרה עוסקת בתעשיית היהלומים המיושנת שמנסה רק לשרוד בעולם החדש. וכמובן שזה אומר שבמרכז העלילה ישנה משפחה חרדית – משפחת וולפסון, אחת המשפחות המשפיעות ביותר ברובע היהלומים של אנטוורפן בבלגיה. כן, אנחנו שוב משווקים חרדים סקסיים לחו"ל כאילו "שטיסל" מעולם לא קרתה. אז כמו שאתם כבר יודעים, המשפחה מתפוררת ועומדת בפני משברי אמונה גדולים בניסיון לשמור על העסק המשפחתי, ועל המשפחה שבכל העסק. היי, גם אם זו מלודרמת נטפליקס קלאסית – זו לפחות מלודרמת הנטפליקס הקלאסית שלנו. שקט בלגים, מי שאל אתכם?

"יהלומים", זמינה בנטפליקס

6. שדכנית מודרנית

דמיינו את תוכנית הטלוויזיה הכי יהודית בעולם. מדמיינים? איך זה נראה? "סיינפלד"? הצחקתם אותנו. אולי משהו כמו "פליישמן בצרות" מגולגל בתוך "תרגיע" ועם תרכיז של "גברת מייזל המופלאה" מלמעלה? אולי כמו "כנר על הגג – הסדרה"? שכחו מזה. נטפליקס שחררה את ששת הפרקים הכי יהודיים שאי פעם הועלו לאינטרנט. ברוכים הבאים ל"שדכנית מודרנית" – תוכנית בכיכובה של השדכנית היהודית-אמריקאית האמיתית לגמרי עליזה בן-שלום, שמוגדרת כ"שדכנית וקואצ'רית דייטינג" פשוט כי זה נשמע יותר מקצועי מ"יענטע".

כן, יש פה דוקו-ריאליטי דייטינג של נטפליקס, אז אתם הולכים לקבל בדיוק את מה שאתם מצפים – רווקים בררנים מדי ורווקות מתוסכלות, דייטינג מביכים ומנת יידישע קרינג' חד פעמית. אבל בכנות, אנחנו לא פה בשביל הזוגות, אנחנו פה בשביל לראות בדיוק עד כמה אנחנו נראים כמו הסטריאוטיפ שלנו. טוב, לא אנחנו-אנחנו, אלא בני דודינו האמריקאים, כמובן. אז כן, עם קאצ'פרייזס כמו "date ’em till you hate ’em" ברור שמדובר בעוד מקרה מובהק של משהו שנראה כמו תוכנית טלוויזיה מזויפת ממעברון ב"30 רוק", אבל באפוקליפסת התוכן הדיסטופית בה אנחנו חיים כבר אלוהים יודע כמה שנים, זה לגמרי יכול לאכלס שישה פרקים קלילים וממכרים בנטפליקס. לצפות בזה ולהגיד תודה שאנחנו לא עד כדי כך נוירוטיים.

Jewish Matchmaking, עכשיו בנטפליקס