מה ראינו בלילה: 5 סדרות חדשות שהחזיקו אותנו ערות השבוע

הקרב על האמי הולך להיות קשוח השנה. מייקל דאגלס, "פרנקלין" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)
הקרב על האמי הולך להיות קשוח השנה. מייקל דאגלס, "פרנקלין" (צילום: יחסי ציבור/אפל TV+)

מייקל דאגלס מפיק לעצמו את תפקיד חייו, הסדרה הכי מוזרה-אך-חמודה חוזרת, הכלבה האוסטרלית החמודה שוב מפתיעה ויקום הקומיקס של ניל גיימן מתעורר לחיים בנטפליקס. כן, אפילו בשבוע הקצר הזה ראינו יותר מדי טלוויזיה, ואנחנו כאן כדי לסכם, למיין ולדאוג שלא תבזבזו את החג בחיפושים

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. מראש אנחנו לא מכוונים גבוה: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרקים בודדים שמראים פוטנציאל, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו להנהלה אם לא אהבתם את אחת ההמלצות. לכבוד תחילת השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת הלילות המתים בשבוע שלפנינו, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן. גם השבוע לא הולכים לישון.

>> מה חדש בנטפליקס: 7 סדרות (וסרט) שבטח תרצו לראות בחודש מאי

1. פרנקלין // אפל TV+

אפוסים תקופתיים היסטוריים הם טרנד טלוויזיוני חזק בשנים האחרונות. ההפקות מושקעות, התלבושות והלוקיישנים מרהיבים, הסיפור היסטורי ו"חשוב", ובדרך כלל אפשר גם לגייס איזה כוכב רציני או שניים בשביל הפרסטיז'. גם בנוף האקסטרווגנטי הזה, "פרנקלין" בולטת באיכותה וברלוונטיות שלה, כשבמרכזה סיפור מסעו של בנג'מין פרנקלין לצרפת כדי לגייס את תמיכת הצרפתים בעצמאות ארצות הברית. מייקל דאגלס שגם הפיק עושה כאן את תפקיד חייו ונמצא כאן לגמרי בשיאו. תענוג מומלץ מאוד.

2. הפרס בדלת הגדולה // אפל TV+

העונה השנייה של הסדרה הכי מוזרה-אך-חמודה בטלוויזיה, ובמרכזה עיירה קטנה ומטורללת שמתחרפנת לחלוטין כשמכונה מסתורית מציעה לתושבים לגלות מהו הפוטנציאל האמיתי שלהם. הסדרה תויגה כקומדיה וכפנטזיית מד"ב, אך למעשה היא לא זה ובטח שלא זה. "הפרס בדלת הגדולה" חוצה ז'אנרים ולא מזכירה שום דבר שהיה לפניה (אולי קצת מהקווירקיות של "חשיפה לצפון" עם טאץ' של סטיבן קינג), והיא מלאה בהומור דק, מלנכוליה דקה והרבה מחשבות על החיים.

3. בלואי // דיסני+

רק לפני שבוע עפנו לגמרי על "The Sign", פרק הספיישל של "בלואי", שהיא כזכור סנסציית האנימציה האוסטרלית שכבשה את העולם באהבתה ובחוכמתה עם כלבה אחת כחולה ומשפחתה החמודה. היה זה פרק שבו המשפחה מוכרת את ביתה, מהלך שעורר חרדות קשות לגבי סיומה האפשרי של הסדרה. אך הנה, בום, יוצריה הנחיתו פרק נוסף בהפתעה על המעריצים (קוראים לו "The Surprise"), כשבאוסטרליה ובאנגליה הטעו רשות השידור במתכוון את מדריכי השידור הדיגיטליים עם אינפורמציה על שידור חוזר. שובבים.

4. הג'ינקס: חלק שני // HBOMax

ב-2015 הפכה "הג'ינקס" לכולנו את המוח וסללה את הדרך לפופולריות העכשווית של ז'אנר הדוקו-פשע, עם פרק סיום שחקוק עד היום בזיכרון הקולקטיבי כאחד המדהימים בכל הזמנים, עם מעצרו של הנבל המקריפ רוברט דורסט בלילה שלפני שידורו. היוצרים המבריקים החליטו להמשיך ולתעד את הסיפור, ולמרות שזה נראה גמור, הפרק הראשון בעונה השנייה סוחף ומורט עצבים לא פחות, ומרחיב את הסיפור עם גילויים חדשים. ומה אתם יודעים, זה שוב עובד.

 

5. בלשי הרפאים // נטפליקס

סדרה של HBO מיקום הקומיקס של "סנדמן" וניל גיימן, שאיכשהו התגלגלה בסופו של דבר לנטפליקס, העוקבת אחר עלילותיהם של צמד בחורים צעירים, נאים ומתים, שבמקום להתקדם לעולם הבא מחליטים להישאר בסביבה כרוחות רפאים ולהקים סוכנות בילוש שתפתור פשעים על-טבעיים. התוצאה נראית כיפית בטירוף והרבה יותר בוגרת ואדג'ית ממה שזה נשמע, עם אלמנט פארודי-סאטירי ברור על ז'אנר הבלשים הצעירים האהוב באנגליה. הרבה פופקורן צריך פה.