מה רואים הלילה: חושבים שמוקדני מכירות זה שיעמום? תחשבו שוב

היי מתוקה, אבא בבית? טלמרקטרז. צילום: יח"צ HBO
היי מתוקה, אבא בבית? טלמרקטרז. צילום: יח"צ HBO

תסמכו על HBO שימצאו סיפור מטורף כזה, ויהפכו אותו לאחד מסדרות הדוקו הכי מהנות שראינו: צמד סוכני מכירות שגייסו תרומות דרך הטלפון עבור חברה מפוקפקת החליטו לצלם את הפרעות, הסקס והסמים שהלכו שם. הם לא ידעו שממש במקרה הם עלו על אחת מההונאות הכי גדולות באמריקה

22 באוגוסט 2023

עד לפני כמה שנים, לפני שהבוטים השתלטו לנו על השיחות המטרידות, טלמרקטינג היתה בעיה עצומה. אותם מוכרים טלפונים היו ניזונים מכספי אנשים תמימים שרק ענו לטלפון, ולא ידעו שבצד השני מצפה להם מוכר ממולח ולעיתים אף שקרן שמציע להם מוצר שהם לא רוצים, לא צריכים, לא בטוח קיים ובטח לא ישלח לביתכם. במקרים הנלוזים יותר, הם היו מתקשרים לתרומות וסוחטים רגשית כדי לסחוט פיננסית את הקורבנות. נכון שתמיד תהיתם עד כמה צינים אותם מוכרים שמאחורי הטלפון? ובכן, הדוקומנטרי המרתק הזה של HBO חוקר מבפנים את אחד ממבצעי הטלמרקטינג האלה, ולמרבה ההפתעה – ציניות זה רק קצרה הקרחון.

"אנשי הטלמרקטינג" (Telemarketers) היא סדרה דוקומנטרית בת שלושה חלקים (מתוכם שודרו עד כה שניים) שמתחילה באופן די תמים – עובד בחברת טלמרקטינג מופרעת מתחיל לתעד את סביבת העבודה המוזרה שלו עבור סרטוני יוטיוב. בין הכוכבים: פושעים בשלבי השתקמות שונים (כלומר, שחלקם לא משוקמים כלל), תלמידים שנזרקו מחטיבת הביניים, אנשי מכירות ממולחים שנראים כמו הומלסים וגם מכור להירואין שבטוח שהוא מצליח למכור רק כשהוא מסטול מהתחת, ונראה כמו דמות של זאק גלפינקוס. רק שאז אותו מכור להירואין מתחיל להבין שמדובר בתרמית הרבה יותר גדולה ממה שאפילו העובדים במקום חשבו, ויוצא יחד עם חברו כדי לחשוף את פרשיית ההונאה הטלפונית הכי גדולה בתולדות אמריקה.

הסיפור המופרע הזה רק מתחיל, וננסה לא לספיילר כלום, אבל רק נגיד שמדובר בתעלומה בת 20 שנה, עם חומרים של 15 שנה, ושיש אנשים שפאקינג נעלמים מעל פני האדמה במהלכו. כן, פאקינג שיט. הסרט נוצר בהפקת האחים ספרדי ("יהלום בלתי מלוטש") וחברת ההפקה של דני מקברייר, ושני הכוחות הקולנועיים האלה בהחלט מורגשים בחיספוס, הפרעות והטירוף המוחלט שנחשף מול המצלמה. אז כן, עבודה במוקד מכירות טלפוני נשמעת אולי משעממת, אבל אם רק פוקחים את העיניים (ואולי עושים הירואין), המון מתגלה מתחת לפני השטח.
"Telemarketers", של HBO, שני פרקי ראשונים זמינים ב-Yes, ב-HOT, בסלקום TV ובסטינג TV