מה ראינו בלילה: 5 סדרות חדשות וסרט שהחזיקו אותנו ערות השבוע

אם לא תקפוץ יאכל אותך תנין. "אתגר הפרוגר". צילום מסך
אם לא תקפוץ יאכל אותך תנין. "אתגר הפרוגר". צילום מסך

מיד אחרי שאתם מסמנים את ה"וי" האיכותי על התוכנית (הגאונית) החדשה של ניית'ן פילדר, יש לנו בשבילכם רק שעשועונים וזומבים לכבות איתם את המוח. עוד שבוע גדוש ביותר מדי דברים לראות הסתיים ואנחנו כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו זמן

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. אנחנו מכוונים מראש נמוך: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו בקבוצת הפייסבוק הסודית "הספוילר: מה רואים היום". לכבוד סוף השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת בינג' סיום הסופ"ש המסורתי, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן.

1. "חזרה גנרלית"

רגע לפני שאנחנו צוללים לרצף המלצות טראשי אפילו יותר מהרגיל (בקטע כיפי, אל תדאגו), הנה המלצה מכל הלב על טלוויזיה שהיא לא סתם איכותית, ומהנה – היא גם פורצת דרך. הפרויקט החדש של ניית'ן פילדר ("Nathan For You" האגדית, ובצדק) לוקח את ההומור הייחודי שלו אפילו רחוק יותר: פילדר ותחקירניו מסייעים לאנשים מן היישוב שמתקשים לפני צעד משמעותי בחייהם, על ידי כך שהם חופרים בכל אספקט של קיומם ומייצרים עבורם סביבה מלאכותית מופקת היטב, עם שחקנים והכל, שבה יוכלו להתאמן על הסיטואציה. אחרי סדרת אימונים ומנטורינג, מנסים אותם אנשים ליישם את מה שלמדו בסיטאוציית-אמת שמצולמת במצלמות נסתרות. לפי הפרק הראשון זה לא רק קורע מצחוק ומעורר תדהמה מעומק ההפקה, זה גם אנושי ועדין ומקסים ומעורר מחשבות פילוסופיות.

המוזרות של "חזרה גנרלית" נעוצה בהיפר-ריאליזם של שחזורי הסיטואציות, אבל ההומניות שלה והחמלה שהיא ופילדר מפגינים כלפי גיבוריה המזדמנים מזכירה יותר את "המדריך לחיים" של ג'ון ווילסון, סדרה שפילדר היה בין מפיקיה. אל תפספסו את זה תוך כדי שזה קורה.

>> "חזרה גנרלית // The Rehearsal", פרק חדש מדי שבת בפלטפורמות של HOT, yes ו-סלקום TV

2. אתגר הפרוגר

זוכרים את פרוגר? אתם בטוח זוכרים את פרוגר. אם לא מהאייטיז, אז לפחות מפרק המופת ההוא של סיינפלד. ואם במקרה אתם לא זוכרים, אז "אתגר הפרוגר" (Frogger: The Game Show) ירענן את זכרונכם – המשחק שבו היתם צריכים לגלם צפרדע שחוצה כביש/נהדר/דרך ומנסה להתחמק בקפיצותיה ממגוון מכשולים מתורגם בשעשועון (שעלה ברשת הסטרימינג פיקוק ב-2021, אבל הגיע לארץ רק עכשיו) לאתגר לא פשוט בכלל. וזה כיף דבילי אפילו יותר מכפי שזה נראה, ובאופן מפתיע לשעשועוני-מתמודדים-חובבניים (כלומר, לא כמו המקצוענים של נינג'ה), זה נראה אחד המסלולים היותר מאתגרים.

המסלולים הצבעניים והמושקעים בקטע נדיר מעוצבים בהשרעת המשחק המקורי, אנמציית ה-8 ביט של המעברונים מחברת את המציאות למשחק הקלאסי והאווירה לא לוקחת את עצמה ברצינות, אבל רצינית מאוד בנוגע לחלק של האתגר. את התכנית מנחים דיימון וויינס ג'וניור ("נראה אותך שוטר" וממשפחת ווינס המוכשרת) ואושיית הפוטבול קייל ברנדט, והמכלול מרגיש כמו לקחת פטריות ממש טובות באייטיז ולצפות באתגר הנינג'ה. זה כיף כמו שזה נשמע. אז תקפצו לראות בידור זול מתחתית החבית שחבל שלא הגיע קודם, כי לא היה מזיק לנו כיבוי מוח קטן.

"אתגר הפרוגר", זמין בVOD של yes. מדי יום רביעי ב-17:30 ב-yes TV DRAMA

3. הבורגרים של בוב – הסרט

כבר 11 שנים שהמוני צופים בעולם עוקבים אחרי עלילות משפחת בלצ'ר ומסעדת ההמבורגרים הקטנה שלה. אחרי 12 עונות, יותר ממאתיים פרקים וכמעט שנתיים של דחיות מטעמי קורונה, סדרת האנימציה החמודה "הבורגרים של בוב" קיבלה גם סרט קולנוע, שיצא לאקרנים במאי האחרון. סדרת האנימציה החמודה הזו לא הייתה זמינה חוקית בישראל עד לעלייה של דיסני פלוס, ושם בדיוק גם עלה בסוף השבוע הסרט החדש שלה. "הבורגרים" נחשבת סדרת אנימציה למבוגרים, אבל היא הרבה יותר רגועה ומשפחתית במהותה מ"סאות' פארק" או "איש משפחה" מחד ואין לה יומרות גבוהות להישגים אומנותיים/רעיוניים או כיפופי ז'אנרים כמו ל"ריק ומורטי", "פה גדול" או "בוג'אק הורסמן" מאידך. זה פשוט סיטקום נחמד וקליל, שמכוון לקהל יעד בוגר בעיקר בגלל שהדמויות הראשיות בו הן זוג הורים שמסתבכים עם פרנסה ומשכנתא – לא ממש חומרים שמעניינים את רוב הנוער.

כמקובל בסרטי המשך של סדרות אנימציה, גם "הבורגרים של בוב: הסרט" הוא פרק ארוך ומושקע מהרגיל של הסדרה, שלא מערער על הסטטוס קוו שלה או מקדם באמת את העלילה. לא צריך להיות מעריץ מושבע כדי להבין מה קורה ואפשר להנות מהסרט גם כסתם פרק להיכנס איתו לסיפור. כמובן שיש המון דמויות ובדיחות קטנות שכיף יותר לראות עם ידע מוקדם, אבל את רוב סיפור הרקע הסרט מספק בעצמו, כנראה כשירות עבור בני ובנות זוג שנגררו עם צופים אדוקים יותר לקולנוע (או לערב מול דיסני פלוס, כאמור).

"הבורגרים של בוב – הסרט" זמין עכשיו בדיסני פלוס

4. ארץ האוכל עם מירי מסיקה ורותי רוסי

האם אפשר עדיין לייצר סדרת דוקו רצינית על אוכל, אחרי יותר מעשור של "מאסטר שף" ושאר תחרויות בישול קיקיונית? המוח אומר "לא", אבל הלב רוצה להאמין שכן כי כבר ראינו כאלה בנטפליקס ויש אפילו את "אנחנו על המפית" עם השף הנהדר ברק יחזקאלי, וגם אם הן לא עושות את הבאזז של "אוכל למחשבה" המיתולוגית או "גידי ואהרוני" הכיפית – חייב להיות להן מקום. ובכן, תעשו מקום ל"ארץ האוכל עם מירי מסיקה ורותי רוסו", כי יש כאן אוקיינוס של פוטנציאל.

עבור מסיקה זו התנסות ראשונה בתחום הגסטרונומי, ולפחות על פי הקטעים שיצאו לתקשורת כטיזרים נראה שהיא מביאה איתה סקרנות ואהבת נשנוש, אבל רותי רוסו היא אגדה בתחום ומתבשלת לאט כמו תבשיל קדרה איכותי כבר שנים על הקווים של תוכניות האוכל. לאחרונה היא קיבלה את ההזדמנות הגדולה שלה בריאליטי הכושל "המסעדה הבאה של ישראל" ואין כל ספק שהייתה הדבר הכי טוב שקרה שם (לא שזה היה כזה אתגר לנוכח הפיאסקו). אולי לא תצא לנו מזה הגרסה הנשית של "גידי ואהרוני", אבל נסתפק גם בסתם דוקו-אוכל מוצלח שלא מעליב את האינטליגנציה. אנחנו רעבות.

"ארץ האוכל", HOT

5. מחלת הנשיכה

"The Bite" מתרחשת בניו יורק, שם שתי שכנות – רייצ'ל ולילי, האחת רופאה והשניה, ובכן, מלכת סאדו – מבלות את הסגר במרחק קומה אחת זו מזו, כל אחת פוגשת את הלקוחות שלה בזום, ושתיהן מתחילות בהדרגה להבין שהגל השני והאלים של קוביד-19 שמכה בעיר הוא לא בדיוק כמו הקודם – ויותר דומה לוירוס מהסוג שעושים עליו סדרות אפוקליפסת זומבים. בקיצור, מקרה קלאסי של אמנות שמחקה מציאות שלרגע היה נראה שדי מחקה אמנות. וכל זה, משום מה, מבית יוצרי "האישה הטובה" ו"הטובות לקרב" (ועוד), רוברט ומישל קינג.

רגע, אמרתם היוצרים של "האישה הטובה"? אז מה פתאום הם עושים קומדיית אימה פרועה, עם גל אלים במיוחד של קורונה שגם הופך את הנדבקים בו לזומבים צמאי דם? ובכן, לבני הזוג קינג לגמרי יש נגיעה לסדרות אימה – הם לא רק אחראים על הדרמה העל-טבעית "Evil" המשודרת בימים אלו ב-CBS, אלא גם יצרו בעבר סדרה קטנה, מופרעת, מצחיקה וחכמה מאוד בשם "Brain Dead" ("חסרי מח") שיצאה ב-2016, כמה חודשים לפני הבחירות הדרמטיות ההן בארצות הברית, ועסקה בחייזרים-טפילים קטנים עם תוכניות זדוניות שמתחילים להשתלט על יותר ויותר מוחות בבית הלבן והסביבה. אם ל-"The Bite" יש לפחות חצי מהשיניים החדות של "Brain Dead" – כבר יהיה לנו טוב.

"מחלת הנשיכה" (The Bite) זמינה עכשיו בסלקום TV

6. רזידנט איוול (אבל רק אם יודעים למה אתם נכנסים)

בהתחשב במצב המזעזע של נטפליקס בשנים האחרונות, נראה שלא עובר יום מבלי שנטפליקס משחררת סדרה בינונית ומטה. אבל לא בכל יום היא מייצרת סדרה כל כך שנואה. סדרה שהמבקרים לא אוהבים, והקהל מתעב אפילו יותר. סדרה גרועה כמו "Resident Evil". סדרת האימה החדשה של שירות הסטרימינג היא האדפטציה-המי-יודע-כמה לסדרת משחקי המחשב הפופולרי, ועל פי רוב הביקורות ותגובת הקהל, נראה שגם העיבוד הגרוע מכולם. לשם הפרופורציות, באתר ריכוז הביקורות רוטן טומטוז קיבלה הסדרה דירוג של 53% מהמבקרים (ציון נמוך, אבל עוד סביר. אצלנו לירון רודיק היה אפילו פחות רחמן) ו-22% מהגולשים, שזה ציון מחפיר לכל הדעות. באתר IMDB, הסדרה "זכתה" לציון קהל של 3.6. אאוץ'.

 

אז למה בכל זאת אנחנו ממליצים עליה? כי סדרות גרועות זה כיף של החיים, במיוחד אם מגיעים אליהן מתוך ידיעה מראש שנכנסים להרפתקה גרועה שכזו. תבואו עם ציפיות נמוכות, תצחקו מכל הקאצ'פרייזים הגרועים ותכעסו על נטפליקס שהם משתמשים בכספי המנויים שלכם עבור החרא הזה. כלומר, בכספי המנויים של האקס שמשלם על המנוי ועדיין לא שינה סיסמה.

"Resident Evil", עונה ראשונה זמינה עכשיו בנטפליקס