מה רואים הלילה: "סדרת הריגול הטובה ביותר בטלוויזיה"? יש מצב

קומדיית הריגול שלא העזנו להעלות על דעתנו. "סוסים איטיים 2" (צילום: יחסי ציבור/אפל טי.וי+)
קומדיית הריגול שלא העזנו להעלות על דעתנו. "סוסים איטיים 2" (צילום: יחסי ציבור/אפל טי.וי+)

הבריטים כבר קוראים לה "סדרת הריגול הטובה ביותר בטלוויזיה", ובסדרות ריגול הם מבינים. העונה השנייה של "סוסים איטיים" נפתחת מעולה כמו שהעונה הראשונה הסתיימה, והידיעה שצפויות כנראה עוד שש עונות משמחת אותנו מאוד (ואת חשבון הבנק של גארי אולדמן עוד יותר)

החדשות הטובות: "סוסים איטיים" חזרה אלינו לעונה שנייה. החדשות העוד יותר טובות: היא חודשה כבר גם לעונה שלישית ורביעית. והחדשות הבאמת טובות הן שהעונה השנייה של הסדרה נפתחת באותה תנופה של קודמתה, ומייצבת את מעמדה כאחת מסדרות הריגול הטובות והמקוריות של הזמן הזה. נזכיר: "סוסים איטיים" מתמקדת בסוכני MI5 שסרחו או פישלו והורחקו אל היחידה האדמיניסטרטיבית "Slough House", ובמפקדם השיכור והמבריק ג'קסון לאמב (גארי אולדמן בתפקידו הטוב ביותר זה שנים) שאיכשהו בכל זאת מוצאים עצמם מעורבים בפרשיות ריגול הרות גורל שבהן הם צריכים להציל את המצב.

>> את זה אתם חייבים לראות: 20 הסדרות הכי טובות בטלוויזיה עכשיו
>> העתיד כבר בחוץ: 15 סדרות המדע בדיוני הטובות של זמננו
>> מצחיק מאוד באמת: 20 הסדרות הקומיות הכי טובות כרגע

הבוסים של אפל טי.וי+ הימרו על סדרת הספרים רבי המכר של מיק הרון הנושאים את אותו שם, ונראה שההימור הזה הולך להשתלם להם מאוד. הרון מצליח בספריו לשמור על איזון מרשים בין המתח האופייני לז'אנר הריגול ובין הומור בריטי וסרקזם דק, והכותבים הראשיים של הסדרה, וויל סמית' (לא זה שאתם מכירים) ומורוונה בנקס, שניהם קומיקאים וכותבים קומיים שהופקדו על התסריט כדי לדאוג שהצד הקומי יעבוד (על הפסקול, אגב, הופקד מיק ג'אגר כי הוא מעריץ של סדרת הספרים). מה שמרשים כאן זה שגם בניית הדמויות עסיסית ומרובדת היטב כדי שגם הדרמה תעבוד. קשה להחליט לפעמים אם מדובר בדרמת ריגול קומית או בקומדיית ריגול דרמטית, אבל זה כל כך כיף וכל כך בריטי שזה לא באמת משנה.

בהתאם לרוח הזמן, העונה השנייה (שמבוססת על הספר השני בסדרה, שיצא ב-2013. בסדרה כולה יצאו כבר שמונה ספרים ואולדמן כבר אמר ש"אשמח לעשות שמונה עונות ולחזור לדמות הזאת כל עוד יש לנו קהל וכל עוד אפל כותבת את הצ'קים הנדיבים האלה"), עוסקת בחרדה המערבית מסוכנים רדומים של הק.ג.ב שמתעוררים לחיים עכשיו שהמלחמה הקרה מתחדשת להנאתו של פוטין. המבקרים מאוד מרוצים משני הפרקים הראשונים בסדרה ובבריטניה כבר הכתירו את העונה בתואר כ"סדרת הריגול הטובה ביותר בטלוויזיה מגיעה לגבהים חדשים". יש מצב שהם גם צודקים.
>> "סוסים איטיים", עונה 2, 6 פרקים, עכשיו באפל TV+