מה ראינו בלילה: 6 סדרות חדשות שהחזיקו אותנו ערות השבוע

קריסטן ריטר ב"אורפן בלאק: הדים" (צילום: יחסי ציבור/AMC+)
קריסטן ריטר ב"אורפן בלאק: הדים" (צילום: יחסי ציבור/AMC+)

אחת מסדרות הקאלט הגדולות של העשור הקודם חזרה עם סיקוול, "הדוב" חזרה עם אוכל טעים ודרמה מעודנת, "בית הדרקון" מתחילה לממש את ההבטחה ושתי סדרות כיפיות דוברות ספרדית סגרו לנו את הפינה. כן, שוב ראינו יותר מדי טלוויזיה השבוע ואנחנו כאן כדי לדאוג שגם אתם תראו יותר מדי טלוויזיה

מדי ערב אנחנו מפרסמים כאן באתר "טיים אאוט" את המלצת הצפייה הלילית שלנו. מראש אנחנו לא מכוונים גבוה: דברים שאפשר לצפות בהם בלילה בלי לשרוף את המוח במנת יתר של טפשת – את זה אתם יכולים לעשות לבד – גם אם אינם יצירות מופת על-זמניות. ההמלצות מבוססות לפעמים על צפייה בפרק בודד שמראה פוטנציאל כלשהו למשהו, אבל אתם בהחלט מוזמנים להתלונן עלינו להנהלה אם לא אהבתם את אחת ההמלצות, והיא תפטר אותנו ותחליף אותנו ב-ChatGPT, אל תתנו לזה להעיק על המצפון שלכם. לכבוד תחילת השבוע ולנוחותכן אנחנו מקבצים את כל ההמלצות במקום אחד לטובת הלילות המתים בשבוע שלפנינו, מדורגות על פי מידת התעופה שלנו עליהן. בשביל מה בכלל ללכת לישון.

>> טלוויזיה בום: דירוג 20 הסדרות שאתם חייבים לראות עכשיו
>> מה חדש בדיסני+: 6 סדרות (וסרט) שבטח תרצו לראות ביולי
>> מה חדש בנטפליקס: 6 סדרות (וסרט) שבטח תרצו לראות ביולי

1. הדוב // Hulu/דיסני+

זה כבר קצת פאתטי כמה שכולנו פאן בויז של "הדוב", שעלתה ממש עכשיו לעונה שלישית והציפה אותנו בחרדות, שמא הקסם העדין והלא לגמרי מוסבר שלה יתחרבש. יש בה משהו כל כך אחר וכל כך יפה, והעובדה שכל העולם אוהב אותה ולא רק קומץ מביני עניין היא אחד הדברים המשמחים שקרו לנו השנה (לא שהיו הרבה). את הסופ"ש הזה נעביר בבינג' במטבח של כרמי ברזאטו.

2. בית הדרקון // יHBO

"בית הדרקון", כמו "משחקי הכס" לפניה", היא יצירה אדירה בסקאלה מטורפת, הפקת ענק מעוררת השתאות שהיא בית ספר לטלוויזיה של תור הזהב. ובכל זאת, העונה הקודמת שלה הסתיימה קצת meh, על הפינאלה של "משחקי הכס" עוד לא סלחנו, והחשדנות שלנו כלפי הפרנצ'ייז כה גדולה עד שהחלטנו לעקוב אחריו בריקאפ שבועי כדי לשים עליו עין מקרוב. הפרק השני היה מוצלח מאוד ונראה שדברים הולכים בכיוון הנכון.

3. אורפן בלאק: הדים // יAMC+

"אורפן בלאק" הייתה מסדרות הקאלט המעולות ביותר של העשור הקודם, סדרה שצמחה בהדרגה בחממות של בי.בי.סי אמריקה וערוץ ספייס הקנדי. אין שום סיכוי שהסיקוול שלה, שיצא בשנה שעברה דווקא באוסטרליה ורק עכשיו משוגר לכל רחבי העולם, יצליח להגיע לאותם עומקים מפתיעים. ובכל זאת, יש קריסטן ריטר ("ג'סיקה ג'ונס") בתפקיד הראשי ולפחות לפי הפרק הראשון זה לבדו כמעט מספיק.

4. כנופיות גליסיה // נטפליקס

כל מה שאתם צריכים לדעת על סדרת הלהיט הספרדית של נטפליקס, "כנופיות גליסיה", זה שאתם לא צריכים לדעת כלום. אם יש לכם נטפליקס בבית פשוט תלחצו פליי ותוך חמש דקות אתם עמוק בתוך דרמת פשע מסחררת שהופכת גם לסיפור אהבה אסורה לוהט עוד לפני שמסתיים הפרק הראשון, בית ספר לאקספוזיציה שצריך להכריח יוצרים ישראלים ללמוד בו. ככה עושים את זה, ילדים וילדות.

5. ארץ הנשים // אפל TV+

סדרת פיל גוד מתוקה וצ'יזית על אשת חברה שנמלטת מניו יורק יחד עם אמא שלה והבת שלה, לאחר שבעלה מסתבך בחובות לכרישי הלוואות. אווה לונגוריה נהדרת בתפקיד הראשי ומוכיחה שההבלחה שלה בסיטקום "ברוקלין 99" לא הייתה מקרית, ולמרות שהעסק כאן יכול להידרדר לדרמת פשע גנרית, העלילה הולכת בכיוון מפתיע ומתמקדת דווקא ביחסים הבין-דוריים של שלוש הנשים. ממתק קטן וחמוד.

6. פרשת מזריק הנפט // HOT8

אנחנו סאקרים גדולים של דוקו ישראלי, וז'אנר הדוקו-פשע המקומי בהחלט מראה סימנים של הצטיינות, וזה המקרה גם ב"פרשת מזריק הנפט" שעוקבת אחר אחד המחרידים שברוצחים הסדרתיים בתולדות המדינה. הכל מתוקתק ואפקטיבי, אבל העיתוי אומלל עכשיו כש-120 חטופים עדיין מוחזקים בעזה, והדבר האחרון שבא לנו לראות או לשמוע זה סיפורים על התעללות בחסרי ישע. ננסה אולי בשנה אחרת או מדינה אחרת.