מה ראינו בלילה: 5 סדרות שהשאירו אותנו שפויים השבוע

אל תבכה, הבאנו גם מלא קומדיות. "1899". צילום: יח"צ נטפליקס
אל תבכה, הבאנו גם מלא קומדיות. "1899". צילום: יח"צ נטפליקס

החידוש האמריקאי ללהיט הישראלי, הקונספירציות שהיו באמת (אבל לא באמת), הלידה של הכוכב, והלידה גם של הצב. כן, גם השבוע עבר אלינו שבוע גדוש ביותר מדי טלוויזיה ואנחנו כרגיל כאן כדי לסכם, למיין, לסנן ולדאוג שלא תבזבזו זמן

26 בנובמבר 2022

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. אנחנו מכוונים מראש נמוך: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו בקבוצת הפייסבוק הסודית "הספוילר: מה רואים היום". לכבוד סוף סוף השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת בינג' סיום הסופ"ש המסורתי, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן.

1. 1899

מאחורי "1899" עומד הצמד הגרמני יאנטייה פריסה ובארן בו אודאר, בני זוג גם בחיים, שחתומים גם על "דארק" (סדרת המסע בזמן הגרמנית המצוינת ששלטה במצעדי נטפליקס בין 2017 ל-2020), ולפחות על פי שני הפרקים הראשונים נראה שאת כל הדרכים שבהן הם שיחקו לכם בראש בסדרה ההיא הם משכללים בנוכחות. נאמר זאת כך: הפרק הראשון מתחיל כמו דרמה היסטורית תקופתית שמתרחשת על ספינת נוסעים מפוארת החוצה את האוקיינוס. בפרק השני אתם כבר במחוזות משונים, חלומיים ומקריפים של מציאות נזילה ביותר.

מיותר לנסות להסביר מה קורה שם והאמת היא שגם אין לנו מושג, אבל מעבר לעלילה הסבוכה והמאתגרת שמתפתחת ב"1899" – בפרק השני תצטרכו לצבוט את עצמכם כדי לוודא שאתם לא חולמים – מדובר בהפקה מרשימה מאוד מבחינה טכנית, זכיה כמעט ודאית בכל פרסי הצילום, התפאורה והאפקטים. יש כאן גם קאסט בינלאומי מצוין ורב-לשוני שמחזיק דיאלוגים בשבע שפות שונות (!), טריק שכבר ראינו מנטפליקס ב"Sense8" המעולה. בהמשך, יש להודות, הסדרה קצת מסתבכת בתוך עצמה, והופכת למתישה – אבל אם אהבתם את החידות המתמטיות של "דארק", כנראה שתחבבו גם את האתגר המחשבתי שהוא 1899.
זמין בנטפליקס

2. המושכים בחוטים

בעידן הנוכחי, אי אפשר לזרוק אבן מבלי לפגוע באדם שמאמין בקונספירציות. אין יותר קונצנזוס, מת האמון, בוש עשה את פיגוע התאומים. נו, לפחות אפשר לצחוק על זה. זה בדיוק מה שעושה סדרת האנימציה של נטפליקס, "המושכים בחוטים", שחלקה השניה עלה בסופ"ש הקודם לשירות הסטרימינג. רגע, למה לא קוראים לזה עונה שניה? למה חלק שני? מי מסתיר מאיתנו את האמת?! בכל אופן, המושכים בחוטים ("Inside Job") עוסק בארגון צללים סודי בשם קוגניטו ששולט באירועי העולם. זו אולי קומדיית מקום עבודה סטנדרטית, אבל מקום עבודה שבו יצור שהוא פטריית הזיה מנסה לגרום לך ללקק אותו בזמן שאתה מנחה את נשיא ארה"ב להוציא חוק שלכלבים אסור לשחק כדורסל – הוא הכל חוץ מסטנדרטי.

העונה השנייה ממשיכה לעקוב אחר רייגן, ביתו של מנהל הארגון לשעבר רנד, שיודעת שאביה הוא הסכנה הכי גדולה לעולם הגלוי והסמוי. בחלק השני מצטרף לצידה גם סטדלר (בדיבובו של אדם סקוט), סוכן אילומינטי שרק רוצה לברוח מעולם הצללים, אבל נשאב לטרללת שהיא החיים של רייגן. כלומר, יש שם גנרל דולפין. זה בהחלט טרללת. באופן קצת מוזר, בין כל ההומור הפרוע/דבילי מסתתרות כמה אמירות מעניינות על האופן שבו העולם שלנו מנוהל – או בעצם, לא מנוהל – ועל איך פחד יכול לערער את המציאות. במילים אחרות, המושכים בחוטים אומרים שזה שאתה פרנואיד לא בהכרח אומר שמישהו באמת עוקב אחריך.
זמין בנטפליקס

3. היקום שלנו

סדרת טבע חדשה ושאפתנית שהטריילר שלה נראה יותר כמו "2001: אודיסאה בחלל" או "עץ החיים" של טרנס מאליק מאשר כמו נשיונל ג'יאוגרפיק, ועוד עם הקריינות של מורגן פרימן. קוראים לזה "Our Universe", והמשימה המוצהרת שלה היא להראות את הקשרים השונים בין כל הדברים שמאכלסים את היקום שלנו, מהכוכב הרחוק ביותר ועד למה שזה לא יהיה שחי בקרקעית האוקיינוס, והפרומו אף מבטיח "לידה של כוכב וגם לידה של צב ים". עכשיו, אנחנו לא רוצים לסכסך, אבל צב נשמע לנו יותר מעניין.

אם הכותרת נשמעת לכם מוכרת, הרי שזה בגלל שמדובר בעוד מהלך בתוכנית החומש של נטפליקס בתחום סדרות הטבע בשנים הקרובות, וכולן זוכות לשמות פחות או יותר דומים. ב-2019 כבר היה לנו את "Our Planet" (עם הקריינות של סר דיוויד אטנבורו), ופרימן ימשיך בתור הקריין של הסדרה הבאה, "Life on Our Planet" (רגע, זה נהיה עוד יותר מסובך), שתצא בשנה הבאה, כמו גם "Our Planet II" (צפו שוב לדיוויד אטנבורו), ובהמשך יגיעו גם "Our Oceans", "Our Living World" ולבסוף, ב-2025, אם משבר האקלים לא יכחיד אותנו עד אז, נראה גם את "Our Water World". מה ההבדל בין האחרון לבין, למשל, "Our Oceans"? אממ, בוודאי שאנחנו יודעים – היי, תראו! ציפור! וגם סופרנובה!
זמין בנטפליקס

4. Echo 3

אצלנו קראו לה "בשבילה גיבורים עפים", והיא הייתה אחת הסדרות האהובות והנצפות ביותר בארץ (וסדרת הדרמה הנצפית ביותר אחרי פיצול ערוץ 2), שנוצרה בהשראת ספרו של אמיר גופרוינד הנושא את אותו השם. אבל היא לא רק שלנו, מאז שנמכרה לשידור בנטפליקס, ואז גם לרימייק באפל TV+. כל זה הספיק לקרות בזריזות, בין יוני 2018 ליולי 2020, ומאז דממה. עד השבוע. הסדרה "Echo 3" (איזה שם נורא), רימייק שהפיקה קשת אינטרנשיונל, עלתה השבוע בשירות הסטרימינג האיכותי של אפל, וגם אם לא תהיה סדרת האקשן שאמריקה חיכתה לה – לא בכל יום זוכה סדרה ישראלית לכבוד הזה.

הרימייק האמריקאי מתמקד בחטיפתה של המדענית אמבר צ'סבורו (ג'סיקה אן קולינס) בידי מחתרת ונצואליאנית, ובעלה ואחיה (לוק אוונס ומיחיל האוסמן) שיוצאים לחפש אותה ולנסות לחלץ אותה ומגלים שיש כל מיני סיבות לכך שהממשל האמריקאי החליט להתעלם מהמקרה. שלושה פרקים ראשונים כבר עלו לאוויר ומהם עולה התחושה שמדובר במותחן אקשן יעיל ביותר, אבל בסדרות מהסוג הזה הכל תלוי בהתפתחויות ובפינאלה ואז או שזה מאוד מספק או שהעסק מתפרק. בשידורי קשת מקווים מן הסתם לשחזר את הצלחת "חטופים/הומלנד", ואת יצירת הסדרה הם הפקידו בידי התסריטאי זוכה האוסקר מארק בול ("מטען הכאב"), כך שהסיפור אמור להיות בידיים טובות.
זמין באפל TV+

5. פפסי, איפה מטוס הקרב שלי?

ב-1996 חברת פפסי יצאה בקמפיין שיווקי נושא פרסים על בסיס "נקודות פפסי". הפרסומת המושקעת (בסטנדרטים של 1996) הכריזה "כמה שתשתו יותר פפטי, ככה תקבלו יותר דברים נהדרים". אחרי שהם מציגים חולצת פפסי תמורת 75 נקודות, ג'קט עור שעולה 1,450 נקודות ומשקפי טייסים ששווים 175 נקודות, הגיעה המוצר שהכניס את פפסי לצרות – מטוס תקיפה מסוג הוקר סידלי הרייר שהיה מסוגל להמריא ולנחות אנכית, כנראה הדבר המגניב ביותר שיכלתם לדמיין בניינטיז. מעליו הוצג הכיתוב "הרייר לחימה, 7 מיליון נקודות". ובלי שום כוכבית משפטית.

מדריך טיפוס בן 20 בשם ג'ון לאונרד שם לב שאין שום הערה משפטית מצורפת שההצעה למטוס לא אמתית, ואחרי קצת מתמטיקה, הבין שיש לו איך להשיג את 7 מיליון הנקודות במחיר סביר, בעזרת משקיע, ולהרוויח תמורתן מטוס סילון בשווי של יותר מ-30 מיליון דולר. פפסי, כמובן, לא היו יכולים לעמוד בעלות הטעות המשפטית שלהם, שלא לדבר על מאיפה מארגנים מטוס מלחמה, ויצאו לקרב משפטי ארוך. לא נספיילר לכם איך זה נגמר, כי את זה תוכלו לראות בסדרה הדוקומנטרית החמודה "פפסי, איפה מטוס הקרב שלי?" שארבעת פרקיה עלו השבוע לשירות הסטרימינג. עכשיו הזמן להתחיל לשים לב לכל הפרסומות, ולחפש את הטעות.
זמין בנטפליקס

6. 20 הקומדיות הכי טובות שעל המסך (בונוס!)

טוב, זה קצת כמו צ'יט-קוד, כי אם לא התעניינתם באף אחד מהסדרות עד כה, כאן אין שום סיכוי שלא תמצאו את מה שאתם צריכים. כי קומדיה תמיד באה בטוב, וחוץ מזה, ההגדרה למהי קומדיה התרחבה בשנים האחרונות. הנה, למשל, ברשימה שערכנו השבוע בה דירגנו את עשרים הקומדיות הכי טובות יש לפחות שתי סדרות שיכולות להיחשב כדרמה ("הדוב", "יורשים"), עוד שתי סדרות שמערבבות ז'אנרים כמו סלט ("בארי", "אטלנטה") ועוד מלא המלצות צפיה ממש חמות לתכניות ממש מצוינות.